dochter 10 maanden oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamarianne, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarianne

7 mei 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter is 10 maanden oud. Rolt van rug naar buik en terug en Thats is. Als ze ons aan de vingers vast heeft wil ze zich wel optrekken, in box doet ze dit niet. Zelf gaan zitten kan ze niet, wij zetten haar wel eens neer, maar ze valt snel om.

Moedergevoel zegt dat er iets aan de hand is. Er iets niet klopt... Maar wat?

Is ze gewoon lui en langzaam of klinkt het bij jullie ook dat er meer aan de hand is?

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

#2 Zusterke, 22 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2013
    Nou ik kan je geruststellen.
    Onze zoon kan sinds een korte tijd terug draaien vam buik naar rug.
    Zitten kan hij steeds beter en langer. Kan nu spullen rond zich pakken zonder direct om te vallen. Hij trekt zich aan onze vinger overeind tot zit.
    Maar kruipen zelf gaan zitten pogingen om te gaan staan... Nee hoor. Onze zoon vind het prima zo. Het consultatie buro maakt zich geen zorgen en wij dus ook niet.

Het zitten hebben wij veel geoefend met een voedingskussen achter zijn rug. Dan kukelde hij niet iedere minuut om en had hij veel meer plezier. Ik merk nu dat hij echt steeds beter en langer kan zitten.
    Hij wil nu ook graag zitten.
    Van luiheidkan ik niet spreken.
    Iedere baby is anders en zolang de arts en de verpleegkundige van het consultatiebruro zich geen zorgen maken doe ik dat ook niet.

Maar als je moederinstinct je zegt dat iets niet goed is moet je er altijd naar luisteren! Wat zegt je eigen cb?

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is 10,5 maand. Ze kan inmiddels beide kanten oprollen (wat ze ook veel gebruikt om ergens te komen), en zelf zitten kan ze ook goed en lang. Zelf gaan zitten dan weer niet. Af en toe gaat ze heel kort op ellebogen en knietjes zitten en dat was het.
    Onze oudste dochter kon met 7 maanden staan, kruipen en gaan zitten. Met deze leeftijd liep ze als een speer achter een loopwagentje. Een heel verschil dus, en wij gaan het ook steeds minder vertrouwen.
    Ze kan al wel een aantal 'kunstjes'. Zwaaien, klappen, 'hiephiephoera'... En ze zegt al een aantal woordjes.
    Ik merk wel dat ze een heel geduldige baby is. Ze kan heel lang met bv een blokje bezig zijn. Verder heeft ze tot 8 maanden behoorlijk last gehad van reflux. Legden we haar na het eten op haar buik, dan kwam alles eruit. We hebben haar dus veel rechtop gehouden. Daarnaast sliep en slaapt ze veel (ook overdag), dus blijft er voor haar weinig tijd over om te oefenen.

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook hoewel mijn meisje een maand jonger is. Ik weet niet of ze over een maand wel al aanstalten maakt om zelf te gaan zitten of staan. Als je haar in zitpositie zet dan kan ze wel enkele min zelfstandig blijven zitten. Verder ligt ze ook nog graag in de reiswieg.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier eentje die met 10/11 maanden zelf is gaan zitten en gaan kruipen, is met 13 maanden gaan staan en nu is ie ruim 16 maanden en loopt nog niet los maar gaat verder als een speer.

Elk kind gaat in z'n eigen tempo en volgorde, zolang ze het verder goed doen acht ik de kans klein dat er iets 'mis' is...ineens is het daar, kunnen ze weer iets nieuws.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier 2 zeer verschillende kids. mn zoontje liep pas met 17maanden en mn dochtertje loopt sinds 2dagen aan de hand en achter haar loopkarretje. elk kindje heeft zn eigen tempo. bij mn zoontje kreeg ik van cb de wind van voren dat hij véél te laat was met lopen en dat er iets mis moest zijn met zn benen/bekken. maar hij had er simpelweg gewoon nog geen zin in. komt allemaal vanzelf ;)

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het klinkt mij niet vreemd hoor.

Onze jongste is bijna 14 maanden en heeft zich gisteren pas voor het eerst opgetrokken tot staan ;) En ze kruipt nog niet. Zelf gaan zitten doet ze sinds kort heel af en toe.

Hier 2 langzame, geduldige kindjes. Voordeel van zulke kindjes: als ze iets kunnen, doen ze het vaak ook meteen goed. Zo konden ze meteen weer terug rollen naar de rug, toen ze gingen rollen naar de buik. En toen onze jongste gisteren ging staan, kon ze daarna ook weer gewoon terug naar dr knietjes. Liet zich niet vallen, raakte niet gefrustreerd oid.

Als je dochter op haar buik ligt, kan ze dan wel om haar as draaien?

