Hallo vk Mijn vraag is wanneer de pil veilig is Na de bevalling en in mijn geval keizersnee. Ik ben een week na de keizersnee begonnen met de pil, en vraag mij af wanneer hij veilig is? aangezien ik een allergie heb voor condoomd(ja klinkt stom) Ik lees van overal vanalles maar word der niet wijzer van/ en hoe merk ik dat de eerste menstruatie weer op gang komt. vloei maar heel weinig na de keizersnee. Ik ben 2 weken geleden bevallen van een dochtertje. door complicates hebb ze haar 8 weken te vroeg via een keizersnee gehaald. ze woog maar 1115 gram, kan dit een fout geweest zijn van de vk? ff vraagje tussendoor sorry. want 1,5 week eerder toen ik op controle ging bij de vk was alles volgens haar goed. groetjes
Hoi Chantal1508, 1115 gram bij 32 weken is inderdaad een ukkie. Ik denk dat je vk wel had kunnen voelen dat het kindje aan de kleine kant was, maar ik weet gewoon te weinig van de situatie om er een duidelijk antwoord op te kunnen geven. Ik adviseer je wel om een nacontrole bij de vk te doen. Die heb je sowieso wel bij de gyn denk ik, maar het is wel goed om alle vragen die je nog hebt aan de vk voor te leggen over de grootte van je kindje. En de pil is voor jou in principe weer veilig zodra je met de 2e strip begint. Je merkt wel wanneer je een ontrekkingsbloeding hebt (want gewoon menstrueren doe je eigenlijk niet met de pil). Het bloedverlies na de bevalling kan wle tot 4-6 weken bruinig/donkerrood zijn, maar een 'menstruatie' is vaak wel meer, zeker de eerste keer na de bevalling. Meestal houdt het lichaam dan nog even een grote schoonmaak. Groetjes Brigitte