Je begrijpt helemaal niet wat ik wil zeggen geloof ik. Vermoeidheidsklachten IS toch een goede reden. En kindjes in groep 1 om deze reden thuishouden is ook prima. Heb ik zelf ook gedaan. Maar toch niet om 2x per week naar zwemles te gaan?
Mee eens. Als zoontje straks 4 is, gaan we in de schoolvakanties op vakantie, dan maar wat meer betalen en in een drukke periode. Persoonlijk zou het voor mij voelen alsof ik school niet serieus neem, als ik hem gewoon van school afhoud voor vakanties of dagjes weg. Overigens zijn we mij momenteel op vakantie en er zijn zat ouders die het wel doen, dus je bent echt geen uitzondering.
Lekker gaan en genieten, zeg ik vanuit het zonnige Spanje . Ik vind het echt prima kunnen om je 4 jarige een week van school te houden voor een vakantie, dat doe je toch ook niet meerdere keren per jaar? Hier leeft onze dochter er even helemaal van op en kan ze er de laatste weken van het schooljaar lekker tegenaan.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind de vergelijkingen die je maakt een beetje krom. Bij teamsporten heb je de speler nodig; op school heeft niemand er last van als een kind van 4 een paar weken niet aanwezig is. Wij gaan ook 2 weken eerder dan de schoolvakantie dit jaar en daar heeft mijn kind echt nog geen last/besef van. De vergelijking dat een kind van 4 jaar dan zoiets zou zeggen, lijkt me ook erg overtrokken. Ik ben van mening dat het prima kan omdat het binnen de regels valt en in mijn ogen er niemand last van heeft.
Zeker nog gebruik van maken. Nu kan het nog!! Wij zijn ook nog 2x op vakantie geweest buiten de vakanties om toen ze nog 4 was. Lekker rustig overal en scheelt een hoop geld
Wij zijn toen mij oudste bijna 5 was zijn we buiten de vakanties naar Disney geweest. Hij is nu bijna 7 en weet echt niet meer dat dat buiten de vakantie was hoor! Daar had hij toen nauwelijks besef van en nu al helemaal niet meer! Dus heeft imo weinig met goede voorbeeld ofzo te maken. Omdat hij ass heeft is school weleens teveel voor hem. Tot 6 jaar is het wettelijk toestaan je kind af en toe thuis te houden als het nodig is, niet voor vakantie natuurlijk. En ik heb met school de afspraak dat ik hem thuis mag houden als het nodig is. Heb ik dit schooljaar 2x 1 dag gedaan.
Nou al is mijn kind 8, en heeft ze het nodig om eens een dagje thuis te blijven door vermoeidheid oid, zou ze wat mij betreft ook een dagje thuis mogen blijven hoor, meld ik haar gewoon ziek. En nee niet wekelijks maar als het een keertje gebeurd dan is dat zo. Maar vanaf 5 zal ik haar niet meer afmelden voor een dagje weg ofzo. Bedankt voor jullie meningen, ik heb mijn afweging gemaakt.
Hier dit jaar ook gedaan. In mei nog een midweekje weggeweest. Ze mistte maar 2.5 dag want maandags was pinksteren en dinsdags studiedag. Ook hier is ze wel ns een middagje thuis. Maar zij draait dan ook gewoon 4 volle en 1 halve dag.