De meesten zullen mij wel hartstikke gek vinden en misschien ook helemaal niet begrijpen, maar ik begin zo langzamerhand opstandig te worden tegen al die regels. Natuurlijk, ik begrijp de meeste regels echt wel en snap de noodzaak, maar ik heb ook het idee dat er soms ook misbruik gemaakt wordt van deze rot situatie. Nu weer geen vuurwerk en het liefst geen alcohol tijdens oud en nieuw. Als het even tegenzit nog een avondklok ook. Het begint in mijn ogen echt een beetje op een dictatuur te lijken. Het zou me echt niks verbazen als er op een gegeven moment een verzet komt. Zelfs ik begin die neiging te krijgen. Net als dat zwemles, wat is dat voor belachelijks dat dat niet mag. De grootste onzin als je bedenkt dat gymlessen, school e.d. wel mogen. Ik heb het gevoel dat we hier nooit 100% uit gaan komen, we nooit meer terug gaan naar hoe het was. Ben ik de enige die er zo in staat? Ik lees hier alleen maar “brave” en begripvolle volgers. Zelfs een andere mening mag je tegenwoordig niet meer hebben. Ben er meer dan klaar mee
Ik snap je volledig maar waar ik kriebels van krijg dat er niks alternatiefs verzonnen kan worden binnen de regels.
Na ja er worden mss wel alternatieven geboden en bedacht maar gemeentes en veiligheidsregios willen dit niet beoordelen en goedkeuren....
met misbruik bedoel ik het vuurwerk wat afgeschaft wordt, wat al jaren ter discussie staat en het hele Sinterklaasgebeuren
Sorry, dit vind ik echt overdreven. De enige dictatuur waar ik bang voor zou zijn is in de USA. CNN noemt het woord zelfs al, dat vind ik beangstigend. Baal zelf ook van genoeg maatregelen, maar het is niet anders. Ik word juist opstandig van berichten als de jouwe, al dat negatieve gepraat over de maatregelen heeft tot gevolg dat steeds meer mensen de hakken in het zand zetten en we vervolgens nóg langer er aan vast zitten. Dus ja, een andere mening hebben mag natuurlijk (it's a free country ) maar ik vind het niet verstandig om dat overal te ventileren.
Ik ben het met je eens hoor, word er ook moedeloos van als ik er lang stil bij blijf staan. Ik heb nu wel een modus gevonden waarin ik gewoon probeer om niet te veel na te denken over hoe het op de lange termijn zal lopen. Ook vertrouw ik erop dat dit voorbij zal gaan, net als dat eerdere pandemieën voorbij zijn gegaan, in tijden dat we nog heel veel minder kennis hadden dan nu. Probeer je gedachten te verzetten en vertrouwen te hebben! Positief blijven
Er is toch helemaal niks meer aan zo. En inderdaad, ik zie ook weinig alternatieven om het allemaal toch een beetje aangenamer te maken.
Het feit dat je gewoon dit mag zeggen op internet, maakt het al geen dictatuur.... ik krijg altijd zo de kriebels als mensen begin te mieren over dictatuur. Iedereen is er klaar mee. Maar deze regels kunnen wel voorkomen dat er geen plek in het ziekenhuis meer is voor mij,mijn ouders, de ouders van anderen of het kwetsbare kindje van de buren van mijn vriendin. De zomer was relatief normaal wat dat betreft: we konden op vakantie, uit eten, zwemmen, gezellig met een vriendin borrelen, sporten etc. Dus t is niet alleen maar kommer en kwel. We mogen nog steeds genoeg: sporten, kinderen gewoon naar school, we kunnen eten laten bezorgen, we kunnen shoppen, naar de sauna. Het helpt ook om te kijken naar wat wel.mogelijk is. Enne het wordt echt wel beter, dit kost de regering klauwen vol met geld: denk maar niet dat ze dit zeld leuk vinden. Ik ben al heel lang sterk verminderd mobiel en vooral aan huis gekluisterd, dus ergens denk ik: he eindelijk zien mijn naasten hoe het voor mij is om niet zomaar ergens heen te kunnen
Ik denk dat veel mensen de maatregelen zat zijn. Maar ik denk ook dat veel mensen wel zien dat het even niet anders is. Ik geloof niet dat het hier zomaar in een dictatuur veranderd, alles wordt wel overwogen besloten en zodra het kan zullen er ook wel weer versoepelingen komen. (Dat gebeurde afgelopen zomer ook). In opstand komen kan altijd nog als blijkt dat na Corona de boel niet terug gaat naar hoe het was. Neemt niet weg dat we nu niet kritisch mogen blijven, maar uiteindelijk moet er van die miljoenen meningen 1 beleid worden gemaakt en dan kun je niet iedereen zijn zin geven.
