2 dagen geleden is MN zoontje geopereerd aan amandel sindsdien zodra hij plat moet op de commode zegt hij dat hij pijn heeft. Als je vraagt waar hij pijn heeft geeft hij niks aan (normaal wijst hij wel naar de zere plek) Met plat liggen in de bank of op bed is er niks aan de hand. Slapen doet hij ook goed. Dus het is niet het plat liggen an sich Het gaat echt om het kleren uittrekken cq verschonen Doet mij vermoeden dat het niet echt fysieke pijn is maar meer angst na de operatie Waar die angst precies vandaan komt weet ik niet goed want in het ziekenhuis is hij niet omgekleed en hij is zittend in slaap gebracht. dus zie niet echt een link met het plat liggen wel heeft hij daar zetpillen gehad maar daar had hij geen moeite mee. Maar er speelt blijkbaar wel iets dus wat kan ik het beste doen?
Misschien dat hij zich als hij neer gelegd word op de commode een beetje aanspant (deed mijn dochter ook toen ze klein was) en dat wat gevoelig is? Als ze zelf in bed of op de bank gaan liggen gaat dat toch vaak anders dan als ze op de commode gelegd worden. Kan je niet proberen om hem staand te verschonen met broekjes? Kijken of hij dan anders reageert.
Nou heb staand verschonen geprobeerd (wat een lastig gedoe btw hoe doen mensen dat ) maar bied geen verbetering het gaat echt om het aan uit trekken van kleding en verschonen van de luier. Kan natuurlijk een fase zijn maar vind het wel heel toevallig direct na operatie..
Mama Ik herken het ook en ook hier is het afgelopen weken zo. Geen medisch relatie of pijn. Ik vermoed dat ze dat doet omdat ze gewoon niet wil liggen of kussen te klein? Ik probeer haar afleiden met "ik ga zoeken nu wat in je neusje zit-dan doet ze handjes voor gezicht en lacht", wisselend verschonen luier liggend en de rest zittend. Staand of op bank doe ik niet ik zorg ook voor mijn rug en dat ik dat snel doe. Kleding aan/uit beter te doen zo: jij zitten en kind staan geklemd tussen je knieën met rug naar je toe. Is natuurlijke manier van aankleden.