Hallo, Ik heb nog een vraagje.. Wat raden je aan om nog meer te slikken aan vitaminen. Ik slik foliumzuur en ook sypradyn. Moet ik de laatste ruilen met een ander soort? Nog een ander vraagje..ik wil geen alcohol drinken tijdens mijn zwangerschap maar gisteren waren we bij mijn schoonouders..champagne open om het vieren. Heb toen een glaasje op. De een zegt dat kan de ander zegt niets van alcohol. Wat is nou waar? Alvast bedankt voor je antwoorden! GRoetjes..Karin
Hoi Karin, aangeraden wordt om foliumzuur van minimaal 4 weken voor tot 8-10 weken na de bevruchting te slikken. Het kan echter geen kwaad als je het eerder en/of langer slikt, maar na 10 weken zwangerschap mag je stoppen met foliumzuur. Supradyn zijn vitaminepreparaten. In principe zijn die niet nodig als je gezond en gevarieerd eet, dan krijg je genoeg vitamines en bouwstoffen binnen. Wil je toch een aanvullend(!) preparaat slikken kun je beter een preparaat slikken speciaal voor zwangere vrouwen, zoals gravitamon. Verder wordt preventief afgeraden in de zwangerschap alcohol te drinken, maar 1x een glaasje om iets te vieren is niet erg. Groetjes Brigitte