Je kan toch zelf dingen bedenken? Wat wil je dat de overheid dan doet? Het is even niet anders en daar moeten we maar het beste van maken. En dat is voor niemand leuk.
Dat mag natuurlijk! Maar ik ga mijn mening niet onder stoelen of banken steken, omdat anderen het daar niet mee eens zijn. Ik geloof echt niet dat iedereen zich keurig aan alle regeltjes houdt, maar dat er maar gezegd wordt wat ervan je wordt verwacht. Ik zal nooit anderen in gevaar brengen. Was netjes mijn handen, hou keurig afstand. Als ik een mondkapjes op moet ook prima. Grote bijeenkomsten snap ik ook heel goed dat dat echt onverstandig is. Maar bijvoorbeeld de restaurants dicht vind ik echt onzin. Kroegen snap ik dan weer wel.
Eens!! Wij Nederlanders zijn wat dat betreft strontverwend, het leven leek wel maakbaar (voor een hele grote groep althans) en hey, dat valt nu wel even tegen.
Dat is toch dubbel? Je kunt je aan alle regels houden en ja, je kunt het er zat van zijn. Maar met opruiende berichten kun je dus anderen wél op het idee brengen om dat niet meer te doen.
Dat kun je wel merken aan hoe snel mensen roepen 'dictatuur'..ik geloof dat mensen in een echte dictatuur dolblij zijn als alleen ff de bios een poosje dicht is haha We zijn even een stukje luxe kwijt: we mogen nog steeds sporten, ons onderwijzen, kids naar opvang brengen etc. En zelfs kritiek op de overheid hebben is normaal: niemand de je gaat ontvoeren en je laat verdwijnen. (En ja voor de mensen die hun baan kwijt raken is deze crisis in en in triest)
Dit heeft niks met opruien te maken, maar wel met het feit dat niemand meer eerlijk durft te zijn. Ik geloof er werkelijk helemaal niks van dat iedereen zich er aan houdt dat er maar 2 mensen op bezoek mogen komen, zoals ik een vorig topic. Je kan mij dat echt niet wijs maken.
Ja, hier ook. Het is niet anders. Klagen gaat het echt niet veranderen, hooguit dat het even oplucht (prima natuurlijk!) Maar als je er in blijft hangen kom je helemaal in een negatieve spiraal terecht. Ik hoop van harte dat dat bij jou niet het geval is.
Er zijn hier zeker niet alleen volgzame begripvolle reacties, dan moet je toch wat beter mee gaan lezen. Ik lees termen als holocaust, dictatuur, 1939... Wij hebben het in NL echt nog heel riant als het gaat om de maatregelen. In veel landen van mijn collega’s gaan de kinderen al sinds de uitbraak niet naar school. Dat sommige maatregelen niet helemaal rijmen met andere maatregelen, dat ben ik met je eens. Wat is jouw voorstel dan, hoe zou jij het invullen? Wel vuurwerk met de jaarwisseling? Mijn schoonzusje werkt op de eerste hulp, je wilt niet weten wat daar soms binnen komt met de jaarwisseling.
Nee natuurlijk houdt niet iedereen zich eraan. Net als bij de andere regels: t is niet voor niets dat het zo snel oplaaide ik ben ook in een restaurant geweest en daar was t ook drama met naleven van de regels omdat ze eindelijk weer geld konden verdienen