Ons meisje kijkt af en toe erg loens/scheel. Dat is als ze je aankijkt, maar ook als ze ergens heen kijkt. Ze kijkt niet altijd loens, maar het valt me wel op. Hebben meer kindjes hier last van? Groeien ze daar overheen, of zou ik naar een oogarts moeten? Ik heb zelf vroeger een lui-oog gehad (als je moe bent trekt je oog een hoek in), dit hebben ze verholpen door middel van een operatie. Zou het genetisch kunnen zijn?
Ze is 15 maanden. Het valt me ook op dat ze dit sinds kort pas doet, voorheen is het me niet opgevallen (of gewoon niet op gelet).
je kan voor de zekerheid naar de orthoptist gaan (doet ook met ogen) hun kunnen kijken naar de stand van de ogen, als er echt wat loos is ben je er nu nog op tijd bij. zo waren wij er ook op tijd bij , Esmee bleek niet veel te zien en zou als we niet op tijd waren en dus geen bril had 2 schele ogen krijgen. ze zijn nu nog jong en kunnen ze er wat meer mee. anders even langs je huis arts gaan en vragen om een verwijzing. weet niet of oog klachten in je familie voor komt? bij ons wel, mijn mans familie heeft allemaal slechte ogen en mijn man is 3x aan zijn ogen (scheel) geopereerd.
idd even langs je huisarts. kindjes mogen loensen tot een maand of 4. mijn zoontje wordt bij elk cb bezoek gecontroleerd op een lui oog, omdat ik dat ook heb gehad. bij mij is het overigens verholpen met afplakken.
Ik denk zelf aan een lui-oog en dat is erfelijk. Hier is dat met plakken verholpen , dus niet hoeft niet perse door een operatie hoor. Doen ze alleen als plakken niet helpt. Ik zou gewoon de huisarts bellen en vragen om een verwijsbrief om naar de orthoptiste te gaan. Je kan beter voor niks gaan dan dat je te laat ben om er wat aan te doen.
Die van mij loenst ook, wij hebben 6 mei een afspraak bij de oogarts. Ik zelf heb dat ook heel veel gedaan.
Hier ook een loens oogje. Begon ons op te vallen als ze moe was en dat werd steeds meer dat we het zagen dus toen huisarts en gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. En we "proberen" het nu af te plakken (helaas lukt dit helemaal niet langer dan 2 min) Dus ik zou zeggen ga toch even langs de huisarts, beter een keertje te veel dan te weinig. Succes
ik heb het eerder ook gehad en ben er aan geopereerd. als je moe bent dan ga je dus loens kijken. moet wel zeggen dat bij mijn operatie iets niet helemaal goed is gegaan, ik kan met 1 oog nog 50% zien.het belemmert mij niet want het andere oog vangt het tekort op.alleen als ik mijn goed oog dichtknijp merk je het.