Buiten wandelen in het bos is toch prima?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bunchy, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik vond deze maatregel in het voorjaar ook al te ver gaan. Ik geloof niet dat we het virus in de buitenlucht overdragen, of je moet in iemands gezicht hoesten.
    Vind het daarom ook heel stom en onzinnig dat je buiten maar met 2 mensen mag zijn. Lekker naar buiten is gezond en ook beter om virus niet te verspreiden.

hummeltje5, Zoe123, sannever en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is op sommige plekken wel zo. In ieder geval in het voorjaar kreeg ik een foto van mijn ouders, die ze hadden genaakt op de heide, voordat ze rechtsomkeert maakten.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar vervolgens mogen we wel met zn allen naar de sauna, sportschool. Lekker zweten, binnen op elkaar :thumup:

hummeltje5, Zoe123, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja die foto s zeggen echt niet alles. Dat is net vanaf welke kant je ze maakt. En in het voorjaar zijn wr ook geen extra besmettingen gekomen nadat men massaal naar het strand ging m, met zn allen op de dam stond enz.

Spectre en tuc vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij het bos bij ons in de buurt was de parkeerplaats ook vol.... maar het is 1 parkeerplaats en daarna verdelen die mensen zich over een heel bos, waar afstand houden echt makkelijk lukt.
    Het hangt misschien een beetje van de inrichting van het bos af... als je 1 hele grote parkeerplaats hebt met 1 ingang het bos in... misschien dat het daar dan te druk wordt.

Ik ga geen uren rijden voor een bos, maar mijn kinderen moeten echt even uitgelaten worden op een dag, dus fietsen en wandelen in de natuur rond onze stad blijven wij gewoon doen.

Zoe123, Spectre, Roosje35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Daar ga ik allemaal niet heen, en dat die open zijn snap ik vanuit alle maatregelen eerlijk gezegd ook niet.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Omdat ik het niet zie zitten om voor een langere tijd binnen te blijven, ga ik ook erop uit met mijn gezin. Even hoofd leegmaken, even een andere omgeving. Doordeweeks ga ik nergens naar toe (want werk ook gewoon thuis). Een wandeling heb ik echt nodig om de periode door te komen.

Een paar weken geleden waren we in een stuk bos waar het echt heel druk was. Parkeerplaats vol + berm in de naastgelegen weg ook. In het bos zelf viel het reuze mee, op 1 hoofdpad na. Maar ook daar kon je gewoon een stap naar links of rechts doen. Ik had nog een tweet gestuurd naar NM en Staatsbosbeheer om de drukte te spreiden, maar Staatsbosbeheer reageerde dat ze daar niet aan konden beginnen. Terwijl het zo simpel is: vrijwel iedereen gaat nl naar dé parkeerplaats bij een bekend natuurgebied. Als je nu infoborden neerzet bij de ingang van de parkeerplaats voor alternatieven, dan helpt dat bij spreiding. Ik ben nl ook niet zo bekend allemaal met de verschillende stukken bos, dus als ik een alternatief aangeboden krijg, dan is dat alleen maar leuk.

Gisteren met opzet naar een kleiner stukje bos geweest, voor ons nieuw. Daar was de parkeerplaats halfleeg. Bos vrijwel uitgestorven.

hummeltje5 en Spectre vinden dit leuk.
  8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Je mag wel de natuur in! Alleen moetje drukke plekken vermijden en dus niet met z'n allen naar dat leuke speelbos oid gaan. Kies je tijdstip zorgvuldig en zoek een onbekend bos. Dan is er niks aan de hand.
    Wij slaan in het weekend het mooie bos hier ook over, dan nemen we een ander stuk route waar je zelden iemand ziet. Door de week wandelen we wel eens in het mooie stuk bos hier. Dan is het erg rustig.
    En dit allemaal zo vanuit huis weg lopend. Komt geen fiets of auto aan te pas. De bossen waar we met de auto heen moeten, slaan we momenteel over.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Het gaat niet alleen om de drukte en mogelijk besmet raken. Het gaat ook om de natuur. Ik woon vlak bij de bossen van Utrechtse Heuvelrug en het is soms erg druk. Parkeerplaats en hierdoor halve file en toestanden op de weg. HEEL VEEL mensen die buiten de paden gaan lopen, rommel achter laten, in de bosjes schijten en wc papier achterlaten, honden die loslopen enz. En als het heel druk is, is dit ook niet goed voor het wild wat er loopt.
    Het bos wordt beschadigd. Dat is een ook wat ik de boswachters hier in de omgeving hoor zeggen op Social media enz.

