tja ik weet eigenlijk niet wat ik wil ik weet wel dat ik nu niet zwanger wil worden. wil echt pas als julian 1 is of kan lopen. maar al die hormonen die in de pil zitten moet ik ook niet aan denken en een spiraal of een buisje in me arm wil ik absoluut niet. Dylan wil geen condooms dus tja. Ik wil het liefste 2 a 3 x een eigen menstruatie hebben gehad, maar er blijft altijd een risico dan. Aan de andere kant denk ik weer als het snel raak is dan moet het zo zijn, en als ik kijk dat we 2 jaar met julian bezig zijn geweest dan .... snap je. hele moeilijke keuze
Joehoe..... Geweldig, Nederland gewoon door!!! @Daan : tja dat hoop ik elke keer, maar geloof het niet meer zo. Ach we zullen zien. @ joyce: ohw snap je dilemma, moeilijk hoor. Denk daar nu soms al aan en dan ben ik nog niet eens zwanger, laat staan bevallen... Haha.
goed he 2-1 tja wendy ik denk dat het juist goed is dat je daar aan denkt! dan heb je er onbewust toch vertrouwen in
@sass gefeliciteerd en hopelijk een voorbeeld voor veel van ons. @ banaantje 81 ben benieuwd wat ze bij jou op de nacontrole zeggen. Ik ben vlak voor onze vakantie nog geweest maar de gyn was echt een botte ... Hij vroeg zich af wat ik kwam doen. Hij had totaal niet de brief gelezen die ik van de gyn uit Belgie had mee gekregen. En verder dan de geboorte van mijn dochter stond er niks in zijn dossier, de miskraam en de echo´s waren door de vk aangevraagd dus die moest ik daar bespreken. Terwijl mijn vk me naar de gyn doorverwees. Dus ik mijn verhaal gedaan, hij maakte nog net wat aantekeningen maar kwam toen met de conclusie dat ik makkelijk zwanger werd (2 x in een half jaar) en dat de bbz niks meer was dan een miskraam die wat complicaties oplevert. Dus dat we het gewoon maar opnieuw moesten proberen. Ik kon die vent wel wurgen! Verder heeft ie nergens lichamelijk naar gekeken want dat was allemaal door de gyn in Belgie gedaan tijdens de operatie. Ik hoop voor jou je nacontrole een beter gevoel oplevert want voor mijn gevoel had ik het beter niet kunnen doen.
Hee Yjc wat een belachelijke reactie van die gynaecoloog zeg! Wat onprofessioneel om zo met een patient om te springen, ongelooflijk... Hij hoort toch te checken hoe je wondjes zijn geheeld? Hoe je je voelt? En te bespreken wat je verdere wensen zijn en hoe je nu verder moet gaan? Die man doet net alsof je voor je lol naar het ziekenhuis gaat hee, pffff!!! En een bbz is hetzelfde als een miskraam maar dan met 'wat complicaties', dat is werkelijk waar een van de meest stompzinnige uitlatingen die ik de afgelopen tijd heb gehoord...een bbz is geen miskraam. En die complicaties kunnen er voor sommige vrouwen wel mooi voor zorgen dat ze in een levensbedreigende situatie terecht komen, maar dat vergeet die vent blijkbaar voor het gemak even?? Bah, ben er helemaal boos van dat die vent zo reageerde op je! Logisch dat je er een naar gevoel van overhoudt, zou bijna een klacht indienen...welk ziekenhuis was je?
Verder even een update van mijzelf: Ik had een soort menstruatiepijnen dus dacht dat ik misschien een eisprong had. Dus ik heb een ovulatietestje (meet LH) gedaan. Die gaf een streepje!!!! Dus blijkbaar is er een eisprong op komst. Ik dat direct tegen manlief gezegd en ik was erg blij, maar die wil er absoluut nog niet voor gaan. Hij heeft geen zin in 'al die chaos' meer en hij laat tegenwoordig zelfs af en toe vallen 'dat hij geen kind meer wil'...!!! Nou ga ik er maar vanuit dat die laatste opmerking niet serieus bedoeld is en dat hij dat alleen maar zegt omdat we zoveel hebben meegemaakt afgelopen tijd, maar toch, dat is dus echt niet tof om te horen Op dit moment voel ik me een beetje rot over het feit dat hij deze eisprong niet echt bijzonder vindt en er niet voor wil gaan. Volgens mij gaat hij ervan uit dat er niks aan de hand is met mijn vruchtbaarheid of zo. Ik heb er begrip voor dat hij nog even wil wachten, maar hij kan/wil niet aangeven hoe lang hij nog wil wachten. Ik zou er nu het liefste weer voor gaan!! Ik heb een eisprong op komst, misschien wel de enige in een paar maanden tijd, maar hij doet er zo makkelijk over!! Herkennen jullie dit? Deden jullie mannen ook zo laconiek, zo van 'ach volgende maand weer een kans'? En wat moet ik nou doen? Hem overtuigen van het feit dat we er beter wel voor kunnen gaan, of hem zijn zin geven?
