Sinds 1 week weet ik nu dat ik voor de derde keer een legev vruchtzak heb. Wacht hte nog 1 week af en dan weer curretage of de msikraam met medicijnen opwekken. Daar ben ik nu nog over aan het nadenken. Ik wil nu graag verder onderzoek laten doen, maar weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. De eerste 2 miskramen was ik in een ander ziekenhuis dan deze keer. En de gynaecologe die ik nu heb, vindt onderzoek niet nodig omdat ik 2 kinderen dus wel kinderen kan krijgen. Na mijn eerste 2 miskramen kreeg ik in 2009 een kindje en nu dus weer zwnger en mis. Ik vindt het wel erg makkelijk om dat te zeggen en verder niks te onderzoeken. Ik weet niet zo goed hoe nu verder dus. Ik lees hier ook allemaal goede verhalen over het UZ Gent. Kan ik me daar zomaar voor aanmelden , zonder verwijzing van mijn eigen gynaecoloog.
Hi, Ik heb geen ervaring met aanmelden voor Gent maar volgens mij kan je gewoon bellen hoor en je verhaal doen. Ik hoop dat andere met ervaring wel reageren op je oproep. En nog veel sterkte met de verwerking van je verlies....
Ik zit komende dinsdag in Gent, dus daarna kan ik je meer vertellen Hier vond de gyn stollingsonderzoek niet zo nodig, omdat ik bij m'n dochter een enorme placenta had die 2 weken overtijd nog megagoed doorbloed was en een hele dikke, stevige navelstreng. Chromosomen zijn wel onderzocht en that's it dan. Dan mag je een volgende keer gewoon voor vroege echo's komen, (ik mag de volgende keer wekelijks), en verder wensen ze je dan dus veel succes. Voor jouw situatie zou ik vooral de richtlijnen meenemen naar je volgende afspraak, die het NVOG heeft opgesteld als beleid na herhaalde miskramen: NVOG Daar heeft je gyn zich toch echt minimaal wel aan te houden. Voor de rest kun je op Herhaalde miskramen - over de weg naar een effectieve zwangerschap onder het verhaal van Suus een lijst met aanvullende onderzoeken terugvinden, die je ook mee zou kunnen nemen en om zou kunnen vragen. Voor wat betreft Gent: je moet je verzekeraar even bellen wat zij nodig vinden dat er is. Ik moet een verwijzing van de huisarts hebben, (wordt hopelijk vandaag geregeld), en verder moet er, voordat er tot behandeling overgegaan wordt, een behandelplan en kostenraming door de arts opgesteld worden, die ik dan in moet dienen. In principe wordt alles wat in Nederland ook erkend is als behandeling, vergoed tot aan de maximale nederlandse tarieven, (maar Belgie schijnt doorgaans goedkoper te zijn). Omdat in Belgie een aantal behandelingen uitgevoerd worden na herhaalde miskramen, die in NL enkel bij IVF en een aantal andere vruchtbaarheidsbehandelingen uitgevoerd worden, ben je daar dan toch weer beter af, (behandeling met progesteron is in Belgie bijvoorbeeld bijna standaard, heb ik begrepen. In NL zijn er wel steeds meer gyns die overtuigd zijn van het nut, en er loopt ook een onderzoek, maar een grote groep gyns zegt nog steeds dat als je zwanger wordt, je geen tekort aan prog kunt hebben. Wat vanuit de praktijk van vrouwen met herhaalde miskramen alweer achterhaald is trouwens, maar goed.... overtuig daar je gyn maar eens van Sterkte en succes!
O, ik heb trouwens destijds gewoon gemaild, (mailadressen staan op de site van uz gent), en mijn verhaal heel uitgebreid gedaan, (word-bestandje bijgevoegd aan m'n mail), en advies gevraagd. Advies van de arts was om een afspraak te maken, blijkbaar zag ze wel mogelijkheden voor behandeling.
Ok bedankt voor qal je informatie rozamarijke, Daar heb ik wat aan. Ik ben bij het Zilveren Kruis verzekerd. Zal eens bellen of ik naar Gent mag. Moest jij erg lang wachten op je afspraak?
Een week of 9, en dat was nog redelijk kort. Heb ook van meiden gehoord die 4 maanden moesten wachten. Ik ben nu uiteindelijk nog 5 weken eerder aan de beurt dan oorspronkelijk zou zijn. Had namelijk een afspraak voor 22-2, maar iemand hier van het forum ging haar afspraak afzeggen, omdat ze ineens spontaan wel gezond zwanger is na een aantal miskramen, en toen kwam haar plekje vrij en hebben we het zo geregeld dat ik daar in kon schuiven Dus ik zou gewoon alvast een afspraak maken en dan de rest gaan regelen. Als het dan toch niet door kan gaan, kun je altijd weer afzeggen...