19maanden en sinds twee weken drama met eten help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door quinten2011, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Mijn zoontje is 19 maanden en heeft altijd goed boterhammen gegeten maar sinds twee weken eet hij ze niet meer.
    Wil het liefst alleen maar pap de hele dag eten.
    En nu sinds een week begint hij ook moeilijk te doen met middag eten terwijl hij echt een goede eten is.
    Ik weet niet meer wat ik kan doen.
    En komt nog steeds elke nacht voor een fles omdat meneertje honger heeft.

Wie kan me helpen, iemand tips

2. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Loslaten is het grote woord. Naar mijn mening dan...
    Aanbieden zoals je altijd doet, en wil hij niet, dan niet..
    Komt vanzelf weer. Tiseenfase... ;)

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn dochter van 19 maanden zit in dezelfde fase en ik negeer het gewoon eigenlijk. Ze krijgt hetzelfde eten als anders dus gewoon bij ontbijt en lunch een boterham. Ze mag wel zelf het beleg kiezen, dan is ze ook meer geneigd het op te eten. En wil ze niet eten, dan is dat haar probleem.
    De regel bij ons is trouwens qua avondeten wel dat als ze niet proeft ze ook geen toetje krijgt. En dat snapt ze donders goed ;)

4. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat doe ik ook met t avond eten maar met de boterham laat ik hem ook kiezen wat hij erop wil maar spuugt t meteen weer uit en laat t dat staan. Ik hoop dat t een fase is want gegeven moment maak je je echt zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt.

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Inderdaad, negeren en loslaten. Hier heeft onze kleine meid wel een maand ofzo geen avondeten op en soms amper lunch. Ze kwam dan wel midden in de nacht, omdat ik nog bv geef kon ik haar makkelijk aanleggen.

Sinds twee weken eet ze weer prima! Negeren werkt hier goed.
    Let op dat je kindje wel genoeg vocht binnenkrijgt.
    Tja alleen pap, zou ik niet aan toegeven want dan is er helemaal geen stimulans meer om normaal mee te eten.

Veel succes en geduld!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Kan ook komen door tandjes/kiezen dan doet het gewoon pijn.... dat bleek hier zo te zijn. Na doorbreken at ze alles weer. Ze liet hier ineens appel liggen en beet geen druiven af en meer wat wat harder was...

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ow wat herkenbaar!
    Dit is vast de bekende fase, mijn tip: gewoon aanbieden wat je normaal ook doet, en daaraan vasthouden. Wil hij niet? Dan niet, ook niet iets anders aanbieden. Dit hebben wij met zowel brood als avondeten gedaan.
    Op een gegeven moment gaan ze echt wel weer eten. En als ze echte honger hebben dan eten ze wel.
    Het is denk ik een fase van uitproberen en kijken wie is er sterker...ik of mijn mama/papa.

Hij kan wel graag de hele dag pap eten maar ik zou dit alleen aanbieden op het moment dat hij het normaal krijgt, denk de ochtend? En niet verder nog op een ander moment.

Wees niet bang dat hij te weinig binnenkrijgt. Zo lang hij genoeg vocht krijgt is het goed. Deze fase kan kort duren, maar ook wel wat langer.

Sterkte ermee!

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje eet al maaaaanden bijna geen avondeten meer. Als hij maar half denkt iets groens in zijn eten te ontwaren dan duwt hij zijn bord resoluut aan de kant onder een luid en duidelijk "nee!" ;). Aardappels...BLEGH! Vlees....NEE! Alleen als ik iets maak waaruit niet meer op te maken is wat er precies inzit eet hij het op. Tja, so be it. Ik maak er geen strijd van. Als hij niet wil eten, dan maar niet.

9. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    bijna geen is dus toch wel wat :cool: die van mij eet niks 's avonds :(

10. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké ik gaf er gegeven moment maar aan toe maar ga dat dus terug draaien dank je wel dames

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou toch eerst eens even kijken of ie geen (hoek)tanden of kiezen krijgt... Hier hetzelfde gedrag overdag en 's nachts als wat jij beschrijft. Hier waren het dan altijd tanden/kiezen.
    Dan gaf ik gewoon pap ipv een boterham hoor! Doet hartstikke zeer om te kauwen.
    Met name eerste vier kiezen en boekbanden zijn erg hardnekkig en pijnlijk!!

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

;)

Wat hij wel eet is te verwaarlozen, maar idd bijna geen is meer dan niks...

13. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here maar dan vanaf 16 maanden. Aanbieden wat hij normaal krijgt, eet hij niet.. dan niet. Ruimen we weer op als iedereen klaar is. Zo gaat het hier.

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh.. ik lees over kiezen... ik mag nooit kijken, maar gaan ze daar slechter van eten? nah, na een maand moeten ze weldoorzijn dan toch ;)

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier kreeg ze de eerste 4 kiezen praktisch tegelijk, of in ieder geval direct na elkaar... Bij tanden poetsen is dat toch wel te zien?
    Heel het tandvlees was flink opgezet en oogde ook pijnlijk in ieder geval!
    Als ze hier dan 's nachts wakker werd was het van de pijn in haar mond, niet van de honger.
    Het duurde alles bijelkaar wel 2 maanden voordat het hele leed geleden was, zijn flinke brokken die er door dat tandvlees moeten!

Bij hoektanden duurt het ook langer, want het begint met een klein puntje wat doorkomt en de rest van de tand wordt steeds breder...

Deel Deze Pagina