Losec Mups, hoe geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ProudMum, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey had eerst capsules, de gewone Omeprazol.

Sinds vandaag krijgt hij Mups omdat hij de gewone Omeprazol regelmatig weigerd.

Hoe geven jullie die?

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    In een 10 ml spuitje van de apotheek. Tablet in de spuit en dan warm water erbij optrekken en dan schudden (met vinger op uiteinde natuurlijk) tot het oplost (is dan zachtroze). Tenslotte wat melk erbij doorheen optrekken en dan geven naast vinger in mond. Er blijven wat restjes onder in de spuit aan het eind dus een bakje met melk of water bij de hand houden om het laatste uit de spuit weg te krijgen. Hier ging het in 3 keer optrekken helemaal naar binnen. Daarna lekker een fles melk er achteraan.

Hier zijn heeeel veel topics over geweest met ervaringen dus even via de zoekfunctie zoeken.

Succes, M

3. knorretje78

10 nov 2007
    68
    0
    0
    Hoi,

Wij doen het tabletje in een spuitje (5cc), dan warm water erbij (niet teveel) en dan goed schudden. Na ongeveer 5 minuutjes is de losec dan opgelost. Vervolgens geven we hem de fles eerst (een paar slokjes) en dan het spuitje met losec. Dan nog weer een beetje voeding in het spuitje optrekken, goed schudden en met een beetje geluk heb je dan alles uit het spuitje.
    Eerlijk gezegd vind ik het gewoon een ramp om te geven! Die bolletjes blijven altijd plakken in het spuitje en om dat te voorkomen moet je het spuitje de hele tijd in beweging houden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. We hebben ook al vanalles geprobeerd maar dit gaat toch nog het beste.

Groetjes en Succes!

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dankjewel!
    Ik ga het morgen uitproberen!

Deel Deze Pagina