hallo ons zoontje van 14 maanden heeft sind gisterenochtend het heersende buikgriepvirus. dinsdag heb ik het gehad en ben nog herstellende en de dag erna begon mijn jongste zoontje. hij heeft gisteren vreselijk overgegeven gelukkig geen diaree. alles wat we hem gaven gaf hij over. s,avonds naar de huisartsenpost geweest, want we waren bang voor uitdroging, maar gelukkig was dat niet zo. we hebben domperidon zetpillen gehad om het overgeven en misselijkeheid tegen te gaan en vandaag heeft hij alleen vanmorgen overgegeven en voor de rest heeft hij niet meer overgegeven gelukkig. hij heeft vandaag alleen maar geleefd op water en droge kaakjes en anderhalf potje fruithap. bij elkaar zo,n 320 cc vocht. dat is al meer dan gisteren. hij is gelukkig wel levendig en speelt ook, maar dan tussendoor opeens huilen, zo zielig, want hij voelt zich natuurlijk niet zo lekker. hebben jullie dit ook aan de hand gehad? en hoe ging dat? ik vind het zo zielig. groetjes wendy
Hier ook een klein mannetje met buikgriep Hij spuugt er alles weer uit als hij wat eet, het enige wat goed binnen blijft is gelukkig zijn drinken. Hij heeft vandaag bijna 900cc gedronken, maar heeft ook 39,8 graden koorts erbij. Wij houden het goed in de gaten, maar tot nu te drinkt hij erg goed, heeft hele grote plasluiers en is goed helder. Beterschap voor je ukkie
Hier (gelukkig) negens last van. Maar heel veel beterschap voor je kleine ventje! Dat ie maar snel weer beter word.
Lieve had dit in December. Overgeven en diaree en daarna hadden wij het ook,hiep hoi! Het gaat vanzelf over. Helaas kan je er weinig aan doen dan het uitzieken. Erg zielig als je je kleine zo ziek ziet maar ze moeten het helaas gewoon uitzieken. Je moet in de gaten houden dat hij niet uitdroogt maar dan doen jullie al dus dat komt vast goed. En gewoon doorgaan met de domperidon. Heb het altijd in huis net zoals ORS. Zowel voor ons zelf als voor Lieve. Het overgeven zal waarschijnlijk overgaan naar diaree dus dat wordt flink verschonen geblazen straks Maar dan voelen ze zich vaak niet meer misselijk. Lieve had dik 1,5 week echt diaree maar at en dronk en speelde weer gewoon. Maar het virus gaat van boven naar beneden en uiteindelijk is het eruit. Beterschap voor je kleine man! En jullie succes!
hier hebben we het net achter de rug. het heeft dik een week geduurt. geef je al ORS? dat is tegen uitdroging. sterkte met je mannetje en zodra hij suf is de huisarts belllen(dat was het advies van mijn ha )
vaqndaag gaat het gelukkig al een stuk beter met hem. hij geeft niet meer over en heeft zelf weer een beetje gewoon gegeten. fruithap en een bord pap heeft hij op en een boterham. zijn eetlust is weer een beetje terug en hij houd het gelukkig binnen. hij is nog wel snel moe als hij een klein uurtje op is dan doet hij zijn duimpje in zijn mond en gaat zitten wiebelen dat doet hij altijd als hij moe is. ors hebben we ook geprobeerd toen hij zo overgaf, maar dat vind hij vreselijk vies. nu is het gelukkig niet meer nodig, want hij heeft bij elkaar nu 400 cc gedronken en dan de rest nog vandaag. groetjes wendy
nou ik kan eindelijk zeggen dat het zo goed als over is bij hem. hij heeft vandaag ook nog zijn warme prak op en voordat hij naar bed ging een fles melk. toen zijn bordje leeg was kwam hij bij ons bord nog bietsen haha. gelukkig heeft het dus niet zo lang geduurd. mijn hart breekt echt als ze zo ziek zijn. maar ja lekker veel knuffelen. groetjes wendy.