Kunnen hormoonpukkeltjes jeuken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by luni, Jan 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luni

luni Lid

Oct 19, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje heeft sinds 2,5 weken last van bultjes/pukkeltjes op haar gezicht en in haar nek. De eerste dagen ging het nog maar op een paar pukkeltjes en het CB zij toen dat het hormoonpukkeltjes waren.

Het wordt alleen iedere dag erger en sinds een aantal dagen jeukt het ontzettend, zo te zien.... Ze gaat steeds met haar handjes in haar gezicht en schuurt haar hoofdje tegen onze kleding. Vanavond huilt ze al de hele tijd van de jeuk,terwijl ze zo moe is. Het is zo zielig. De pukkeltjes voelen droog aan en zijn wat opgezet. Het zit op haar voorhoofd, wenkbrauwen/ogen, rond mondje en vooral de wangen. Op bepaalde momenten van de dag wordt het vurig rood en lijkt het ook iets te gloeien. Terwijl het op andere momenten, bijvoorbeeld na de nacht, veel minder opvalt doordat het de zelfde kleur heeft als de rest van haar huidje.

Zijn dit wel hormoonpukkeltjes, iemand ervaring? Nog tips wat er tegen jeuk helpt bij baby's?

Alvast bedankt!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    misschien wat vet houden zodat het niet gaat trekken.
    Misschien is het wel heel iets anders dus persoonlijk zou ik een afspraak maken bij de ha.
    Mijn dochter heeft ze ook wel af en toe maar dat zijn er 1 of 2 en ze heeft hier geen last van.
    En met 1 a 2 dagen zijn ze ook weer weg.

Is het geen reactie op iets waar ze niet tegen kan?
    Maar dan zou het waarschijnlijk ook op andere plekken moeten zitten.

3. luni

luni Lid

Oct 19, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimmeding, ze krijgt kunstvoeding, dus het zou natuurlijk kunnen liggen aan koemelk, maar zo zijn er ontzettend veel dingen die een allergie kunnen veroorzaken..... (als het al een allergie is). Ik heb het ook al aan de HA laten zien, toen ik zelf een afspraak had. Maar op dat moment was het "helaas" niet zo rood en pukkelig als nu. Ook de HA zij toen hormoonpukkeltjes (misschien had ik tegen de HA niet moeten zeggen dat het CB dit had gezegd).

Ik zit er wel aan te denken met haar nog eens naar het inloopspreekuur te gaan...

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    #4 mejosje, Jan 11, 2010
    Last edited: Jan 11, 2010
    Gebruik je wasverzachter? Zo ja, dan meteen mee stoppen en kijken of het minder wordt.

5. luni

luni Lid

Oct 19, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mejosje, nee ik gebruik geen wasverzachter. Voor de zekerheid ook maar badolie van neutral gekocht. Ik heb wel het gevoel dat het naarmate de dag vordert erger wordt.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    bij mijn zoon jeuken ze niet..
    en op het cb zeiden ze dat het normaal is dat het soms erger is dan anders en met 3 maanden is het weg.

Share This Page