Gefeliciteerd sass nu genieten he pff zit niet mee he wen! Ik hoop dat het snel allemaal positiever wordt! Hier gaat alles goed,behoorlijk dik zoals je zag op hyves Morgen ga ik een 4d echo laten maken,ben benieuwd! 10 augustus komt de babykamer enz spannend. Vandaag is het heerlijk maar als het warm is trek ik niet
SASS joehoe nog 2 weekjes en dan de magische 12 weken bereikt wanneer mag je weer koekeloeren naar jullie hummeltje rijswijkse veel plezier morgen
Hee Janis wat vervelend dat het zo naar was om die HSG te ondergaan, en dat je nu nog met een nasleep ervan zit. Sterkte meid. Sass ja nu moet je het wel geloven Hier weinig nieuws, ik zit te hopen op een eisprong die maar niet komt..........terwijl ik dacht een regelmatige cyclus te hebben. Dus ik baal een beetje. Ovutestjes geven allemaal negatief.
Over 4 weken moest even slikken... ikke: Maar we zijn de 12 wkn nog niet voorbij!! Maar ik hoefde me nu geen zorgen meer te maken!!! jaja Volgende week gesprek over combinatie test (geloof ik) en 20wkn echo.. dus misschien nog een echotje tussen door! Fijn weekend allemaal.. (mooi buikje rijswijkse...)
het gaat, donderdag moeten we weer naar het ziekenhuis en dan gaan ze via zijn anus 2 hapjes van zijn slijmvlies uit zijn darm halen om te kijken op hij maag of darm ziektes heeft. hij krijgt nu dagelijks 4 gr laxeermiddel ,maar hij poept nog maar om de dag nu er zit dus iets niet goed
Ik ga voor jullie duimen.. hoop dat het onderzoekje meevalt! Weet je al hoe lang je op de uitslag moet wachten?
geen idee, we moeten daar wel een uur wachten en dan gaan ze kijken of hij niet meer bloed, meer weet ik niet.
Hopelijk gaat jullie kleine mannetje er niet teveel van meekrijgen. En dat de uitslag ook maar snel mag volgen dan weet je tenminste ook waar jullie aan toe zijn. En dat het maar mee mag vallen. @ Sass: Begin je een beetje op je roze wolk te klimmen??? Hoe is het met de misselijkheid en moeheid? @ Channes: Wanneer mocht jij naar de dermatoloog? Ikke 26 aug. Moest eerst bloedprikken van de huisarts voor het haaruitval om te kijken of het misschien iets met schildklier was, maar bloeduitslagen allemaal goed dus nu ook naar dermatoloog.
Hey dames, Ik loop al een tijdje met deze vraag rond en weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik hoop binnenkort weer zwanger te maar twijfel als het weer zo ver is of ik weer naar dezelfde verloskundige zal gaan. Ik mag de eerste weken naar de gyn maar heb verder geen medische indicatie om onder zijn begeleiding te blijven dus na 12 weken word ik weer overgedragen naar de vk. Op zich niet erg want mijn eerste zwangerschap is zonder problemen verlopen maar ik twijfel gewoon heel erg of ik terug wil naar dezelfde praktijk. Ik vond namelijk de begeleiding van de laatste 2 weken van mijn zwangerschap (ben 2 weken overtijd gegaan), miskraam (12 weken) en bbz erg tegenvallen. Ik weet niet of dit zo hoort en of het bij een andere praktijk beter is maar het zit me nog behoorlijk dwars en ben er ook steeds meer over aan het piekeren. En de tranen komen alweer op als ik er aan denk. Vooral het feit dat ik ze op belde met heftige buikpijn van de bbz en ze toen zeiden dat het dat waarschijnlijk niet kon zijn omdat alles op de ceho schoon leek te zijn. Ze hebben ook nooit daarvoor sorry gezegd maar altijd de schuld doorgeschoven naar de echoscopiste en gezegd dat ik dat bij de gyn moest bespreken. De gyn verwijst me dan weer terug naar de vk omdat de echo in hun opdracht is gemaakt en hij daar verder niks mee kan. Dus het kastje-naar-de-muur verhaal en daar baal ik gewoon van. Ik weet dus niet of ik weer door hun begeleid wil worden of ik hun weer kan vertrouwen. Er zitten in mijn woonplaats 4 verschillende verloskundige praktijken dus ik heb keuze maar dan moet ik daar ook weer de hele geschiedenis vertellen waar ik eigenlijk geen zin in heb want ik hou het nog steeds niet droog als ik er over moet vertellen (niet eens terwijl ik dit zit te typen). Het is allemaal nog een beetje voorbarig maar wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen? Gr. Yvette
