wie heeft er een lekker groente en fruitreceptje bij KMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisje, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Hoi Hoi,

Vraagje, we zijn vandaag begonnen met Jesse's 1ste hapje bijvoeding. ( precies 6 mnd vandaag)
    Jesse is toen hij 4 maanden was via een bloedtest getest op koemelk en andere allergiën, omdat hij ondanks Nutramigen nog steeds klachten hield.
    Toen bleek, want heel apart was , want ze schijnen pas goed aan te kunnen toenen d.m.v. een bloedtest bij 9 maanden.
    Uit de bloedtest bleek dat hij een zeer heftige KMA had met een allergische collitis ( darmontsteking)
    Ook bleek dat hij een hoge aanleg had in zijn bloed om andere voedings allergiën te gaan ontwikkelen..
    Jesse krijgt nu ook 2 maanden NEOCATE en dat gaat heel erg goed!

Vandaag mochten we eindelijk beginnen met Bijvoeding, en samen met een dieetist. Vandaag heeft Jesse worteltjes gehad...geweldig..maar ik moet alles zelf maken ( koken pureren etc..) vind ik helemaal niet erg, alleen over een maandje mag hij bv ook rijst enzo..ik moet zeggen dat ik dat wel moeilijk vind, want in potjes heb je echt van die menuutjes en die kun je zelf natuurlijk noooit zo krijgen.. ( potjes mag niet, want jesse mag alleen enkele smaken en dus eerst alles introduceren en dan pas mengen)

Iemand leuke en lekker tips?

Moet koemelk, ei, gluten en soja vrij zijn..ja ja...

liefs Lissy

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hoi
    ik doe eigenlijk echt alleen maar "pure" hapjes dus zonder koemelk en ei en zulkde dingen...
    in het begin kan je beter toch maar 1 soort groenten geven, dus gewoon brocolli koken, of sperzieboontjes of worteltjes, pompoen, courgette...maar worteltjes is wel denk ik het makkelijkste ommee te beginnen omdat het zoet is en daar houden ze natuurlijk van...
    bij de ah heb je een kookboek voor baby's vanaf 6 maanden tot 2 jaar...

3. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    He ik maak het ook zelf en je kunt best menuutjes maken hoor door het in te vriezen in kleine hapjes. Zo kun je makelijk iets mengen.

En idd bij ah heb je een heel leuk kookboek met leuke en lekkere ideetjes.

Mango is ook erg lekker voor ze net zoals appel. Broccoli vind Finn ook wel lekker en bloemkool. En dat kun je ook weer mengen

4. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ja het ah kookboek heb ik ook gisteren gekocht...
    Kan niet wachten totdat sven bijvoeding mag hihi

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Je kunt gewoon op de potjes kijken wat er word gegevn in potjes bij de aantal maanden.
    Wij geven Daan potjes omdat hij hier niet op reageert en op een of andere redenen heeft hij een paarkeer flink gereageert dus hier potjes. Ik probeer wel eens vers maar hij moet het ook gewoon alleen maar potjes.

Krijg jij je neocate vergoed wij kregen het niet vergoed. Daa kreeg daarom daarna gewone nutramigen regeerde hij ook niet goed op en nu nutramigen van 0 tot 24 maaden en dat gaat super

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    www.meadjohnson.nl hier staan resepten op kreeg van iemand van hier de link staan hele leuke dingen tussen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn zoon had al vrij snel last van eczeem nadat hij met bijvoeding begonnen was.
    Ik heb hem maandenlang alleen maar pure groente of fruit gegeven, nooit mengsel.
    Puree weigerde hij vanaf het begin resoluut. Pas toen ik hem stukken gaf om zelf te pakken begon hij te eten. Broccoli was favoriet.

8. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Vandaag gaf ik een hapje van aubergine, wortel, tomaat, rijst en kip en dat vond ze erg lekker. Bloemkool en boontjes met aardappel en evt. vlees gaan er ook goed in. Wij maken van elk hapje een stuk of 5 porties tegelijk en vriezen het in in porties van zo'n 150 gram. Ik hou zo'n beetje aan: 2/3 groente, 1/3 aardappel of rijst.
    Groeten,
    Maaike

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    kijk eens naar zo'n apparaat als de babycook. Je gooit gewoon alles bij elkaar, dan gaat ie stomen, en dan gooi je alles in het mengbakje en dan kan je pureren, en dat gaat echt heel erg snel (was echt potjes puree hahahaha)

Deel Deze Pagina