Op het kdv van mijn zoontje hebben ze ook van die 'konijnenhokbedjes', hij slaapt er prima in! Gewoon tussen de spelende kinderen, het maakt hem niets uit. Zelf vind ik het juist erg gezond in de buitenlucht. In Denemarken en Noorwegen hebben ze soms alleen maar buiten kdv's daar kunnen de kinderen geen eens naar binnen toe, en dat terwijl het daar in de winter nog veel kouder is dan hier.
ik vind het jammer dat ze het bij ons niet hebben eerlijk gezegd en dat het hier niet 'gewoon' is. Hartstikke gezond en een praktische manier om buitenlucht te snuiven
Hier ook hartstikke pro buitenslapen Bij ons op het kdv hebben ze ook lutjepotjes en ons meisje slaapt er heerlijk in. Ook wanneer de andere kindjes buiten spelen. Wij moesten idd ook tekenen voor akkoord. En toen het mooie weer (eindelijk ) aanbrak heeft de leidster 's ochtends ook nog even gevraagd of het nog steeds akkoord was. Ja dus Vind het alleen maar lekker voor d'r, heerlijk in de frisse lucht! Hou daar zelf ook van. Ben ook het type wat zoveel mogelijk alle ramen tegen elkaar open heeft om lekker de frisse lucht door te slapen stromen. Tenzij ze slaapt natuurlijk maar dat spreekt voor zich
Ik zou het leuk gevonden hebben als het op ons kdv had gekund. Of het nou zo veel gezonder is dan binnenslapen weet ik niet, maar ik hou zelf ook van een frisse slaapkamer met áltijd een raam open. De gewone bedjes die binnenstaan, lijken ook op konijnenhokken, dus dat maakt mij echt niet uit
Als het mooi weer is lijkt het me heerlijk, maar ik vind het onzin als mijn kinderen in de kou buiten zouden moeten slapen. Ookal kun je ze er tegen kleden.. je gaat zelf ook niet buiten slapen in de vrieskou toch? (n.a.v. een beetje vrieskou kan geen kwaad)
Op het KDV waar mijn zoontje heengaat hebben ze ook deze lutje potjes. We hebben toestemming moeten geven dat onze zoon hier in slaapt. Hij vindt het heerlijk, lekker rustig en ook in de winter slaapt hij hier heerlijk in. De hokjes staan in een rustig gedeelte van de tuin en ons KDV ligt vrij afgelegen dus geen verkeer of ander lawaai. Ze staan inderdaad naar het raam gericht dus de leidsters kunnen regelmatig even kijken of hij nog slaapt. Ik ben dus helemaal voor!!!
In de wandelwagen sliep mn dochter nog wel regelmatig buiten, bijna dagelijks. Maar nu ze veel meer indrukken opdoet slaapt ze echt niet meer goed ergens anders als dr kamertje. In dr kamertje slaapt ze met een beetje geluk een uur of 2, 3 en in de buggy buiten is het na een half uurtje klaar. Dus helaas hier niet meer zo'n succes. Nu wonen wij ook lastig; er is een basisschool achter ons rijtje huizen. Als dochter dus om half 12 gaat slapen komen om 12u de kindjes met veel lawaai naar huis en om 1u gaan ze weer naar school. Tussendoor spelen er vaak kindjes in de speeltuin en dat is al met al, samen met de hond van de buren die aanslaat op de kindjes, teveel lawaai voor mn speelse, alerte dochter om nog buiten te willen slapen. Jammer, want ik zou graag een bedje gebouwd hebben, lijkt me heerlijk!
Grappig dat sommigen zo vallen over buiten slapen in de kou. Ik zou meer moeite hebben met buiten slapen in de warmte. Als het een keer 30 graden is, zou ik toch liever een iets koelere binnenslaapkamer willen (moet die binnenkamer ook wel echt koeler zijn, dat is ook nog wel eens een probleem). Ik neem aan dat die bedjes lekker in de schaduw staan? Anders zijn het net bakoventjes...
Ik zou het niet erg vinden als Mick daar in zou slapen als ze lekker buiten aan het spelen zijn.. Maar om hem buiten te laten liggen terwijl anderen allemaal binnen zijn (ook al heb je er zicht op van binnen uit).. Nee. En al helemaal niet in de vrieskou! Frisse lucht is erg gezond, maar ik zou ook niet in de vrieskou de hele dag met hem buiten wandelen. Ik ga zelf toch ook niet in een skipak buiten slapen..
Nij ons kdv staan ze natuurlijk in de schaduw. Dan is het vaak beter uit te houden dan binnen. Hoe mooi het kdv ook is, het is er bloedheet binnen in de zomer.
Met lekker weer zou ik dat als ouder geen probleem vinden.. Maar als het echt vriest buiten zou ik dat niet zo prettig vinden..
Ik ben helemaal pro!! Ons kdv heeft ook buitenbedjes en mijn zoontje slaapt er heerlijk in. Het is vaak rustiger dan binnen en gezonder dan in de slaapruimte met alle bedjes bij elkaar. Uiteraard passen ze alles aan op de temperatuur buiten en is er goed toezicht op de bedjes. Moest overigens ook idd toestemming geven en dat wordt nog regelmatig gecheckt. Helemaal prima dus!
Op het kdv waar ik werkte deden ze het ook een tijdje om te kijken wat de ouders ervan vonden. Niet iedereen was positief, mede omdat ze eruit zien als konijnenhokken , anderen vonden het geweldig! De kids sliepen er heerlijk in! Liet het net aan mn man zien en hij moest er wel om lachen hoe ze eruit zien maar het idee staat ons wel heel erg aan. Buiten, lekker frisse lucht, wij vinden het wel wat!