yvette het is of ik mijn eigen verhaal lees de 1e mk en 2e zw heb ik bij dezelfde vk doorgemaakt zw geeindigd met een op zijn zachts gezegd geen fijne bevalling mares is zonder hartslag geboren gelukkig was het een sterke meid maar de vk heeft alle schuld op zich genomen en gaf aan een inschattingsfoutje te hebben gemaakt ik was de 4e bevalling voor haar en ze had van de afgelopen 48 uur maar 4 uur geslapen en dacht dat het met mijn niet zo vaart zo lopen... bij de 3e zw andere vk gebeld en verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik bloedverlies gehad een uur later zat ik het zkh voor een echo helaas een bbz geconstateerd na 2 weken maar de vk heeft echt vaak gebeld dus met de 4e zw ook weer naar hun gebeld en aangegeven dat als de gyn het goed vond ik na 12 weken bij hun wou komen helaas kon dat pas na 16 weken ivm bloedverlies en met 37 weken moest ik weer naar de gyn ivm stuitligging maar 3 uur na de bevalling ben 's nachts om 1 uur bevallen stond de vk al aan mijn bed ze was toevallig in het ziekenhuis en zag op de bevallinglijst mijn naam staan dus als het weer zover is, en die tijd gaat zeker komen gewoon een andere vk nemen hoor... en mocht blijken bij het eerste gesprek dat er geen klik is gewoon een andere bellen het is jouw zwangerschap dus jij moet je prettig bij een persoon voelen
joyce hoop dat jullie kleine mannetje er niet teveel last van krijgt doen ze het wel onder verdoving?
Yvette ik zou als ik jou was ook een andere vk zoeken. Wat s1980 al zegt, het is jouw bevalling en als jij je niet fijn voelt bij die persoon dan voel je je van voren af aan al onzeker en onprettig bij de bevalling. Wat ik niet netjes vind is dat ze de schuld bij een ander in de schoenen schuiven terwijl zijzelf net zo schuldig zijn aan het niet kunnen constateren van die bbz. Daar had ik mazzel mee, ik heb geen enkele vk gezien omdat ik gelijk onder behandeling van een gyn kwam (wegens medische indicatie al op voorhand) en die gyns hebben geen van alle die bbz kunnen constateren behalve de laatste, maar die laatste heeft toen in de 'groep' mijn situatie besproken en heeft heel eerlijk tegen mij opgebiecht dat het ziekenhuis verantwoordelijk was en dat er echt fouten zijn gemaakt bij mij. Dat vond ik wel fijn om te horen, ik heb dus geboft dat ik eindelijk een gyneacoloog had getroffen die wel competent was. Zij horen ook in jouw geval gewoon toe te geven dat ook zij veel adequater hadden moeten ingrijpen in jouw situatie want als er twijfel is over wel/geen bbz (door bijv. heftige buikpijn) dan horen ze een bbz 100% uit te kunnen sluiten! Ik begrijp ontzettend goed dat je de vk niet meer durft te vertrouwen want wat je hebt meegemaakt is niet niks. Maar ik zou in jouw geval echt niet twijfelen en gewoon een andere vk zoeken, waarbij je tenminste met een schone lei kunt beginnen en indd, je moet dan wel het hele verhaal opnieuw uitleggen. Dat je het niet droog houdt is niets om je voor te schamen meid, dat is juist hartstikke logisch, en daar zullen zij ook begrip voor hebben!! Vertel ze dat je het vertrouwen kwijt bent geraakt en dat dat de reden is dat je bij een nieuwe vk bent gegaan, dan zullen ze ongetwijfeld extra hun best doen om jouw vertrouwen terug te winnen en heb jij tenminste geen stress erover! Succes en een dikke knuffel!
Update over mezelf: Nog steeds geen enkel signaal van een eisprong hier, terwijl ik vandaag mijn eisprong had moeten hebben! *baal baal* Kan nu 2 dingen betekenen denk ik: a) mijn cyclus loopt toch anders dan ik heb bijgehouden b) ik had mijn eisprong eerder en ben nu al zwanger Laten we pleeeeaaase hopen dat het b is, want in het geval van a word ik alleen nog maar meer in de onzekerheid gestort Ik heb wel hele lichte symptomen, ben ontzettend hongerig, misselijkheidsvlagen, oprispingen en erge moeheid, maarja, misschien beeld ik dit mij allemaal wel in nu omdat ik het zo graag wil....
Hier heel de dag misselijk!! Maar hou alles binnen!! Alleen voor of na het eten continu die vieze smaak en last van m'n maag!! Maar verder klaag ik niet hoor.. Iemand tips???
@Wen: Helaas weet je nu nog niks!! maar fijn dat bloedwaarden goed waren.. @Scorp: dat het maar snel donderdag is! @Yjc: Als jij je zo onprettig voelt zou ik ook naar een ander gaan! @Banaan: spannend.. wie weet??