lange cyclus en kans om zwanger te worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamaFleur, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb van mezelf hele lange cyclussen en dat is dus nu weer aan de hand. Ik zit momenteel op dag 22 en er is weinig tot niks gaande weet ik door ovu testen en tempen. Nu is er dus nog een kans dat er laat een eitje gaat groeien. Nu vroeg ik me af of jullie weten of zo´n eitje dan wel goed is of dat het dan toch veel minder kans geeft op een zwangerschap met zo´n verlaat ei.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je lange cyclus geeft niet minder kans. Als je straks een eisprong hebt heb je evenveel kans dat dat eitje wordt bevrucht als iemand die een kortere cyclus heeft.

Mirjam

3. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    He datis wel een super nieuws. Ik dacht eigenlijk dat een eitej dat langzaam groeid misschien ook geen goed eitje zou zijn maar dat is dus niet zo.
    Kan je ook helemaal geen eisprong hebben en dan wel ongi worden op een gegeven ogenblik ?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

ja dat kan wel. Op een gegeven moment stoot de baarmoeder het slijmvlies af, ook als er geen eisprong is geweest.

Mirjam

5. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Na hoe lang is dat dan ongeveer ?
    Weet je toavallig ook of de huisarts gewoon ongi opwekkers en clomid kan voorschrijven of dat de gyn dat echt moet doen ?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

de tijd dat dat kan duren is heel verschillend, van een week of 6 tot een paar maanden zelfs. De huisarts kan medicijnen voorschrijven om een ongesteldheid op te wekken. Als je daarover denkt moet je met hem/haar een afspraak maken.
    Niet iedere huisarts is er scheutig mee, en dat kan ik me ook wel voorstellen, sommige artsen wachten liever het natuurlijke beloop af, wat ook beter is, maar je moet dan wel wat meer geduld opbrengen.
    Mirjam

7. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    ik heb die middelen allemaal al eens eerder gehad omdat bij mij de cyclsu heel lang kan duren elke keer. Ik heb bij de gyn gelopen en moe er nu weer heen maar dat kan pas eind december en eigenlijk wil iik niet zo lang wachten vandaar

Deel Deze Pagina