Hoe ver ga jij mee in de kledingkeuze van je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Astre, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astre

Astre Niet meer actief

Mijn dochter heeft nogal een andere smaak dan ik. Ze houdt van heel veel kleur, drukke printjes, roze, bloemetjes, hartjes, strikjes, disneyfiguren, hello kitty etc. Ongeveer alles waar ik niet van hou. Mogen jullie kinderen hun eigen kleren uitzoeken in de winkel en waar ligt de grens?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb nog geen kinderen, maar ik denk wel dat ik ze een beetje zelf hun kleren zou laten uitzoeken, mits het allemaal wel een beetje bij elkaar past en geen bij elkaar geraapt zooitje is. Leggings met bloemenprint vind ik absoluut niet mooi, maar misschien zou het mijn dochter wel heel mooi staan, dus als zij het mooi zou vinden zou ik het haar wel laten passen. En ik zou er ook een beetje op letten wat de mode is. Ze hoeft niet helemaal mee te gaan met de mode, maar ze moet er ook niet compleet buiten vallen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb zoiets van: ik vind het allemaal best, zolang het maar 'past' bij elkaar (niet totaal verkeerd gematcht) en het netjes/heel is en past bij de leeftijd... Ik vind het belangrijk voor kinderen om een eigen identiteit te leren opbouwen - dus ook qua kleding.

MAAR, met als kleine kanttekening; bij sommige gelegenheden hoort passende kleding en dan moet hij/zij zich maar aanpassen. Ik wil best drukke kleding met printjes, bloemen, roze, Disney etc. aantrekken, maar NIET in het familieportret.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen idee. Ik zal hem wel mee laten kiezen maar ik zal er wel voor zorgen dat hij niet voor schut zal staan. Of dat ik het over 18 jaar te horen krijg als hij dan zijn kinder en babyfoto's ziet

5. misa

misa Niet meer actief

Hier mogen ze soms wat meebeslissen. Ik heb dan vaak de keuze al beperkt. Anders lopen ze hier alleen maar in cars, spiderman, mini mouse en hello kitty...
    En heel vaak koop ik dingen zonder dat ze er weet van hebben. Ze zijn 2 en 3. :)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ga er wel ver in mee, zo lang het wel redelijk normaal is. Nu is het voor jongens wel makkelijker dan voor meisjes denk ik. Voor meisje kan het ook best snel sletterig worden. Het equivalent van sletterige kleding voor jongens zou mij dus te ver gaan (geen gaatjes shirt oid :D)

Of het mode is, kan me niet boeien. Dat is geen factor. Het gaat er om of thijmen het leuk vindt en fijn vindt zitten. Tenslotte moet hij het dragen en niet ik :)

Elsa86: wat maakt het uit als ze compleet buiten de mode zou vallen? Misschien is ze wel een trendzetter :)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ja hoor, ik hoef er niet mee rond te lopen en mijn kinderen vinden hun kleding mooi en trekken het dan graag aan. Mijn ervaring met opgedrongen kleding is niet zo goed, ze trekken het dan met geen mogelijkheid aan en het gaat dan nog nieuw in de zak van max.

8. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoontje heeft nog weinig te willen want ik koop alles maar nu is het met jongens denk ik anders dan met meiden.

Maar ik heb wel strijd met mijn zoon 's ochtends als hij aangekleed moet worden want hij wil altijd en alleen maar voetbalkleding aan (dus een broekje en shirt van een bekende voetbalclub)

En het liefst zou hij dat altijd alleen maar dragen maar ik heb met hem de afspraak dat het niet elke dag de bedoeling is dus als hij het vandaag aan gehad heeft draagt hij morgen weer normale kleding. En soms komt het voor dat hij veel buitenspeelt en thuis is en dan mag hij die voetbalkleding gewoon aan.

Ik ben zeg maar wel met die strijd gestopt want merkte gewoon dat het niet werkte het was elke ochtend kibbelen tegen elkaar omdat ik wil dat hij normale kleding aantrekt en hij dus niet ;) Dus vandaar die afspraak de ene keer wel de andere keer niet en dat werkt prima.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze mogen best een keertje hun spiderman tshirt aan. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit in het openbaar.
    Mijn jongens zijn makkelijk, ik leg hun kleding klaar voor de volgende dag en ze trekken het zonder morren aan.
    Printjes en Disney sh*t mag op dekbedovertrek sets, pyjama's en ondergoed.
    En soms dus dat ene shirt dat ze hebben gekregen.
    Heb ik trouwens ook met voetbalshirts.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voetbalshirts en broekjes zijn hier geen buitenkleren, maar gymkleren. Met prints op shirts heb ik geen probleem.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Uhhh ik overleg;) ik weet dat zij heeeeeeel graag jurken draagt dus die koop ik voornamelijk. Een enkele broek en rokje met shirt erbij. Dat ze dagelijks jurken draagt vindt ik niet erg...dit is wel een stukje smaak wat ik leuk vind dat ze zelf ontwikkelt, maar......

