Buiten spelen in de zon

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Josien, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou, vandaag ff nagevraagd. De juf smeert in principe ieder kindje in met bepaalde zonkracht (naar eigen inzicht van de juf). Dat doet ze tijdens het fruit eten. Als kinderen niet willen gaat ze niet het gevecht aan, maar zeker de bleke kindjes (net als die van ons: zeer witte huid en rood haar) probeert ze gehad te hebben op de oortjes, de nek, armpjes en het gezichtje. Ze gaf ook aan dat ze verwacht dat wij hem verder voor het naar school gaan insmeren (lijkt me logisch) en (nu nog) tussen de middag. Maar dat deed ik natuurlijk al.

Eigenlijk vind ik het wel een fijn idee dat ze het doen, maar als nieuwbakken moeder van een basisschoolkind loop ik nog steeds tegen verrassingen aan :D.

Groeten,
    Josien

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@josien: die basisschool is niet alleen een leermoment voor je kind he :)
    Heleboel nieuwe eerste keren voor zowel kind als ouders :)

Overigens.. Hoorde gister een mooie theorie over dat je MET (donkere) zonnebril sneller verbrand dan zonder.
    Omdat met een zonnebril je lichaam zich niet instelt op zo'n en dus sneller verbrand dan wanneer je lichaam weet dat de zo'n schijnt.
    Het klonk niet heel onlogisch vond ik.
    Je lichaam regelt bijzonder veel dingen zelf dus waarom zou dit niet kunnen.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij ons is het verplicht om je kind tussen 1 april en 15 oktober ingesmeerd naar school te sturen. Voornamelijk gezicht en armen.
    In Nederland zou ik daar denk ik relaxter over zijn.

Deel Deze Pagina