banaantje oef wat moeilijk.... heb het hier niet aan de hand gehad... misschien toch een goed gesprek aangaan wat dit levert voor jou veel stress op om eerlijk te zijn snap ik het ook niet echt van hem er is toch een kinderwens dat het de 1e keer een bbz was is al moelijk genoeg en waarom nu opeens de opmerking ik wil misschien geen kinderen meer hoop dat jullie er snel uitkomen
tja die k*t gyn, ik wil hem nu wel achter zijn bureau vandaan trekken maar op dat moment kon ik niks meer uitbrengen alleen maar huilen. Ik was ook erg blij dat mijn man mee was, kon die tenminste nog iets zeggen. Ik was trouwens bij het twee steden ziekenhuis in Waalwijk geweest omdat ze in Tilburg geen plek meer hadden. Maa rheb sowieso niet zoveel meer op met de gyn's en vk's. Alleen mijn HA kan ik nog een beetje mee praten maar ja die kan er ook weinig mee, behalve mee doorsturen en dan krijg je dit. Ik hoop alleen maar dat in een volgende zwangerschap het allemaal weer net zo loopt als bij mijn eerste. Heel makkelijk en vlot en nergens last van hebben. Dan heb je ook geen problemen met k vk of gyn. @banaatje: ik heb mijn man meteen nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen was verteld dat ik er nog een keer voor wil gaan en als dat niet goed loopt het van mij niet meer hoeft. Maar misschien ligt het anders omdat wij al een kleine hebben en we merken hoe leuk dat is en hoeveel liefde je er van krijgt. Verder denk ik dat je lichaam zelf wel aan geeft of het al weer aan een zwangerschap toe is. Dus ook al heb je een eisprong dat wil nog niet zeggen dat het allemaal lukt. Dat heb ik mijn man ook proberen uit te leggen en volgens mij is dat wel aangekomen. Want eerst wilde hij nog dat ik aan de pil ging (we zijn namelijk op vakantie) of anders met condooms. De pil heb ik gezegd: Ben je gek? en condooms moest ie zelf maar voor zorgen en dat heeft ie niet gedaan. Dus ja dan houdt het op. Dus ik zou hem proberen te overtuigen om er toch voor te gaan. Beter misgeschoten dan helemaal niet geschoten. Helaas ben ik vandaag weer ongesteld geworden (maar had ook deze maand niet echt een eisprong gevoeld of gemerkt) dus alle zorgen waren voor niks geweest. En helaas zit ik nu ongesteld op vakantie. Maar ook dat overleven we wel weer. Het is alleen zo'n gehannes op vakantie vind ik altijd.
een bbz is zeker geen mk want bij een mk leeft het kindje nooit meer. bij een bbz kan het nog gewoon leven als het word verwijderd. Het is dus medisch noodzakelijk dat het word verwijderd! @banaan, ik herken dit zeker!! ik weet jou verhaal niet meer, maar dylan heeft mij dood gezien. Voor hem was het joyce dood - baby iets dat aan elkaar verbonden was. we hebben er heel veel ruzie om gehad. en toen kwam het eruit. ik wil geen kind meer want dan verlies ik jou, en ik hoef geen kind als ik jou niet heb! dat was het dus! we hebben toen heel veel gesprekken met artsen, psychologen en vrienden gehad. Hij bleef het eng vinden maar snapte mijn wens ook. Toen kregen we weer een flinke ruzie en toen heb ik al mijn gal gespuwd. dat werd goedmaak sex en daar was julian ik denk dan ook dat jou man ook echt nog wel een kindje met je wil, maar bang is om jou kwijt te raken of om jou weer met die pijn te zien. ik zei ook als het nog een keer fout gaat hoef ik niet meer, maar denk dat we er hier allemaal zo over dachten en toch gingen/gaan we door. Ik zou gewoon aan hem vragen of dat zijn angst is. sterkte @all, hoe gaat het met jullie? lekker weertje he! wanneer was nou de meeting dag??
vandaag gaan we in ondertrouw jeeaaahhhh!!!vanavond lekker uiteten. ik weet nog dat ik in ocktober kwam melden dat roy mij gevraagd had.. tjee toen duurde het nog anderhalf jaar pff nu gewoon nog maar 10,5 maand t gaat hard nu vindt ik... jullie zullen wel denken haha maar ik leef hier zo naartoe
fijne dag vandaag Daan !!!Lekker genieten hiervan hoor !!! En ik denk niks , totaalniet !! EN alsandere mensen iets zouden denkn, lekker belangrijk , het is jullie feestjuh !!!!!!!!!!!!!!!
Heel veel succes7 daan, geniet ervan, en een tip, maak een foto van het moment dat jullie tekenen. die hebben wij niet en daar hebben we nog steeds spijt van!
daan dat zijn toch momenten om naar uit te kijken geniet ervan en laat iedereen er maar wat vinden het belangrijkste is dit is jullie dag... veel plezier
Veel plezier Daan... helemaal super toch om daar naar toe te leven... De voorpret is zo al een feestje, en 'straks' de dag zelf.. geweldig. *Sass zwijmelt weg met de gedachten van trouwdag 5 jaar geleden!!!*
zo das weer gebeurd nu is het echt officieel haha. weer een stapje dichterbij DE DAG volgende week maandag schoenen kopen met ons mam en heb al leuke ideeen voor mijnj jurk die ik laat aanpassen :d ga volgende week even bellen naar de zaak om een afspraak te maken dat ik nog eens langs kan komen