triskele, volgens mij zijn de richtlijnen wel aangepast dan toen jij nog op school zat. Ik zou het ook maar even goed navragen als ik jou was, volgens mij is het zo makkelijk niet meer??
Dat van onverzekerd zijn is kul. De enige verzekering die je via school hebt voor je kind, is een ongevallenverzekering, voor als hij/zij onder school een ongeval krijgt en daar blijvend invalide door wordt of overlijdt. Als een kind niet op school is, geldt die verzekering niet (maar hebben de ouders mogelijk een algemene ongevallenverzekering). Dus nooit buiten schooltijden en bij afwezigheid. Alle overige verzekeringen, zoals WA en ziektekosten, hebben geen moer te maken met wel of niet op school zitten. Maar los daarvan. Ik zou het alleen op de eerlijke manier doen, dus de situatie uitleggen aan de school (en indien nodig de leerplichtambtenaar) en om toestemming vragen om buiten de schoolvakantie met vakantie te gaan. de enige mogelijkheid lijkt mij, als er zeer bijzondere omstandigheden zijn waardoor je neefje anders dat hele jaar niet met vakantie kan, bijvoorbeeld invalide ouders die hem zelf niet mee kunnen nemen en dat het écht alleen maar kan als hij met tante meegaat. Liegen en onterecht ziekmelden zou ik nooit doen. Het lijkt me onnodig om uit te leggen waarom.
nou ik heb af en toe het idee dat ze juist niet echt moeilijk doen mijn broer/schoonzus en 2 kids zijn nu in brazilie voor 3 weken 1 week voor de vakantie vrij deze week hebben ze vakantie en volgende week de 3e week ze moesten alleen werkgeversverklaring inleveren en het was goed. vorig jaar zijn ze 9 weken geweest(mijn broer niet hoor die maar 4) voor de zomervakantie vertrokken en na de zomervakantie weer teruggekomen mijn schoonzus komt wel uit brazilie
ik begrijp ook niet dat mensen er over kunnen liegen in mijn neefje zijn geval die praatte na 2 maanden brazilie alleen nog maar portugees de eerste week daarna schakelde hij weer over naar hollands zal de juf toch ook denken???hoe dat zou kunnen bij ziek zijn
die school is er dus idd niet moeilijk in @all Ondanks of het nu wel of niet zal mogen van ts, ik zou het nooit doen ook als onze dochter in oktober naar school gaat gaan wij het eerste jaar (als ze dus nog niet leerplichtig is) niet meer buiten de vakanties. Ik wil mijn kind niet in zo'n uitzonderingspositie plaatsen
Wij gaan 22 mei op vakantie, maar onze oudste is nog 4 dus het 'mag' nog. Heb het gewoon aangegeven. Daarna zal ik niet meer buiten de vakanties om gaan denk ik, of het moet echt niet anders kunnen.
Als je kind 4 is en nog niet leerplichtig kan/mag je zo veel thuis houden als je wilt. Ik zelf juf en juich het zeker niet toe als mensen hun kind te pas en te onpas thuis houden omdath et 'mag'. Maar ik vind het echt niet vreemd dat je nog 1 keer een weekje in het het goedkope tarief op vakantie gaat hoor. Mijn zoontje wordt in mei 4 en gaat in juni met mij mee naar het oerol festival. Hij mist dan 2 dagfen school. Ik heb onbetaald verlof opgenomen en we gaan er heel erg van genieten. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om me schuldig te voelen...