Het is weer zover: feestjestijd komt eraan! Voor de middelste is het al duidelijk die wil graag een speurtocht hier in het park eindigend in de natuurspeeltuin. Prima, vorig jaar voor de oudste gedaan Maar nu de oudste nog.... ik weet het gewoon niet. Aan de ene kant wil ik liever niet in huis blijven, merk dat ze dat snel zat zijn. Maar om nou meteen te gaan zwemmen of naar de bioscoop vind ik eigenlijk wat afgezaagd. Maar wat dan? Opties die ik zie vind ik allemaal te duur. 10 euro of meer per kind gaat het dan om. Wie heeft er nog DE tip voor een superleuk feestje? Er komen een stuk of 5-6 kinderen jongens en meisjes allemaal rond de 8 jaar. Op een vrijdagmiddag omgeving Amersfoort. Activiteiten mogen rond de 5 euro per kind liggen. Maar tips aan huis zijn ook erg welkom!
Hmm ballenbak moet nog kunnen met 8 jaar toch? Zwemmen zou ik zelf niet zo snel doen... Komt vooral omdat mijn dochter nog geen zwemdiploma heeft en ik als de dood zou zijn dat er eentje verdrinkt als ik net even de andere kant op kijk Een feestje met thuisbioscoop is mosschien wel leuk. Kids in de kamer, kussens/dekens/zachtsop de vloer, tafel opzij, gordijnen dicht, popcorn erbij... En zelf lekker boven gaan zitten. Wij moeten er in september weer aan geloven... Dochterlief wil naar plaswijckpark. Vorig jaar mocht ze kiezen: 2 kinderen en dan naar plaswijckpark of meer kinderen maar dan wel thuis. Nou heeft ze 2 beste vriendinnen (en onze auto is nou eenmaal niet groter) dus zijn we met 3 meiden lekker naar plaswijckpark geweest heel de dag. Wij dachten zelf om 4 uur wel klaar te zullen zijn maar uiteindelijk vertrokken we pas om 6 uur. (Met medeweten van de andere ouders hoor) Dit jaar wil ze weer zegt ze
een disco feest thuis? - ergens van die ouderwetse discolampen lenen, woonkamer verduisteren, muziek dat nu 'in' is in zijn klas opzetten incl lekker ouderwetse echte disconummer erbij; - kinderen verkleed laten komen in een disco thema; - een nummer uitkiezen waarop ze met zn allen een dansje op gaan bedenken [met hulp van jou of een ouder nichtje of zo] [idee gejat van mijn dochter, zij wil deze thema voor haar verjaardag over 2 maanden]
Soms kun je heel goedkoop een feestje vieren op een camping, gewoon een dagkaartje kopen, is voor kinderen vaak niet zo duur en daar kun je dan vaak zwemmen, in de speeltuin spelen etc. Neem je zelf gewoon wat te eten en te drinken mee.
Bedankt! We hebben het ooit wel over bowlen gehad maar weer helemaal vergeten. Misschien gaan we dat wel doen! Alleen nog even polsen wat meneertje ervan vind.
Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken naar campings in de buurt, volgens mij zijn er hier niet zoveel.
Saskia en amdaa jullie ook bedankt. Dansen en disco is niet echt zijn ding. En een thuisbioscoop en ballenbak vind ik niet zo heel leuk omdat ze dan niet echt met elkaar bezig zijn.
Nouja, je vroeg om ideeen... En als je het geen goed idee vindt moet je het zeker niet doen Feestje van jouw kind... Jij weet of hij iets wel of niet leuk gaat vinden
Kan je niet ergens in de buurt een gymzaal afhuren? Dat heeft een vriendje van mijn zoon vorig jaar gedaan en dat scheen erg leuk te zijn. Eerst hebben ze met al die materialen (paard, brug, etc.) een soort parcours gebouwd, daarna nog apenkooi en later allerlei tikspelletjes. Daarna thuis friet (of iets anders) eten en volgens mij heb je dan een geslaagd feestje! Wat mijn zoon overigens erg leuk vond: de tafel (bij voorkeur buiten ) helemaal inpakken met aluminiumfolie en daar de friet en snacks gewoon "opgooien". En dan wat flessen frietsaus en curry erbij waarmee ze lekker kunnen kliederen .
Dat van die gymzaal vind ik een hele goede, ga ik onthouden voor de volgende verjaardag bij ons thuis. Wij hebben vorig jaar een speurtocht gedaan. Foto's gemaakt van de route, onderweg ook wat opdrachten bedacht en aan het eind moesten ze nog een schat zoeken. Dat was een soort kluis met daarin allemaal gouden (chocolade) munten. Daarna spelen in de speeltuin, die heel strategisch ook het eindpunt vormde. Tenslotte zijn wij nog naar de Mac geweest, maar thuis eten kan natuurlijk net zo goed. Was een groot succes.
Wagenwerkplaats Superfun Klimbos Speeltuin in soesterkwartier Circusfeestje in amersfoort Is echt wel veel te doen in Amersfoort eo.
Dankje die was ik.ook allemaal tegengekomen. Maar zijn eigenlijk allemaal te duur of niet mogelijk op zijn verjaardag Alleen speeltuin soesterkwartier had ik nog niet gezien. Ga ik ff naar zoeken!
**Speurtocht met cadeautje op het eind. **Spellen in en om het huis met een prijs ( voor iedereen) **Een sportdag met 3 verschillende sporten ( op een veld in de buurt) Wij hebben laatst een meidenfeestje gehad met 12 meiden. Ook gewoon thuis. Een my little pony feest. Eerst allemaal verkleden als Pony ( met gekleurde haren et cetera) en daarna 3 spellen gedaan met een prijs op het eind. Voor onze zoon van 4 ( die dan dus 5 wordt) gaan we een springkussen huren en 2 spellen om het huis doen. Waarschijnlijk iets met een voetbal en een schietspel ( we hebben een spel met zwevende ballen) Denk dat we dat jaar daarna een speurtocht doen met hem. Onze dochter van 8 heeft vandaag een zwemfeestje. Maar daar laat ik haar makkelijk naartoe gaan. Ze heeft AB en C en zit op wedstrijd zwemmen.
Bedankt voor je tips, sportdag is ook een leuk idee! Speurtocht gaan we al doen met de middelste en heeft hij vorig jaar al gedan dus vind het wel leuk om wat anders te doen. Springkussen huren hebben we ook overwogen, maar is ook wel erg weersafhankelijk. Ik denk dat een meidenfeestje thuis beter werkt dan een jongensfeestje Wij hebben nu 3 jongensfeestjes gehad en zijn er toch wel over uit dat we het huis uit moeten, die jongens moeten gewoon bewegen
Ha ha...ja een jongensfeest lijkt mij thuis ook bijna niet te doen. Dit jaar voor ons nog wel...maar daarna niet meer. Hier alleen nog ervaring met een meidenfeest.