Buitenbaarmoederlijke zwangerschap deel 2

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door marjon 2, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @daan, zou wel apart zijn, maar alles kan he! uit voorvocht komen ook kindjes :D

@wen, jammer he dat het er al opzit!
    als ik werk werk ik maar een uurtje hoor met julian naast me ;)
    dat gevoel kan ook goed zijn. toen ik dat dacht was ik zwanger, en sass nu ook he!

@sabine, was het maar waar dat ze uit bloemkolen komen :D zo ziet het geboorte kaatje van julian er wel uit haha
    Geboortekaartje 719074 - Card XL

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Bedankt dames!
    Foto's staan op hyves.
    Tja en die actie van me baas :$Maar ja zo zie je waar ze vandaan komen ;).
    Vandaag alles geregeld en alvast ingedekt dat ik vanaf juli betaald krijg van het uwv.Moest alles opsturen,brief dat contract niet verleng werd,contract en zwangerschapsverklaring.
    Moet alleen 1 juli even bellen of ze een ziek uit dienstverklaring hebben gestuurd naar het uwv.(ze zijn dat verplicht)
    Heb ook geen vakantiegel gehad:x,nu wacht ik tot 1 juli op me afrekening anders moet ik iemand inschakelen.
    Probeer er maar niet aan te denken.
    Lucht weer op!

Wennes goeie vlucht!Je zal wel in de lucht zitten is uurtje later he,anders geniet van de laatste zonnetje van turkie

andere eetse:D en fijne avond!

3. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Witter dan wit kan niet!!!!! Wat een kutzooi zeg.......
    Dit doet zo'n pijn.... Moeten we weer helemaal opnieuw beginnen en weer opnieuw die pijn doorstaan!!!! Ben echt bang dat wij 1 vd 50% zijn in de mmm waar het nooit bij gaat lukken.

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

ach meiske toch , dikke kknuufffffffffffffffffffffffffffff

kan wel zeggen dat je hoop moet blijven houden , maar lijkt me voortaan wel erg moeilijk .....

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    sterkte wen:x
    Je moest toch maandag testen?
    Je had toch op zaterdag de terugplaatsing?
    Dus kan toch nog?
    pff wat een vragen ;)

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wennes dikke knuffel....

7. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #2127 Banaantje81, 17 jun 2010
    Laatst bewerkt: 17 jun 2010
    @Sass: hoe gaat het met je? Geen bloedingen meer?

@Rijswijkse: Gefeliciteerd met je huwelijk! Wel belachelijk zeg die brief op je trouwdag. Ben er gewoon een beetje boos van, hoe tactloos ze dat brengen, sowieso per brief vind ik not done, dat hoort persoonlijk te gebeuren met een toelichting erbij. En dat ze dan die brief zo weten te sturen dat hij op je trouwdag aankomt, het lijkt wel expres gewoon, ik vind het echt schofterig :(

@Eltime: Laat de operatie niet onderschatten door je werkgever hoor. Ik heb het geluk dat ik eigen baas ben, maar zelfs ik ben pas nu weer écht aan het werk. Dus na ruim 3 weken, en ik doe het nog steeds rustig aan ook al heb ik zittend werk achter de computer. Die operatie die ze bij je hebben gedaan is niet een simpele ingreep, maar je hele buik zijn ze doorgegaan. Het heeft een intense impact op je lichaam. Ik zie vaker gebeuren dat met name mannen veel onbegrip tonen tegen vrouwen die een ingreep moeten ondergaan vanwege een zwangerschap. Zodra het woordje 'zwangerschap' ermee te maken heeft, snappen ze er niks meer van en kunnen werkgevers zich ineens ontpoppen tot gevoelloze duiveltjes. En ik heb het nu nog maar alleen gehad over het lichamelijke herstel, geestelijk kan het nog veel langer duren! Ze mogen je echt niet onder druk zetten, door dat soort stress gaat je herstel alleen maar trager. Als iemand een heftige darmoperatie heeft ondergaan (vergelijk het daar maar mee), dan gaat hij die persoon toch ook niet constant lastigvallen met de vraag wanneer die weer kan werken? Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten als je alleen maar rust nodig hebt. Anders suggereer je dat hij maar eens op ziekenbezoek bij je moet komen, dan kan die met eigen ogen zien dat je echt nog (lang) niet de oude bent. Of anders indd ARBO-arts.

@all: Enorm bedankt voor jullie lieve steun na mijn emo berichtje hier...

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hierbij een update van mij:

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden!!! Ik snap er helemaal niks van, want de operatie is pas 26 dagen geleden gebeurd! Hoe kan dit nou weer....

9. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Banaantje en de rest, ontzettend bedankt voor jullie reactie! Ga morgen bellen en zeggen dat ik volgende week in elk geval niet kom. Mijn vakantie sluit daarop aan, dus dan heb ik even de tijd om alles weer op de rit te krijgen.

