Mijn verhaal.....

Discussion in 'Miskraam' started by kimmaikel24, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

Nov 22, 2012
    1,013
    638
    113
    Hallo iedereen..
    Ik wil even mijn verhaal met jullie delen, en misschien dat jullie mij advies kunnen geven..
    We hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden.. en eindelijk was het dan zover.. ik was zo blij ik kon het gewoon niet geloven !! gelukkig konden we snel terecht bij de vk.. we bleken 5 weken zwanger te zijn.. 2 weken later hadden we weer een afspraak en ja hoor. we konden het hartje zien kloppen. ik dacht nu kan er niks meer misgaan.... 10 januari zou onze volgende afspraak zijn, ik zou dan 11 weken zwanger zijn. helaas begon ik die ochten te vloeien.. ik dacht echter dat ik het vruchtje al was verloren. meteen de verloskundige gebeld en we konden meteen langskomen. meteen een echo gemaakt, maar alles zat er nog, alleen er was geen hartactiviteit meer... het was ongeveer al 2 weken gestopt met groeien, me hart brak ik was er totaal kapot van. Ik had de laatste week ook al nergens meer last van. niet misselijk niet meer moe geen zere borsten meer, maar ik dacht gewoon dat ik die fase voorbij was.. Samen met de vk toch afgesproken dat we zouden kijken wat me lichaam zou doen. echter die avond kreeg ik ontzettende krampen, het hield maar niet op. mijn vriend had de vk gebeld, die vertelde dat ik eigenlijk gewoon weeën had, ze kwamen ook gewoon om de 3 a 5 minuten.. verschrikkelijk was dit.. de ochtend daarna begon het weer, ik had zon heftige krampen dat ik ben flauwgevallen op het toilet.. mijn vriend had de vk gebeld en ze is meteen gekomen. samen met de vk zijn we naar het ziekenhuis gegaan.. maar het bleek dat alles er nog steeds zat. ik kreeg een spuitje tegen de pijn.. en toch weer besloten om af te wachten. de dag erna begon het alweeer.. dus weer terug naar het ziekenhuis.. alles zat er nog steeds. ik had zo'n verschrikkelijke pijn dat ik echt heb gesmeekt om een curitage, maar ze zeiden dat ik moest afwachten. uiteindelijk heeft een gyn het vruchtzakje met een inwendig onderzoek eruit kunnen trekken, alleen was het vruchtzakje gesprongen, het 'weefsel' bleef achter.. ik heb toen cytotec gekregen.. een week later weer een afspraak bij de gyn. Helaas geen resultaat.. weer cytotec meegekregen.. week later weer afspraak maar weer geen resultaat.. uiteindelijk ben ik nu bijna 3 weken geleden alsnog gecuriteerd.
    Alleen vraag ik me nu af..... wanneer begint mijn menstruatie weer ?
    ik haal me vanalles in me hoofd, ik ben weer misselijk, de hele dag door moe..
    zou dit wel kunnen zo snel ??????
    iemand met dezelfde ervaring ??
    sorry voor dit lange verhaal... maar ik moest het even kwijt.. :(

2. logo

logo Niet meer actief

Wat een vervelend verhaal. Een miskraam is vervelend maar als dit ook mee moet maken is het helemaal lastig.
    Zelf heb ik 2 miskramen meegemaakt en was ik vrij snel weer ongi. Volgens mij gewoon na een maand, maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn miskramen vanzelf op gang kwamen.
    Over de kwaaltjes weet ik niet zo veel te zeggen. Sorry!
    Hoe gaat het nu met je? Nog steeds niet lekker?

3. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Sterkte meid. Zit momenteel in hetzelfde schuitje maar bij mij heeft de cytotec na de 2e x wel z'n werk gedaan. Wel heel heftig wat je mee hebt moeten maken.
    Wat je symptomen betreft tja. Je kan snel weer zwanger zijn maar echt zeker weet je dat pas als je gaat testen.
    Mijn testen zijn trouwens nog positief na mijn ma. Heel vervelend.

Vraag me af of je een eisprong kan hebben als er nog hcg in je lijf zit.

Hebben ze bij jou je bloed getest of heb je zelf testen gedaan om te kijken of het al eruit is?

Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger wordt.

4. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Wat een verhaal... En wat vreemd dat ze je niet meteen een curettage hebben gegeven... Ik kreeg gewoon de keuze en heb toen na twee weken afwachten zelf voor een curettage gekozen.

Ik denk niet dat je zo snel alweer zwanger kunt zijn, het lijken me echt nog symptomen van de mk. Je lijf heeft heel wat te verduren gehad, he? Maar je hoort wel vaak dat het eerst heel lang duurde en dat het dan na een mk ineens snel weer raak is. Alsof je lichaam nu ineens weet hoe het moet. Ik hoop dat het bij jou ook het geval is.

Ik was trouwens meestal na een mk een week of 6/7 weer ongesteld, en daarna had ik weer een gewone cyclus.

Heel veel sterkte...

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Oh, wat naaar!

Bij mij vertelde de gynaecoloog dat de menstruatie "een x aantal weken" na de miskraam weer op gang zou komen. Met andere woorden: daar valt heel weinig over te zeggen. Ik vond het heel fijn dat hij dat zo zei: geen valse verwachtingen, maar gewoon de boodschap: "we weten niet hoe het bij jou gaat verlopen". Dan weet je: dit wordt afwachten, en ik moet me niets in m'n hoofd halen.

Bij mij was het na 31 dagen na het verliezen van het vruchtje. Na twee menstruaties was ik weer zwanger. Een vriendin deed er 3 maanden over en werd niet ongesteld, maar was direct zwanger.

Ik voelde me trouwens wel heel anders. Rare pijntjes, pms, allerlei dingen die ik niet kende, maar dat bleek dan gewoon de aankondiging van de menstruatie te zijn. Toen ik zwanger bleek ontbraken al die pijntjes en voelde ik me weer de oude.

6. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

Nov 22, 2012
    1,013
    638
    113
    hallo allemaal..
    bedankt voor jullie berichtjes.!!
    het rare was dat toen ik de eerste keer in het ziekenhuis was.. 11januari dus.. hebben ze me inderdaad geprikt op het hcg hormoon, maar gek genoeg was dat hormoon al heeeeel laag.. hoeveel weet ik niet maar er was bijna niks van over zei de verpleegkundige..
    ze wilde me niet curiteren omdat ze zeiden dat het risico's meebracht voor een volgende zwangerschap.. maar als je zoveel pijn hebt dan wil je het er liever gewoon uit..
    maargoed..
    ik denk dat ik maar gewoon zal moeten afwachten... hopelijk is het snel weer raak!!

xxx

Share This Page