Zou het dan toch kunnen met een spiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dewimelati, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dewimelati

7 jul 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Ben nieuw hier. Heb al 2 meiden van 7 en bijna 4.
    Vraagje. Ik heb nu al bijna 3 jaar een hormoon spiraal.
    Nu werd ik altijd gewoon ongesteld met de spiraal.
    Dus de eisprong vond gewoon plaats.
    Maar nu sinds een maandje of 2 ben ik amper ongesteld en nu helemaal niet. Heb last van mn borsten al een aalntal dagen en licht misselijk sinds gister. Net test gedaan die is negatief. Maar vraag me af of er nog meer dames hier ervaring mee hebben.
    Misschien over een paar dagen nog een test doen?!
    Wat denken jullie?

2. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je ongesteldheid terwijl je een hormoonspiraal hebt heeft niets te maken met je eisprong. Het is gewoon een onttrekkingsbloeding, net zoals je hebt als je de pil netjes slikt. Dan heb je namelijk ook geen eisprong.
    Veel vrouwen worden trouwens helemaal niet meer ongesteld als ze de mirena geplaatst hebben gehad.
    Kijk, geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig, maar de hormoonspiraal is wel één van de veiligste. De hormonen hoeven namelijk niet door je maag darm stelsel om opgenomen te worden en de betrouwbaarheid is dus niet afhankelijk van overgeven en/of diarree.
    Ik zou over een weekje nog een test doen, puur voor de zekerheid.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan prima een eisprong hebben bij een mirena.

TS, zou volgende week nog eens testen. Kan best dat je opeens niet ongesteld wordt met de mirena. Zwangerschap zou ook kunnen. Dus gewoon nog even afwachten.

4. Dewimelati

7 jul 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het raar dat ik (ookal wordt gezegd dat je met de hormoon spiraal geen bloedingen hebt) ik altijd al vanaf het begin gewoon ongesteld werd. En nu ineens niet meer. Is toch raar?
    En dat ik nu ineens zwangerschaps symtomen heb...
    Snap er niks van! Haha!
    En toevallig hadden we het er laatst over of we wel of niet voor een 3de zouden gaan!
    Maar ik heb al wel gelezen als je zwanger bent met een spiraal dat het dan niet zonder risico's is. Het laten zitten en het er uithalen van de spiraal kan een miskraam veroorzaken.
    Maar je idd misschien volgende week nogeens een test doen.

Deel Deze Pagina