Op zich klinkt het wel goed toch, na 26 dagen weer ongesteld? Wat voor cyclus had je hiervoor?

Ander vraagje, kun je twee weken na de operatie alweer een ei hebben aan de 'goede' kant? Vind het zo raar, maar volgens mij komt ie eraan. En stel dat we er gebruik van zouden maken en stél het zou lukken, waar ik niet vanuit ga, dan zou ik positief testen op het moment dat we in het buitenland zitten, en kan ik niet vroegtijdig op controle. Wat zouden jullie doen? Het zekere voor het onzekere nemen of toch ervoor gaan? In een buitenlands ziekenhuis liggen met een tweede bbz lijkt me ook niet alles, maar het voelt ook heel rot om deze 'kans' te laten schieten...

10. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    wennes weet even niet wat ik moet zeggen dikke knuff

11. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    joyce wat een geweldig leuk kaartje:)

Banaantje kan heel goed hoor was ook precies na 28 dagen weer ongi

Eltime graag gedaan hoor

Rijswijkse sta je al mijn hyves dan? zal vanavond ff spieken kan niet op het werk helaas:)

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #2132 Banaantje81, 17 jun 2010
    Laatst bewerkt: 17 jun 2010
    Eltime: Hoe lang ga je op vakantie? Als het een wat langere vakantie is zou ik indd voorzichtig zijn. Als ik jou was zou ik wel alle tijd nemen, ik snap inderdaad heel goed jouw twijfel want die had ik ook! En mijn ei heb ik dus al gemist, gezien mijn ongesteldheid nu. Jouw ei kan dus ook al snel komen, ja.

Ze zeggen wel eens: "Je lichaam laat pas weer een nieuwe zwangerschap toe als je lichaam het kan dragen" maar ik vind dat nogal een heftige uitspraak, omdat mijn lichaam nog niet hersteld voelt vanbinnen maar al wel weer vruchtbaar is. Ik heb nog af en toe pijntjes en pijnscheutjes en ik wil eerst dat alles vanbinnen in orde is voordat er een nieuw kindje in gaat groeien. Ik vind het een verschrikkelijke gedachte dat het kan gebeuren dat mijn zwakke plek die nu is ontstaan door de operatie misschien wel voor complicaties kan gaan zorgen bij een nieuwe zwangerschap.

Medisch gezien mag je volgens mij weer direct aan de slag! Maar je moet voor jezelf bepalen of je het een fijn idee vindt om zo snel weer opnieuw zwanger te raken. Als ik jou was zou ik nog even wachten.

Ja, 26 dagen is wel een nette cyclus, maar na de operatie is het hormoon niet direct weg, dus de cyclus is nog korter dan 26 dagen, terwijl ik dacht dat je niet direct weer een goede cyclus zou hebben met 1 eierstok...dat is wel een meevaller! Hopen dat het zo blijft! :)

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ook al zo snel dus! Jeetje! Wist niet dat het kon :D
    Hoe is jouw cyclus erna verlopen? Bleef het netjes rond de 28 dagen of sloeg het wel eens over of zo vanwege het ontbreken van een eierstok? Of heb je beide eierstokken nog?

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

Ik zou misschien het zekere voor het onzekere nemen ..
    Maar als jou eileider is verwijderd dan heb je minder kans op weer een bbz dan dat ze de eileider gespaard hebben ..

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    das idd snel !

16. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @ Rijswijkse: ja officieel pas zaterdag testen, maar cryo's zijn al ouder als ze teruggeplaatst worden dus nestelen ook eerder in. Veel ziekenhuizen doen al op dag 12 na tp een bloedtest. en de verhalen die ik las hadden mensen op dag 8 t/m 10 al positieve testen.
    Dus nee het zit er WEER niet in.
    Ik maak met niemand geen deals meer want kan ze toch niet nakomen, sorry Joyce, sorry Sass:(

Voel me leeg, voel me zwaar K*T en kruip het liefst onder de dekens om pas weer wakker te worden als ik zwanger ben. Wil niet meer steeds maar weer het ziekenhuis in, spuiten, slikken......ben op!!!
    En dan straks in de vakantie zal ook het ziekenhuis laboratorium nog eens 4 weken dicht zijn, waardoor hun bepalen dat je dan dus niet verder kan:x:x:x:x

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @ Scorpion: Super leuk kaartje:)

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heel begrijpelijk dat je je zo voelt lieverd , als ik je maar een klein beetje kon helpen dan zou ikhet gelijk doen lieverd , dikke kknuufffffffffffffff

19. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    wennes pff kon ik maar wat voor je doen.....

20. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    wendy wat ongeloofelijk kut zeg...maar niet opgeven hoor meis dikke knuffel

Deel Deze Pagina