marinte is al 2 avonden erg aan het spoken met het naar bed gaan. huilen krijsen etc ik wijt het maar even aan het bezoek van de osteopaat afgelopen maandag. maar nu kwam toestraks terug van het boodschappen doen en ze sliep in de mc. ik dacht ik leg jou es lekker in de kinderwagen bak en zet jou eens lekker buiten. en wat denk je? slaapt al ruim 1,5 uur aan een stuk door tussen de vogeltjes die hun nestje aan het bouwen zijn in mn klimop!! heb een handdoek over de kap gelegd voor evt insecten en ik ben heerlijk met de deur open de keuken aan het soppen! wat een rust op de zterdag middag! dus als ze vanavond weer niet wil slapen weet ik al wat ik ga doen! (grapje hahaha)
Heerlijk joh. Mijn oudste deed en mijn jongste doet dat ook vaak. Tijdens het wandelen in slaap vallen en daarna lekker doorpitten. Ik laat hem dan ook gewoon liggen hoor.
Hier in het noorden hebben ze speciale babyhuisjes voor het buitenslapen, is hier vrij normaal. Op het kdv hebben ze ook een paar, helemaal de allerkleinsten slapen er heerlijk in. Wij hebben die van ons net verkocht omdat onze dochter er nooit gebruik van heeft gemaakt, we wonen in een nieuwbouwwoning en onze tuin was toen nog 1 grote zandbak zonder omheining dus was niet echt een succes.. Jammer, want het is zo gezond!
hmmmmm zit nu te denken he? is dat niet te benauwd met zon theedoek over de kap? aan beide kanten wel een opening voor frisse lucht maar toen ik net eens keek vond ik het bets wel benauwd volgens mij. zon buiten babyhuisje lijkt me ideaal trouwens! kun je die kopen ergens?
Even voelen in haar nekje en kijken of ze het niet te warm heeft, Jamila vond buiten slapen ook altijd heeeerlijk. Camping bedje buiten zetten en een speciaal muggen net eroverheen zodat er geen beestjes bij komen. Nu kan ze dat niet meer ze is veelste nieuwschierig als ze geluidjes hoort wil ze alles zien en bekijken en gaat dan dus echt niet slapen
Mischien kan ik je helpen. Ik heb er zelf namelijk ook een. Heb hem gekregen maar er zijn vast ook wel bouw tekeningen op internet te vinden. Het lijkt een beetje op een veredeld konijnen hok. Zoek maar eens op baby huis, of lutje potje. Ik leg mijn zoon er regelmatig in, ook om gewoon te spelen. En het dak kan ook nog los. Zit een hor onder tegen het ongedierte. Googel het maar eens. Sucses
Je kan een lutjepotje ook huren maar dat is vrij prijzig in verhouding. Of idd zelf maken of laten maken! Heb die van mij laatst verkocht voor 100 euro op marktplaats. Deze: (even als voorbeeld voor een babyhuisje/lutjepotje)
meiden wat leuk!! hahaha lijkt idd op ons konijnenhok!!! ik ga manlief eens aankijken of ie zo iets wil maken! of wacht, kan natuurlijk ook eens op marktplaats kijken! en dan leggen jullie er gewoon een matrasje in?
hihi daar hebben we het 'konijnhok' van Maja... Ik was zo verbaasd de eerste keer dat ik zo'n lutje potje zag... nooit van gehoord! Maar over buiten slapen. Fenne heeft vorig voorjaar/zomer veel in de kinderwagenbak in de tuin geslapen na het wandelen... ook op de doomooseat trouwens, die frisse lucht is echt super goed!