Luna86, Zoe123, mamameer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Of het nou wel of niet onzin is: het advies is om THUIS te blijven en alleen om voor noodzakelijke dingen ergens heen te gaan...:rolleyes:
    Dus dan kan de sauna wel open zijn maar is dat noodzakelijk? Of lekker gaan shoppen omdat de winkels toch open zijn ?
    Er wordt een beroep gedaan op je gezonde verstand en daar gaat het hier in Nederland al mis.

bosi333 en prjbt vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hoe moeilijk is het om je rommel mee te nemen? Kleine moeite toch. Je kunt niet omdat een paar aso's troep laten slingeren, mensen niet meer naar het bos laten gaan. Het is gezond en goed voor je weerstand om naar buiten te gaan. Juist nu!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met je gezonde verstand kun je prima de natuur in.

Zoe123, sannever, Zonnestralen en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Je zou kunnen zeggen dat regelmatig buiten in de natuur ook noodzakelijk is. Voor mij in ieder geval wel.

hummeltje5, Zoe123, Zonnestralen en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja precies! Wij werken allebei thuis, ik zit de hele week binnen op mijn zolderkamertje en verder kom ik helemaal nergens. Voor ons is het echt wel noodzakelijk om in het weekend even er op uit te zijn. Wandelen in de zon en frisse lucht is hartstikke belangrijk.

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ja, en ook shoppen. En naar de sauna. Maar zodra iedereen hetzelfde idee krijgt word het een beetje druk.
    En iedereen bepaald voor zichzelf wat noodzakelijk is.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    En als het te druk is ga je toch naar een ander bos/natuur enz. Je hoeft toch niet met zn allen naar het meest bekende bos te gaan.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Maar dan moet je die natuurgebieden wel kennen :) Natuurorganisaties mogen hier wel meer bekendheid aan gaan geven. Bijv: ga je normaal naar bos A, denk dan nu aan bos B.

18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Klopt, ik begrijp trouwens prima dat je met dit heerlijke weer eropuit wil. Wil ik ook hoor. Nu woon ik in een dorp en je loopt bij wijze van zo de weilanden in en dat is toch wat anders dan in een grote stad.
    En ik ben zelf ook heus niet zo’n heilig boontje hoor. Ik mijd de supermarkten ook niet ( zal er wel mee te maken hebben dat ik er zelf werk)

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar in de buurt ken je die plekjes toch wel? Of je gaat een rondje fietsen en je ziet wel waar je uitkomt.

bosi333 vindt dit leuk.
  20. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier is het natuurgebied uitermate druk. Onmogelijk om afstand te houden, of je moet de natuur vernielen, dan kan het wel..

Ik snap prima dat ze hier oproepen om niet meer te komen. De natuur gaat aan gort, afstand houden kan niet en mensen gaan niet naar een ander natuurgebied als je niet oproept om niet te komen, want zolang je dat niet zegt kan je ook prima met 300 man op 2m2 staan.

Als je gewoon zelf naar een rustiger gebied gaat, afstand kan houden zonder de natuur te vernielen en je zooi meeneemt is het prima natuurlijk.

Er wordt ook helemaal door niemand en nergens verboden om te gaan wandelen, alleen op de hele drukke punten wordt opgeroepen om op dat specifieke punt en moment niet meer te komen.

Deel Deze Pagina