Buisjes wanneer resultaat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snoopy1983, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Gisteren heeft mijn zoontje van 3 buisjes gekregen. Hij heeft sinds maart last van een glue ear, of terwijl vocht achter zn trommelvlies. Wij merkten dit vooral omdat hij ontzettend doof werd en omdat zijn gedrag ging veranderen. In eerste instantie werd er gezegd dat het vanzelf over zou gaan maar toen de klachten bleven zijn we toch doorverwezen naar een KNO arts en deze adviseerde buisjes. Er zat duidelijk veel vocht en bij het meten bleek inderdaad dat zijn gehoor niet best was. Toen ik gisteren vroeg wanneer we resultaat zouden merken gaf de arts aan dat je eigenlijk gelijk al merkt dat het gehoor beter is en dat ze bv nog weleens last kunnen hebben van harde geluiden omdat ze dat niet gewend zijn. We zijn natuurlijk nog maar 1 dag verder maar hij lijkt juist wel dover dan dat hij beter kan horen? Ik weet dat ik niet gelijk kan verwachten dat de klachten over zijn, zeker qua gedrag kan dat wel even duren maar ik had toch verwacht dat hij in ieder geval beter zou kunnen horen. Vooral omdat je overal hoort dat het qua gehoor vaak gelijk al beter gaat. Wie heeft er ervaring met buisjes en hoelang duurde het voordat je verschil merkte met horen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Mijn dochter heeft drie keer buisjes gehad. De eerste twee keer merkten we in de eerste week al resultaat, de derde keer heeft het wel een aantal weken geduurd. Vriendinnetje kreeg buisjes en hoorde direct erna veel beter, haf inderdaad last van het harde geluid ed. Dat hebben wij met onze dochter zo snel nooit gehad.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje heeft een week geleden buisjes gekregen. Hij is nog maar elf maand, dus ik kan niets zeggen over de invloed op zijn gehoor. Maar de eerste dagen zaten zijn oren wel nog vol bloedkorsten. Misschien daardoor?

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja ik zie dus ook helemaal niets in zn oor zelfs geen vocht. Want dan zou je inderdaad verwachten dat dat nog in de weg zit.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    De viezigheid uit het oor zelf is er ook niet altijd direct uit, he? En ik denk dat het trommelvlies ook gewoon tijd nodig heeft om te herstellen.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    De eerste 2 keer hadden we binnen een paar dagen resultaat. De derde keer duurde een stuk langer, ik vind het nog steeds niet optimaal eerlijk gezegd.

7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Mmmh hier wel al gelijk resultaat eigenlijk. Maar bij vriendinnetje van dochter duurde het langer, maar die was ook echt enorm doof en bij onze dochTER VIEL HET MEE.

SORRY VOOR DE hoofdletters kleine dochter typt mee

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ok nou misschien moeten we dan gewoon even geduld hebben ;)

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier kwam er vanaf dag 1 heel veel "snot" naar buiten, ontzettend plakkerig slijm brrr. Echt bizar dat dat blijkbaar allemaal in zijn oren zat.

Na een week kregen we druppels en toen ging het "snotoor" over en merkten we dat het echt had geholpen.

10. auroraa

auroraa Niet meer actief

Allebei mn kinderen kregen met 10 maanden buisjes. Ook ivm vocht achter trommelvliezen. Omdat ze nog zo klein waren weet ik niet of horen daarna beter werd. Mijn zoontje heeft nog lang na het plaatsen een loopoor gehad er kwam zóveel troep uit. Het heeft bij beide kinderen uiteindelijk goed geholpen. De oorontstekingen hielden op en het urenlange huilen s nachts ook

Deel Deze Pagina