8. mamamarianne

7 mei 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja om as draaien doet ze.
    Een maand geleden ging ze zwaaien, zo leuk! Nu doet ze het niet meer, lijkt het niet te snappen? Het was geen toeval want ze reageerde meteen als we daaaggg zeiden b.v.
    klappen en hiephiephoera kan ze ook niet...

Verder is het gelukkig een zeer lieve meid , erg makkelijk, vind alles prima. Ook is ze klein (68 cm). Haar schedel is ook erg klein, vorige keer bij cb was hij niet gegroeid (maar tja... meten kunnen ze ook niet goed, want er zat op 1 dag verschil tussen arts en vpk)

9. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn dochter is een weekje jonger, maar doet precies t zelfde :)

maak me er geen zorgen over. Maar als je moedergevoel zegt dat er wat aan de hand is, zou ik r zeker naar luisteren en er iets mee doen!

10. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ik herken wel een aantal dingen die geschreven worden. Mijn dochter is inmiddels ruim 14 maanden. Ze kon met 5 / 6 maanden goed rollen en met 7 maanden zelf blijven zitten. En toen hield het op. We zijn toen bij een fysio beland, want ze wilde alleen maar zitten en kon niet echt goed bewegen. De fysio constateerde dat ze hypermobiel is. Ook is ze qua karakter heel rustig en kijkt veel de kat uit de boom. Ze is afwachtend en dat werkt natuurlijk ook niet echt mee.
    Maar toen we eenmaal bij de fysio waren, ging het ineens heel snel. Met 10,5 maanden is ze begonnen met tijgeren en heel snel daarna kruipen en met haar eerste verjaardag kon ze zich overal aan optrekken.
    Nu met 14 maanden loopt ze aan een handje, maar je merkt wel dat ze nog heel instabiel is. Ze vindt het dan ook snel eng. Dus het echte los lopen zal hier ook nog wel even op zich laten wachten. Ik vind dat ook wel moeilijk, aangezien mijn zoontje al met ruim 13 maanden los liep. Maar ja, zal toch geduld moeten hebben, maar ik word er ook wel eens onzeker van hoor! Maar ik hoop dat ze met 18 maanden loopt....
    Je schrijft verder dat ze klein is. Is ze nu met 10 maanden 68 cm? Hoe groot is haar hoofdomtrek nu dan?
    Mijn dochter is ook klein. Ze was met 7,5 maand 67,5cm en met 11 maanden 71 cm en nu met 14 maanden 75cm. Ze zit daarmee nu op de -1lijn. Hoofdomtrek is ook niet heel groot. Met 7,5 maand 43,5cm met 11maanden 44,8cm en met 14 maanden 46cm.

En wat betreft klappen: ik heb hier een aantal dagen geleden een topic over geopend, 14 maanden terug in ontwikkeling. Mijn dochter stopte ook ineens met zwaaien. Maar nu doet ze het ineens weer sinds 2 dagen, dus dat is normaal!

Nou, misschien heb je hier iets aan. Ik zou anders eens bij fysio vragen voor de motorische ontwikkeling....ik heb er goede ervaringen mee iig!

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Dingen doen of zeggen en daarna niet meer hoort erbij :) Opeens doen ze het weer wel. Hiephiephoera kon onze oudste nog niet met 1 jaar. Met onze jongste niet vaak geoefend. Klap eens in de handjes zingen we wel vaker, dus klappen kan ze wel. Weet niet meer hoe oud ze was toen ze dit ging doen. Rond 1 jaar denk ik.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Mijn zoontje is wat jonger maar ook ik zie babies van dezelfde leeftijd. (of zelfs jonger) om me heen die wel goed kunnen blijven zitten terwijl mijn zoontje om valt. Er is zelfs een baby van 9 manden die zihze,f al helemaal op trekt en staat in zn bedje. Dat maakt me ook weleens aan het twijfelen maar ik denk dan maar gewoon: iedere baby doet t op zn eigen tijd.....

13. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Yep, mijn oudste was nog geen zeven maanden toen ze zichzelf optrok in de box en aan de keukenkastjes (wat betekende dat ze daar ook kon komen), ze tijgerde bij vijf maanden en kon zij zes uitstekend zitten. Mijn jongste, nu acht maanden doet dit allemaal later. Maar zij praat weer veel meer en heeft bv de eerste tanden al (die bij mijn oudste pas na tien/elf maanden kwamen. Ook eet de jongste veel zelfstandiger.

Kortom: als ze het een kunnen, doen ze het ander niet. Maak je geen zorgen maar uit je zorg evt wel bij het cb. Wellicht dat zij je kunnen geruststellen.

14. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    @mamamarianne, hoe gaat het nu? Heb je nog iets gevraagd op Cb / aan fysio?? Ben benieuwd....

Deel Deze Pagina