nee dat vind ik niet normaal en als ik dat elke dag aan zou moeten horen zou ik mij daar ook zeker aan storen en iets van zeggen want diegene kan zelf blijkbaar niet logisch nadenken dat een ander niet hoeft mee te genieten spelende kinderen, bbq, roken ik vind het geen probleem maar harde muziek en dan vooral 's avonds is echt mijn nummer 1 irritatie
Ik vind het geen vergelijking, spelende kinderen of een hele dag de radio aan. Dat laatste is geen normale leefgeluid, spelende kinderen wel en dat gaat niet non stop door. Hier tegenover is een voetbalveldje, dan irriteer ik me totaal niet aan de geluiden van de kinderen.
Op een normaal volume vind ik het kunnen, zeker overdag of vroeg in de avond. Sommige mensen maken ook herrie met een grasmaaier of elektrische zaag etc. en vind dat persoonlijk ook irritant maar weet dat ik daarvan niks kan zeggen. Daarnaast, als je in een woonwijk woont of buren hebt heb je nou eenmaal geluid om je heen. De een ergert zich aan muziek van de buren, de ander aan sigarettenlucht van de buren of gepraat. Toen ik nog bij m'n ouders woonde en het slaapkamerraam open had staan, rook ik de rook van de buren die in de tuin rookten. Vind ik persoonlijk erg smerig maar kan dan moeilijk gaan vragen of ze niet meer in hun tuin willen roken.
Wij hebben een boxje die we soms in de tuin zetten maar dat staat zacht en denk niet dat de buren het echt kunnen horen. Gelukkig maar want ze kunnen nogal zeuren.
Ik vind harde muziek niet kunnen en van minder harde muziek zou ik soms wel last kunnen hebben, ik kan soms helemaal kriegel worden van muziek, dan wil ik gewoon rust en stilte . Gelukkig hier geen buren die muziek draaien buiten, ja 1 keer in de maand 1 of 2 nummers die ik dan buiten kan horen, daar kan ik prima mee leven Leefgeluiden kan ik trouwens prima hebben. Een hond die een keer blaft, een buurman die aan het zagen is. Maar muziek kan ik soms gewoon even niet tegen ofzo.
Ik merk dat er steeds minder geaccepteerd wordt. Kinderen die buiten spelen kan/mag niet. Werken in de tuin op een schappelijk tijdstip kan niet. Muziek? Kan niet. Wat 'kan' nog wel? Wat mag je nog wel in je tuin doen? Het kan mij echt niets schelen als mijn buren smiddags/vroeg in de avond hun radio op standje burenruzie hebben staan.. s'avonds gaat hij een flink stuk zachter en klaar. Mocht ik er onwijs veel last van hebben slaap ik wel met de ramen dicht.
Nee dar denk ik niet, ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik heb met geen enkel geluid moeite, op muziek na. De buurman drumt elke dag, dat duur hooguit een half uur dus geen probleem. Spelende kinderen hele dag, prima. Klus geluiden of een feestje waar mensen hard praten en lachen, geen probleem. Maar muziek, zeker uren achter elkaar word ik gestoord van. Ook als het zacht is. Als het kort duurt of zachtjes staat zal ik er niks van zeggen want hoort erbij, maar ik vind het vreselijk. Mijn kinderen gebruiken een koptelefoon als ze muziek willen luisteren buiten.
Ik vind niet dat een buur verplicht jouw muziek moet luisteren. Dus ik zal dan ook zelf mijn muziek nooit zo hard zetten dat eenander het hoort/of er last van heeft. Echter mijn buren vinden af en toe dat de hele straat hun muziek moet luisteren. Dat vind ik dus echt niet tof. Ik zit veel minder buiten dan ik zou willen, puur om de overlast van de buren. (dan bedoel ik overigens niet alleen hun muziek, want dat is gelukkig maar af en toe)
Dat valt mij ook op. Zeker als je kijkt naar wat voor topics er hier soms worden geopend. Geklaag over buren die misschien wel 2x per week de BBQ aansteken, dat kan echt niet. Of de buurman die in zijn eigen tuin in de buitenlucht een sigaret aanstekken, wauw wat heftig. En dan die buitenspelende kinderen die een paar wat harder gillen of lachen omdat ze met ze alle heel leuk aan het spelen zijn. En laten we het niet hebben over de muziek die men in de tuin aan zet tijdens de zomer dagen. Nee ik ben het volledig mee eens, men kan steeds minder hebben van elkaar. Erg jammer.