Fles maken met omneo voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by bloempie 1983, Sep 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Ff een vraagje. Sinds 4 weken zijn we overgegaan op omneo voeding omdat onze zoon veel krampjes heeft en erg slecht poept. Soms zelfs 1 keer in de 5 dagen. Doordat deze voeding dikker is ben ik het water gaan koken, deed daar de voeding in en dan aanvullen met koud water tot de juiste temperatuur. Nu wAs ik gister bij bet cb en daar zeiden ze dat ik zo de fles niet mocht maken. Dit werd alleen geadviseerd bij de comfort voeding van Friso. Eenmaal thuis weer geprobeerd de fles te maken dmv de magnetron, maar de voeding was te dik en mijn zoon kreeg niets uit de fles. Vandaag dus naar de drogist geweest en m speentjes gekocht, maar nu vi d ik het juist te snel gaan, fles is in 10 minuten leeg en daardoor weer krampen en spugen.
    Nu vraag ik me af waarom ik de fles niet mag maken met kome d water zoals ik dat eerst deed. Snap niet waarom dat niet mag. Iemand die hier een antwoord op weet?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  3. adi

adi Niet meer actief

Je vraagt dit aan de verkeerde personen ( zowel cb als hier) waarom bel je niet naar nutricia met deze vraag?

Friso comfort bevat pure jbpm en moet daarom opgelost worden in heet water. Wellicht dat dat bij omneo niet zo is?

En heb je het aan de cb-mwer gevraagd waarom ze dat adviseert? ALTIJD VRAGEN, bij alle adviezen van cb.
    Als ze geen reden weten voor hun eigen advies weet je meestal genoeg.

4. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Oké thanks had nog niet gedacht aan de nutricia lijn, die ga ik zo bellen! Idd was ik vergeten te vragen waarom het niet mocht.

5. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hmm, nutricia gebeld en ik mag de fles niet zo maken zoals ik deed omdat er daarmee belangrijke voedingsstoffen verloren gaan. Nu weer flesje met s speen gemaakt, maar dit ging weer moeizaam! Volgende keer toch maar weer iets warmer water proberen. Balen zo maar die m speen ga ik echt niet gebruiken!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Hahaha dit is echt het beste advies ooit...had ik die maar eerder zelf bedacht!
    :D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Raar, toen ik ze met dezelfde vraag belde kon het wel...en als je even de samenstelling bekijkt, er is echt niets dat instabiel raakt of kapot gaat op 70 graden.
    Doe gewoon wat je deed als dat voor jullie werkt!

8. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Dat is wel apart dat ze bij jou zeiden dat het wel zo kon! Nou ja...
    Inmiddels nu wel de draai gevonden. Doe nu nog wel dezelfde hoeveelheid kokend water in de fles, dan koud erbij en dan de voeding. Dan niet gelijk schudden omdat je dan de voeding direct in de speen hebt, dus eerst in de handen rollen en dan goed schudden. Dit werkt nu het beste.

Share This Page