ik weet dat het nog wel even zal duren, maar ik kijk echt uit naar zijn eerste bewuste lachje, wanneer was dat bij jullie? hoe oud waren ze toen? wat hij al wel doet is als ik hem in zijn wangetjes hap dan doet ie zijn mondje open, en dan kan ik zien dat hij het leuk vind, maar ik verheug me op zijn eerste lach.
Aaron was 5 weken toen hij voor het eerst bewust lachte geloof ik. Ietsje later maakte hij er ook pretgeluiden bij.
Bewuste lachje voor het eerst op 18 januari.. Toen wij hij een maand oud.. Sinds 3 weken ook met geluid..
dus dat verschilt dan wel? onze kleine doet al wel zijn mondje open en laat dan zijn tandvlees zien, maar echt een lachje kan ik er nog niet uit halen, wel hoor ik hem als ie in zijn bedje ligt dat ie geluiden aan het oefenen is wel schattig hoor, maar verheug me zo op dat lachje.
Ze zeggen dat gemiddeld het eerste lachje 6 weken na de uitgerekende datum is (dus niet na de geboortedatum!). Maar ik hoor wel heel vaak van kindjes die al met ongeveer 4 weken lachen. Ik kijk zelf dan ook met smart uit naar het eerste echte lachje van ons kereltje! Hij zit er wel tegenaan soms, dan zie je bijna een lachje doorbreken, maar hij doet ook wel vaak wat jij zegt: zijn mondje open en heel verbaasd kijken als je met hem aan het spelen bent. Dan vindt hij het dus duidelijk leuk, maar echt lachen kun je het nog niet noemen. En áls het eerste lachje dan komt, dan smelt je echt helemaal! (ik spreek uit ervaring want het is mijn derde, en weet nog hoe verliefd ik was toen mijn andere 2 begonnen met lachen)
Mijn zoontje lachte voor het eerst bewust met ongeveer 4 weken (= bijna 6 weken na uitgerekende datum). Klopt dus wel ongeveer
onze dochter lachte voor het eerst bewust na 4 weken,heerlijk smelt moment! en vooral omdat ze niets lievers doet als lachen
Mijn zoontje lachte voor het eerst bewust rond de 4 weken toen ik in de ochtend even bij hem ging kijken. *smelt* even niet meer laten zien maar nu lacht hij heel veel en heel bewust.
3 weken, maar ze is wel 1 week te laat geboren. De oudste met 4 weken en die was 2 week te laat geboren, dus daar gingen de 6 weken precies op.