Verjaardagscadeau kind geld?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Pimpelmeesje, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Mijn buren vieren binnenkort de eerste verjaardag van hun zoontje.
    En ze vragen dus geld voor zijn spaarrekening..
    Aan de ene kant vind ik het goed dat ze niet teveel "zooi" willen verzamelen en al vroeg aan z'n studie denken, maar ik vind het toch een beetje vreemd altijd als mensen geld vragen voor een kinderverjaardag. Ik weet niet zo goed waarom eigenlijk..

Wat is jullie idee hierover?

2. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Wij vragen wel geld
    Zit echt niet op nog meer speelgoed te wachten
    We hebben al niet geen groot huis

Bij onze kraamfeest vragen we geld voor een goed doel

qwerty123 en Pinkblossom vinden dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.223
    113
    Als het voor iets specifieks is zoals een fiets of zo dan wil ik best geld geven. Maar gewoon geld voor op een spaarrekening, nee. Dan koop ik liever een nuttig cadeautje zoals kleertjes of een leuke handdoek/deken/dekbedovertrek of zo.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.423
    113
    Voor de eerste verjaardag?? Dat vind ik wel heel vreemd. Bij tieners bijv. kan ik het me nog wel voorstellen.
    En daarbij, wat is er als eenjarige nou leuker dan lekker in kadopapier trekken :D

Als kinderen wat ouder zijn en niets weten doe ik nog wel eens een kadobon, dat wordt altijd wel gewaardeerd :thumup: eventueel met een kleinigheidje er bij.

Geld eigenlijk alleen als het kind zelf een specifiek doel heeft waar hij of zij voor spaart.

En om op jouw geval terug te komen ;) ik zou echt geen geld geven ...

qwerty123 en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik vind het niet leuk om te geven op een leeftijd dat een kind zelf nog niet om geld vraagt en geef het ook niet. Misschien heel egoistisch maar ik vind dat stom en vind ook niet dat ik bij hoef te dragen aan een spaarrekening, dat mogen de ouders lekker zelf doen. Net als geld bij kleine kinderen zodat er een groot kado gekocht kan worden, voor mijn gevoel draag ik dan bij aan een kado waarvan de ouders met de eer gaan strijken :oops:
    Als een kind een leeftijd krijgt dat het besef van geld krijgt vind ik het niet erg maar koop ik wel altijd nog iets kleins om uit te pakken erbij of verpak het geld in een kadotje.

chrystel73, owly, Spoetnik en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Geld voor een kinderverjaardag begrijp ik prima als een kind ergens voor spaart, maar ik ga niet de spaarrekening voor later spekken... Dat lijkt me een taak voor de ouders.
    Ik zou dus gewoon aankomen met een voorleesboek, daar kan je er nooit genoeg van hebben.
    Of ga in gesprek met elkaar.

Paardenbloem, suus1983 en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hmm ik ben niet van het geld geven aan een jong kind. Ja wellicht namens onszelf, als het ons eigen kind is en van de opa's en oma's bijvoorbeeld.

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.794
    9.311
    113
    Gelderland
    Hmm ik hou er ook niet zo van. Ik zou dan liever mensen uitnodigen en daarbij zeggen dat je het leuk vind als ze komen maar dat ze niks hoeven mee te nemen. Zeker als het kind het toch nog niet snapt ;)

Geld voor een wat ouder kind is dan wel weer makkelijker. Dan kunnen ze gericht sparen voor iets wat ze graag willen. Uiteraard is dat dan wel de wens van het kind zelf.

Roanna en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Weet niet hoe oud hij wordt, maar over het algemeen vind ik het leuker om echt een cadeau(hoeft niet persé speelgoed te zijn) te geven ipv geld. Tenzij er voor iets gespaard wordt of het bijdraagt aan een duurder cadeau. Is toch veel leuker voor een kind om iets uit te pakken.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Lekker een cadeautje kopen. Als het een 10 jarige is die voor iets spaart dan vind ik het anders. Een boek ofzo kan nooit kwaad als cadeau.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik snap heel goed dat ouders niet allemaal kado's willen, zelf zat ik daar met een grote familie en grote vriendengroep ook echt niet op te wachten.
    Dus probeerde wij altijd een groot kado te vragen, althans geld daarvoor in te zamelen.
    Zelf geef ik ook alleen geld als het een bestemming heeft , ik koop dan wel altijd een kleinigheid die opgebruikt kan worden (stoepkrijt bv ofzo)
    Mochten de ouders geen overvloed kado's willen zou ik kleding kopen voor een 1-jarige

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Het probleem hiervan is dat ze dan toch altijd wel iets meenemen en je alsnog met een berg zooi zit

13. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Misschien niet zo'n populaire reactie, maar in dit geval wordt het kind toch 1? Dan snap ik het wel. De meeste van 1 hebben geen besef van cadeautjes en vinden het inpakpapier leuker. Toen onze kinderen 1 werden kregen zo ook allemaal meuk (sorry voor de bewoording) waar ze niet of nauwelijks mee hebben gespeeld. Ik had het geld dat hieraan is uitgegeven ook liever op een rekening gezet. Ik vind dat namelijk enorm zonde van het geld.

Misschien kan je vragen of ze nog specifieke wensen heeft ten aanzien van kleertjes ofzo. Dit dan leuk inpakken.

Syane en Stampertje1 vinden dit leuk.
  14. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Nou ik vind het niet heel vriendelijk klinken als je alleen geld vraagt...en al helemaal niet voor een 1-jarige! Als je niet te veel speelgoed wil (wat ik heel goed begrijp!) vraag dan leuke kleding in een maat groter oid. Ik zou dus zelf geen geld kopen en gewoon een leuk kledingsetje!

15. K00

K00 Niet meer actief

Ik vind dat je voor een kind van 1 best geld mag vragen.... weet hij veel....
    Als ze ouder zijn vind ik cadeautjes wel ook leuker!

Louise11110 vindt dit leuk.
  16. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Kleding is ook heel persoonlijk
    Al meerdere keren gehad dat we kleren kregen die ik echt niet leuk vond
    Zonde van het geld

17. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Hoewel ik ook mijn bedenkingen heb bij het vragen van geld bij een kinderverjaardag snap ik niet goed dat iedereen de wensen van de ouders aan de kant zetten en tegen hun zin in toch kadootjes/ kleertjes enz zou kopen.
    Vooral omdat het kind 1 wordt en dus helemaal niet weet of het wel of geen kado krijgt.

Louise11110, Syane en Shaddixxx vinden dit leuk.
  18. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hihi....foutje!! Bedoel natuurlijk niet dat je geld moet kopen;)

Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ik zou zeker niet alleen geld geven, dat is toch niet leuk. Een 1 jarige moet spelen met het inpakpapier en daarna blij zijn met een cadeautje. Misschien een kleinigheidje van de action met daarnaast wat geld.

20. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Maar het doel van cadeautjes geven is toch dat je een (verrassing ) krijgt omdat je jarig bent/gewaardeerd etc en niet omdat je alles van wensenpakket wil krijgen? Dat gaat het doel van cadeautjes geven toch voorbij?!

chrystel73, Roanna en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina