Nu het toch wel steeds kouder word is mn hardloop regime wat in de soep aan het lopen. Ik weet namelijk eigenlijk niet goed wat ik aan moet doen. Wat trekken jullie aan als je nu buiten sport? En doe je dan het opwarmen buiten, of binnen voordat je naar buiten gaat? Ik ben namelijk echt een enorme koukleum....
Hmm, vorig jaar begon ik op 2 januari met joggen. Het was toen best koud. Ik had een katoenen vest aan, katoenen shirt met lange mouwen en een hardloop broek van de H&M. Heb het eigenlijk niet koud gehad en toen heb ik het dus vaker zo gedaan. Mijn ervaring was dat mijn lichaam zich snel genoeg opwarmde. Heb daardoor wel minder gezweet. Inmiddels al lang gestopt hoor van mijn goede voornemens komt nooit echt iets van terecht
Laagjes! Ik deed bv ook thermokleding er onder. Dus thermoshirt, hardloopshirt en hardloopjasje. Een haarband om je oren warm te houden (een muts zweet te veel), thermohandschoentjes en verder een gewone hardloopbroek en natuurlijk goede hardloopschoenen.
Ik heb een hardlooplegging aan met een hempje en een speciaal hardlooptrui die ik gekocht heb via de club waar ik bij hardloop. Dit is warm genoeg zo.
Ik heb trouwens wel een fijne warme broek gekocht vorig jaar. Bij de AH geloof ik (gek genoeg). Maar bovenkleding vind ik lastig.
Ik heb het echt niet koud nu met lopen, ook niet vorige week met maar 3 graden. Dus gewoon een lamge tight en shirt met lange mouwen. Geen handachoenen, muts, of thermoondergoed. Maar ik heb het sowieso niet snel koud. Laagjes vind ik irritant, te warm en dan moeten kloten met uittrekken tijdens het lopen. Nee dank je.
Ik sport niet en al helemaal niet in de kou , maar mijn dochter voetbalt nu met een thermo lange broek en dito longsleeve onder haar voetbaltenue. Volgens mij gaat dat prima. Ik heb ze bij de hema vandaan.
Ik heb een hardloop ja svan de H&M. Daaronder een shirtje met lange mouwen en heb het eigenlijk alleen koud tijdens het naar huis lopen als ik klaar ben met rennen.
Dit heb ik ook! Geen handschoenen, soms wel een band om mn oren, en als het regent of hard waait zo’n heel dun jasje speciaal voor hardlopen. Ik heb het als ik wegloop een beetje koud maar echt binnen 2 min, heb ik een knal rode kop en dan heb ik het heel warm.
Laagjes! Ik draag nu een lange tight en een shirt met korte mouwen en een dun hardloopjasje. Warm zat. Als het onder het vriespunt komt, draag ik er een thermoshirt onder, tot -10 red ik het daar echt wel mee. Bij een straffe wind vind ik een band over mijn oren wel fijn, een muts draag ik niet (heb een dikke bos haar). En soms handschoenen, ik krijg altijd snel pijnlijke handen bij kou, maar na 20 minuten zijn mijn handen dan weer warm en trek ik ze weer uit. Ik lees hierboven iets over katoen, zeker niet tijdens het hardlopen! Houdt het vocht vast en daardoor kan je juist veel te veel afkoelen. Bovendien plakt het heel erg aan je lichaam. Je moet iets ademends aan doen.
Loopshirt korte mouwen, loopshirt lange mouwen, daarboven thermisch loopvestje nu dat ook waterafstotend is. Veel laagjes die ik kan uittrekken of openzetten indien ik te warm krijg. Verder nog handschoenen en muts, allemaal ademende stof. De handschoenen vliegen meestal uit na een minuut of 10. Opwarmen doe ik buiten ook, eerst 15' wandelen tot ik kom aan de plek waar mijn loopje start. Zelfde na het lopen, nog een 15' terugwandelen.