Onze zoon slaapt naast ons bed in een wiegje. Nu is het alleen zo dat hij ook wel bij ons in bed ligt, wat ik opzich heerlijk vind maar ook wel wat eng ivm onze dekens etc. De afgelopen nachten heeft hij op onze hoofd hoogte gelegen op een aankleedkussen en dan met zijn eigen dekentje+lakentje. Nu zou ik het alleen fijner vinden als hij gewoon in een slaapzakje kan liggen. Wij dus gisteren naar de prenatal opzoek naar een slaapzakje dat warm genoeg is en de juiste maat heeft.. Nou die hadden ze dus niet. Ik moest kiezen tussen 55cm (Wat dus volgende week te klein zal zijn..) of 70cm die dus nog veel te groot is! Weet iemand waar ik een goede slaapzak kan vinden?
Klopt, maar die slaapzak was echt heel erg klein. Vind het zonde om deze te kopen en over 2 weken weer een grotere. Is badstof wel warm genoeg?
ze hebben ook dikkere met mouwen die los kunnen, gewoon even voelen of je het wat vind soms verkopen ze ook 60cm misschien is dat wat
De slaapzakjes van Prénatal zijn wel erg prettig vind ik zelf. Zowel Yinthe als Jarissa hebben vrij kort in de kleinste maat gezeten. Daar heb ik er ook maar 1 van. Maar van alle opvolgende maten heb ik er steeds 2 (1 voor in de was). De mouwen sla ik om en dan past het best wel snel hoor.
Ik heb er ook een van de Hema en een ander van Bambino, Kruidvat. Beide zijn maatje 70 ongeveer, ze zijn dus wat langer maar dat is geen probleem als je het uiteinde omplooit. Als je telkens een slaapzak koopt die even lang is als je kindje dan zal je veel nieuwe maatjes mogen kopen. De slaapzakken zijn overigens lekker warm met polyester vulling.
Nou de lengte is niet zozeer het probleem bij die 70cm slaapzakken maar meer de omvang van het nekje. Deze is nog veel te groot en daardoor zou hij in de slaapzak kunnen zakken. Ik hoopte dat de slaapzakken een tussenmaat (60cm?) zouden hebben, maar deze zijn erg moeilijk te vinden. Ik vond namelijk de purflo slaapzakken erg fijn alleen deze zijn er alleen in 55cm of 70..
Maat 0-2 maanden is hier 60cm: http://www.villa-vrolijk.nl/a/Slapen/Trappelzakken/123107482/Baby-trappelzak-met-drukkers-onderkant-koeka.html
Wij hadden dit (en soms nog) probleem ook en ik naai alles gewoon wat kleiner. Als bv de openingen van dr armen te groot zijn, maak ik ze wat kleiner met naald en draad. Je pakt gewoon het stuk stof wat "over" is en naait dit dicht zodat het gat kleiner wordt.... Moeilijk uit leggen zo..... En zo ook met de onderkant, als die te lang is dan sla ik m op en naai m aan de zijkant vast.... Gewoon een paar stikjes zodat je het zo weer los kan maken zonder dat ie kapot gaat.
Ik naai het hoofdgat en de armsgaten ook kleiner. De lengte laat ik gewoon lang, heeft Eva geen last van.
Wij gebruiken die van de Hema met lange mouwen die afritsbaar zijn. Het halsje en armsgaten zijn klein genoeg om er niet door te kunnen. Dan maar wat te lang dan heeft ze er langer wat aan. En nu madam zich op haar zij kan draaien stop ik de slaapzak in onder het voeteneind zodat het haar in bed niet lukt. Ben zo bang dat ze niet meer terug kan draaien in een slaapzak! Dus iets te lang is hier geen probleem, maar juist een uitkomst.
Als ze net zo'n maat tussenin heeft en de slaapzak is nog wat te groot, naai ik de armsgaten en het gat voor de nek kleiner.