Zo'n huisje heb ik ook! (woon ook in groningen) en ons huis is creme met (grachten)groen en daar hebben we t huisje ook in geverfd Dewi slaapt er heeeeerlijk in! lekker gezond! Zit idd een dik matras in. Op t kdv waar ik werk hebben we ook 4 van die dingen!
even een ander idee hoor.. die kampeerbedjes/tentjes van Deryan? is dat niets??? die heb ik nu net op marktplaats overgekocht van iemand, lijkt me ideaal voor buiten. ff googlen
Ik werk op een kdv en wij hebben ook 5 van die lutjepotjes. Ik vind ze echt geweldig! Sommige ouders zijn er nog wel huiverig voor en willen liever niet dat hun kindje daar in slaapt. Overigens moeten ouders wel tekenen, voordat wij hun kindje in het buitenbedje mogen leggen. De meeste kinderen die daar in slapen, slapen buiten vele male beter dan binnen. Echt super! Helaas hebben we al wel een heleboel negatieve reacties gekregen van de buurt, omdat ze denken dat we de kindjes daarin "wegstoppen" en ze maar laten huilen voor ze in slaap vallen. Feitelijk is het wel zo dat we ze even laten huilen voordat ze in slaap vallen, maar dat heeft toch bijna elk kindje? Binnen is het net zo, maar dat horen ze dan niet. Hahaha er zijn bij ons zelfs al eens buurt bewoners naar binnen gestapt, omdat ze wilde weten wat voor dieren we in die hokken hadden! Je had hun gezicht moeten zien, toen ze hoorde dat er kindjes in sliepen! Wat ik jammer genoeg nog wel jammer vind, is dat ouders denken dat wanneer kinderen verkouden zijn, dat het dan beter is om binnen te slapen. Terwijl er binnen meer bacterieen zijn dan buiten....
@ moonlight: omdat ouders tegenwoordig veel horen dat laten huilen niet goed is en je je kind niet kunt verwennen (waardoor kinderen altijd worden opgepakt), heb ik ook gemerkt dat veel ouders vinden dat hun kind niet mag huilen op het KDV. Zelfs ik heb dat onbestemde gevoel toch een beetje terwijl ik persoonlijk niet tegen af en toe laten huilen ben bij het in slaap vallen. Maar op een KDV is het onvermijdelijk en dat beseffen veel ouders zich niet. Maar goed, beetje offtopic Ik wilde alleen maar aangeven dat het heel jammer is dat buitenstaanders er zo op reageren terwijl jullie bedoelingen juist zijn. Ontopic vind ik die huisjes echt geweldig! Hier niet echt aan de orde want we wonen in een appartement en zoveel plek is er niet op het balkon. Maar als ik een tuin had gehad, had ik het misschien ook wel aangeschaft. Slapen in de buitenlucht is heerlijk
Ik ken het. Wij wonen hier aan een weg waar je gewoon struikelt over de toeristen als het mooi weer is. Het is aan de weg naar een Center park. Als mijn kleintje dan eerst even ligt te huilen dan moet je ze ze kijken! Van ze bent nie wies. Er lig hier een kind in de tuin! En kijken, kijken
Wij willen ook zo'n lutje potje gaan kopen. We wonen ook in Groningen en mijn zoontje sliep er altijd heerlijk in op het kdv. Voor deze kleine willen we dus zelf een aan gaan schaffen.
Zo'n lutjepotje ziet er leuk uit! Maar ik zou hem zelf niet zo snel aanschaffen. Je weet het maar nooit met die zomers hier , dus er is een kans dat je hem niet veel gebruikt. Wij hebben zaterdag een weekendbedje gekocht, met een rechthoekige "klamboe", kun je zo over het bedje spannen. Bedje dicht, maar toch open!
Je hoeft hem echt niet alleen maar in de zomer te gebruiken! Wij gebruiken hem ook in de winter. Jasje aan, slaapzak aan en een dikke deken. Kinderen slapen echt super! Behalve als je zelf binnen blijft omdat het te koud is (vriezen, harde wind etc.) dan gaan kindjes natuurlijk niet buiten slapen, maar een beetje regen of kou maakt niets uit. Als ze maar goed zijn aangekleed. Bij ons staan de bedjes wel met de "opening" naar het raam toe, we kunnen ten alle tijden de kindjes in de gaten houden via het raam.
Zo'n slaaphuisje lijkt me zo leuk en lekker.. vorig zomer heb ik mijn zoontje wel eens buiten gezet in de wandelwagen/reiswieg. Of als hij na een wandeling in slaap gevallen was. Maar zo'n huisje is toch wat beter bestand tegen wind en regen.
Bij ons op het kdv gebruiken ze die ook in de winter hoor. Skipakje aan, slaapzak en dekentje en ons zoontje sliep er heerlijk in!