Ik dacht ik wil deze herfst mn haar een tintje donkerder/warmer.. Ik ben vanmezelf middenblond en had er wat blonde plukken door... Nu heb ik er (volgens de verpakking) een tint donkerder door gedaan, beetje goudblond... maar het is alleen nog maar lichter geworden, wel een warmere gloed erover gelukkig. Maar ik wil graag een beetje van die uitgroei af dus wie heeft een tip voor mij? Moet wel in de blonde tint blijven want donker staat me niet. Ik kan zeker beter even een paar week wachten voor ik er weer wat in doe? Zal ik dan een spoeling proberen of gewoon verf? Wil mn haar niet verpesten door het te vaak te kleuren! Oja ik ga niet naar de kapper want die vindt ik veel te duur...
Ik ben van nature donkerblond, maar heb het altijd vrij licht blond gehad. Nu doe ik meestal na de zomer (dan is het zo licht geworden) alles in 1 tint blond verven en dan met een lichtere tint blond strepen erinzetten en de andere strepen met een bruine tint. Dat bruin zie je niet als bruin , maar blond op blond heeft geen effect (dat heb je nu zelf gezien) Het is en blijft een beetje eng om zelf te doen, maar nadat ik het een aantal jaar bij de kapper had laten doen...doe ik het nu zelf. Succes! Mirre
Idd,blond op blond heeft niet zoveel effect... Heb lang geblondeerd haar gehad,daar deed ik dan goudblond over.En dan werd het niet erg veel donkerder,maar wel,inderdaad,veel warmer. Ik zou iets proberen als licht goudbruin?... Met verf kun je inderdaad beter een paar weken wachten,voor een spoeling hoef je niet zo lang te wachten hoor. Succes!En laat iets weten Edit; het is sowieso,uit mijn ervaring gebleken,dat als je verf gebruikt dit beter in een kappersiwinkel kunt gaan kopen!Mijn haar was hierdoor in veel betere conditie tegenover verf uit de winkel,zelfs al blondeerde ik het!
Ik denk dat je toch beter 1 x naar de kapper kan gaan. Ik ben ook een keer gaan experimeteren en uiteindelijk was mijn haar wat groenig geworden! Daarna kan je het zelf weer doen!
wat susanne1979 zegt daar zit wel iets in! De kapper kan precies de pigment ect bekijken en dan zien hoeveel % nodig is voor een bep kleur. Ik had immers anders nooit geweten dat ik beter bruin kon gebruiken dan blond op blond. Als je de verpakkingen in de winkel ziet staan denk je al snel OEI dat is donker .., maar in werkelijkheid valt dat mee.
blonde haren kan je nl ook niet zomaar verven. die moet je eerst heeel rood maken voor het pigment en dan pas een ander kleur er overheen zetten. Zo hebben ze dat bij mij gedaan om het groene weg te krijgen. Ik ging van licht goudblond (ook geverft) naar vuur-rood (voor pigment) en toen de uiteindelijk gekozen kleur (bruin)
Ja ik weet dat als je van blond naar iets donkerder wilt gaan dat je altijd een kleur moet kiezen waar een rode gloed door zit anders kan het groen worden... Ik dacht zelf ook al aan licht goud bruin... Dan eerst maar even een spoeling denk ik... meestal hebben ze hier ook weer de verf variant van dus als de kleur bevalt dan kan ik altijd die in de toekomst nog erin doen... Zal ff wachten tot na het weekend... ookal wil ik het liefst NU al weer aan de gang gaan, maar ben bang dat ik het dan verpest... Ik moet mn moeders haar zondag ook verven in kastanje... zal ik dat erover kunnen doen.... denk t niet he?
Hallo Melody Ikzou toch ff naar de kapper gaan want wat ik allemaal lees vind ik zelf niet zo n goed idee. Ik ben zelf kapster en werk in een grote salon , wij werken met wella en sebastian. Ik zie rond deze tijd zoveel groene dames half huilend binnenkomen omdat van hun zomerse goudlokjes een mooie camel of bruintint willen maken en dat het mislukt is. De vraag is dan of wij er iets van kunnen maken vaak lukt dat wel maar soms is dat haar zo kapot gekleurd met huis kleuringen dat wij ook voor raadsels staan wat er uit gaat komen (of dat het nog kleur opneemt vanwege hennakleurgen of dat het niet afbreekt) . De kapper kan je een goed advies geven en het haar zo kleuren dat het een mooie kleur en een mooie glans heeft (gezond haar), het kost misschien meer maar nu ben je dalijk ook 2 of zelf 3 pakken kleuringen kwijt en volgens mij zijn die tegenwoordig ook best aan de prijs.Je kunt evt ook vragen wat het je gaat kosten bij verschillende kappers en er kies daar een uit die qua prijs en kwaliteit bij je past . Succes ik hoop dat je een mooi kleurtje krijgt ! liefs caroline
even een beetje off topic maarre een vraagje aan kapster caroline27... Ik dacht dat haren verven als je zwanger bent niet zo'n goed idee was, is dat anders geworden ? Met andere woorden: Kun je veilig je haren verven als je zwanger bent? Mirre
Ik ben gisteren voor het eerst sinds 10 jaar naar de kapper geweest. Had ik dat maar veel eerder gedaan! Ik zei altijd dat kappers duur waren, maar ondertussen heb ik (zoals hierboven ook al gezegd) er een godsvermogen aan drogisterijverf doorheen gejaagd. Vaak een verkeerde kleur, vaak niet helemaal egaal aangebracht. Ik liet door mijn vriend altijd de punten bijknippen, en zelf knipte ik langs de zijkant van mijn gezicht weleens wat bij. Het heeft eigenlijk nooit echt goed gezeten besef ik nu pas. Twee uur heb ik bij de kapper gezeten, mijn haar was behoorlijk lang (het is nog steeds wel lang hoor) er is wel 20 cm afgehaald, dat was allemaal stukgeverfd. Het is nu leuk in laagjes en lijkt heel vol. En ze heeft het nu in een hele goeie kleur geverfd, ik ben er zooo blij mee! Dit verhaal slaat alleen op mij hoor, ik wilde mijn blije ervaring even delen. Niet dat ik denk dat je een slecht model of dood haar hebt Kappers zijn super! (mits je een goede salon te pakken hebt )
Het is niet slecht om je haar te verven als je zwanger bent . Er was een verf voor 1970 die in amerika geloof ik gebruikt werd waar kankerverwekkende stoffen in zitten maar die mogen ze dus al van 1970 niet meer gebruiken. Bij onze cao advies word aangegeven dat als je als kapster zwanger bent , je de verf evt door een collega laat maken en je hem zelf bij de klant op kunt zetten. Als de verf en de waterstofperoxide gemengd word gaat het oxideren en dan kan er een chemisch walmpje voorbij komen maar als hij eenmaal gemengd is ,is het geen probleem. Als je hoofdhuid verder geen wondjes heeft is het geen probleem . Heeft het die wel kun je evt een geirriteerd wondje krijgen wat evt kan onsteken en dat is nooit goed ook als je niet zwanger bent. Bij mij op het werk zijn meerdere collega zwanger geweest en ook bij onze zwangere klanten zijn er nooi problemen geweest . Dus gewoon lekker verven die haren en zeker voor de zwanger dames is het toch zo relax een middagje kapper. Ik als kapster heb het nu wel een beetje zwaar met bandenpijn en bekkeninstabiliteit omdat ik natuurlijk veel staand en lopend werk doe , dus werk ik nu iets minder hoop dat het snel overgaat dat ik weer lekker hele dagen kan werken . Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben liefs caroline