Ik heb even een vraagje. Wat mij betreft mag mijn zoontje gewoon buiten kruipen op de tegels, maar volgens mijn schoonouders is dat zielig omdat zijn knietjes dan kapot gaan... Zij hebben thuis een inklapbare box die dus ook naar buiten kan. En daar gaat hij dan buiten in. Wij hebben dat zelf niet en ook zelf geen campingbedje ofzo. Maar hij kan toch wel gewoon buiten kruipen? Ik heb het bij andere kindjes ook gezien en die knieen gingen eigenlijk niet eens kapot. Ervaringen?
Hier ook een tijdje een kruipende dochter gehad, maar geen kapotte knieën hoor. Alleen vieze en kapotte broeken. Als ze buiten was deed ik gewoon elk keer dezelfde broeken aan. Maar volgens mij ligt het aan oma`s om een kleinkind te willen beschermen. Ik zou hem lekker laten kruipen, lijkt me leuker dan de hele dag in de box. Als z`n knieen wel kapot gaan erdoor heb je ook nog kniebeschermers die je kan kopen, maar hier was nooit iets aan de hand.
Ik las laatst hier op het forum een goede tip om sokjes (waar je het teengedeelte afknipt) om de knietjes te doen!
Hier ook geen kapotte knieen gezien toen mijn jochie nog niet liep. Ik had wel een paar kleden buiten op de bestrating gelegd. Mij hij kroop er net zo lief tussendoor. Zijn knieen waren wel mooi grijs na een poosje buiten, maar kapot heb ik ze niet gezien door alleen maar kruipen.
Zelfs met dit weer, wil mijn zoon alleen maar naar buiten...terwijl het hier binnen erg lekker koel is. Maar ja....een krijsend kind bij de achterdeur is ook niks.Dus die gaat lekker met mamma naar buiten. Hij heeft alleen een romper aan, maar dat stoort hem niks hoor. Op het eind van de dag zijn de knieen zwart.en een beetje geschaafd....maar wat creme erop en de dag erna niks meer van te zien.....Hij heeft er geen last van. Oma vind het wel zielig.....ik niet. Hij is zo blij als hij buiten kan kruipen....en hij maakt meters hoor... Ik zou zeggen lekker laten kruipen.
Hier ook gewoon buiten laten kruipen hoor, en geen kapotte knieeen hooguit wat schraal. En zelfs nu nog, ze stapt soms maar makkelijker vind ze het "lopen" op de knietjes. Ja dr broeken slijten sneller, en nu met dit warme weer komen haar knietjes dus wel op de stenen en blijkbaar doet het geen pijn anders zou ze het niet doen lijkt me. Ik vind het totaal niet zielig, en anders een groot kleed neerleggen? Zou juist jammer zijn als je hem iedere keer alleen maar buiten in de box kunt zetten toch?
Mijn dochtertje kruipt ook op haar blote knietjes buiten over de tegels en het gaat prima hoor! Ze merkt heel snel dat ze voorzichtig moet doen en dat gaat prima! En wat die oma's en opa's betreft: mijn schoonvader vindt een speldje in haar haar zelfs zielig want 'dan moet je op haar hoofdje duwen'. Lekker laten gaan, ze bedoelen het goed, maar ik laat het tegenwoordig steeds vaker links liggen. Geniet lekker van het mooie weer en veel plezier met de kleine!
Zo zie je maar weer dat iedereen het weer anders doet. Ik vind het egenlijk wel lief dat de opa's & oma's zo bezorgd zijn. Dan houden ze in ider geval veel van die kleine
ik heb 3 kinderen maar dit fenomeen nooit gehad. blijkbaar zijn mijn kinderen in de goede tijd geboren. ze hebben nooit gekropen in de zomerpeiode toen konden ze alledrie al lopen. dus ik zou echt niet weten of ik dat gedaan zou hebben. ik denk wel met een soort van bescherming want ze zullen vrijwel zeker beschadigde knietjes krijgen anders denk ik. ik vind die van die sokken wel een grappige oplossing.
Die sokjes heb ik ook gedaan, maar met blote benen is dat niet echt handig (blijft niet zo zitten). Was meer om haar broek een beetje netjes te houden Julia kruipt nu ook zelf steeds vaker naar buiten, en van mij mag ze zolang ze zelf wil. Blijkbaar doet het haar geen zeer, maar ze heeft wel rode knieën nu..
Gewoon lekker laten kruipen. MIlan kruipt ook gewoon buiten. Heeft tot nu toe geen kapotte knietjes. Als hij een broek aan heeft wat net niet over de knietjes komt, loopt hij op zijn voetjes en handjes.
Hier hebben ze gewoon altijd buiten gekropen, nooit last gehad van kapotte knietjes ofzo. Dat kwam pas toen ze gingen lopen en niet opletten...
Mijn dochter kruipt gewoon de hele tuin door hoor. Op de camping kroop ze ook op grind en bij oma in de tuin op gras, geen punt. Zodra ze merkte dat haar knietjes pijn deden bleef ze op één plek zitten spelen. Wat ik dan weer zieliger vind, is dat ze, zodra ze gaat staan, gaat brullen omdat stenen/grind blijkbaar pijn doen aan haar voetzooltjes. Maarja, daar is ook even niets aan te doen
Ik heb voor Suus een aantal "buiten" leggings en ''buiten sokjes" en daaroverheen doe ik meestal haar kniebeschermertjes die ik online besteld heb Gaat perfect nog nooit kapotte knietjes gezien
Wij hebben geen tegels maar houten planken met spleten ertussen (dakterras) en ik zorg ervoor dat Mini als ze buiten kruipt wel altijd een lange (dunne) broek aanheeft ivm splinters eventueel. Ook leg ik grote stukke nepgras neer maar die doen haar niks , ze kruipt juist over die planken...
Dames, Hoe doen jullie dat met dingen in hun mond stoppen als ze buiten zijn? Dane stopt alles in zijn mond en ben bang dat ie er ziek van wordt. Ik ben zelfs zo erg dat ik de vlonder soms stofzuig als hij erop gaat spelen. Groetjes, Wendy
Ik laat mijn zoontje ook gewoon buiten kruipen, over zijn knietjes maak ik me niet zo'n zorgen. Meer over zijn voetjes die onder de schrammen en blaren zitten... Hebben jullie kindjes dat niet? Mijn zoontje houdt wel van klimmen, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Hier ook eentje die het liefst buiten is, hij kruipt rustig over de tegels etc. Hij gaat elke avond onder de douche en daarna smeer ik hem lekker in met creme. Nog nooit de knietjes kapot gehad! Opeten; ik probeer het zoveel mogelijk in de gaten te houden, maar heb al heel wat keren een blaadje of gras uit zijn mond moeten halen. Hij begint het nu eindelijk minder te doen. Ziek is hij er nooit van geweest!
Lekker buiten laten lopen kruipen. Is voor je kind ook alleen maar beter lijkt me, want daarmee stimuleer je zn ontwikkeling. In een campingbedje kan hij geen kant op.
Ja, mijn meisje heeft ook schrammetjes en plekjes op haar voetjes van het buiten kruipen. Ik houd het gewoon goed schoon en let erop dat het niet gaat ontsteken ofzo. En wat betreft het dingen opeten; dochter doet dat gelukkig maar sporadisch, maarja je weet het nooit, daarom hou ik haar gewoon de hele tijd in de gaten en als ze eens iets in haar mondje doet, vis ik dat er weer uit. Of ik voorkom het