hier komt absoluut geen enkele bovenkleding of schoeisel in huis met disneyfiguren of dergelijke erop. Het moeten dus wel jurken zijn die mama ook mooi vindt;) dus ook niet een paar shirtjes. Pyama's mag ze helemaal op los gaan:D

we gaan vaak samen stadten of ik zie online dingen en laat die aan haar zien. Ik ken haar smaak dus 9 van de 10 keer vindt ze het ook mooi wat ik uitzoek. Met kleding per dag uitzoeken hebben we al een regel die al werkt vanaf dat ze 1,5 is en dat is dat zij 1 deel uitzoekt...dus òf een shirtje òf een jurk of rokje en mama matchted dan. Dat om te voorkomen dat ze als pipo de clown de deur uitgaat;)
    Ik vind het goed om een eigen smaak te ontwikkelen,maar ik vind her zeker zo belangrijk dat we verzorgd en goed gekleed de deur uitgaan.

voor zoon gelden ook disneyprints e.d. en later ook geen camouflage of legerprints

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ze mag een groot deel zelf bepalen, maar ik heb ook zeker inspraak
    Het is vaak "jaim vind je dit leuk?.." "nee man dat weet je toch!"
    En dan vervolgens "hey mam dit vind ik leuk!" en dan zeg ik of ze het wel of niet mag

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze oudste vindt alles wel prima. Ook wat ik voor hem klaar leg 's morgens.

Onze jongste daarentegen.... Die vertikt het om dingen aan te trekken die ze niet mooi vindt. Ze gaat mee winkelen en samen kiezen we haar kleding. Soms moet ik me aanpassen aan haar en soms zij aan mij. Maar op deze manier heeft ze leuke kleren in de kast die ze zonder gezeur aantrekt en ik hoef geen nieuwe kleding in de kast te laten verstoffen. Van de week wilde ze een dora en een peppa pig shirt. Ze mocht er 1 kiezen en de andere moest ze terughangen. Ze koos voor peppa pig, maar dan zou ik er een vestje/bolera erbij uitzoeken die ze er dan overheen moest dragen😁prima.

Geen gekrijs en gedram in de winkel en 's morgens binnen no time aangekleed.

14. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat mogen ze zelf weten.
    Alle printjes, kleuren en dingen mogen.

15. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg

Hihihih, hier nog geen kids. Maar ik zie t al helemaal voor me:D

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik leef nu 4 jaar samen met mijn stiefkinderen van nu 16 en bijna 13. Zij hebben inspraak, maar geen totale zeggenschap over hun kleding. Zo komen die ultrakorte broekjes er hier dus niet in. Gelukkig zitten man en ik en zijn ex en haar nieuwe partner helemaal op één lijn wat dat soort grenzen betreft, dus geen stress.

Natuurlijk hoeven ze niets aan wat ze lelijk vinden. Als we gaan winkelen dan kiezen zij dingen uit, ik kies dingen uit en bij het doorpassen vertellen we wat er mooi of eventueel niet goed of passend vinden. En dat gaat prima.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Verschilt. Mijn dochter houdt erg van jurkjes en rokjes, daar houd ik wel rekening mee. Maar soms, als het erg koud is moet ze gewoon een broek aan. Heeft ze meestal ook geen problemen mee. Soms kiest ze hartje winter een zomerjurk of andersom, soms matcht het niet, dat mag ze dan niet aan.

Mijn zoons zijn een stuk makkelijker, maar ja de oudste is bijna 18, de jongste 2. De oudste bepaald zelf, de jongste helemaal niets. Al houd hij erg van zijn shirt van Teigetje en van Mickey Mouse. Zijn lievelingspyama is van Bumba :p

dochter is 4.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee maar ze vragen er ook niet om. Zoon interesseert het helemaal niets en dochter krijgt een aantal keuzes voorgelegd die ze mooi vindt. Ik hou rekening met roze en zwieren en veel jurken maar nee, geen figuurtjes ed. Als ik iets bestel dan vraag ik aan dochter (4) of ze het mooi vindt.. zoon trouwens ook wel maar die vindt veel best (als het maar lekker zit, en daar hou ik wel rekening mee)

Ik vind het te lelijk voor woorden, (vaak) goedkoop en 'trashy' staan... dus nee. Uitzonderingen maak ik soms (zo heeft dochter wel een pyjama van Frozen en Rapunzel)

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik bedoel er meer mee te zeggen dat ze zo buiten de mode zou vallen dat ze ermee gepest wordt. Ik zou het super gaaf vinden als ze een trendsetter zou worden :p

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Trendsetten betekent per definitie buiten de mode vallen...:D

Deel Deze Pagina