Missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzi98, 31 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vanaf begin af aan al een ‘slecht’ voorgevoel over deze zwangerschap. Toch een aantal goede echo’s gehad, maar het gevoel bleef.
    Helaas bleek vandaag (had al een week heel licht bloedverlies) dat het toch mis is. Ik zou 9w moeten zijn maar kindje meet op 8w en het hartje is dus gestopt met kloppen.

Ik heb dus af en aan al licht bloedverlies en ze zag dat m’n baarmoeder al lichtjes begonnen is met afstoten. Hoelang duurde het voordat jullie cyclus weer normaal was na een ma op dit termijn? /wanneer had je weer een eisprong?
    Liefs

2. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

Hey, ik vind het zo verdrietig voor je. Vreemd hè dat je met zo gevoel dan toch gelijk blijkt te hebben, ik had dat destijds ook zo’n gevoel.
    Een aantal jaar geleden heb ook een miskraam gehad. Ervoor goede echo, was 11 weken en bleek later dat het hartje gestopt was rond de 9 weken. omdat ik toen wel heel veel bloed verloor ben ik gecurreteerd. Hierna had ik vrijwel direct m’n ‘gewone’ cyclus weer (altijd wel variërend gehad 32-38 dagen)
    Ik weet niet of dit zonder curretage ook zo had geweest maar vaak als je lichaam weer ‘schoon’ is, is het snel weer als voorheen.
    Maar soms hoor je ook wel dat mensen lang positieve testen blijven houden en t even duurt voor alles weer op gang is, t is afwachten.
    Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel

Suzi98 vindt dit leuk.
  3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Thanks ❤️ ik hoop vooral dat we gewoon weer snel doorkunnen na dit…

4. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik heb dat ook meegemaakt.
    Ik had er ook vanaf het begin een slecht gevoel over, en ik ontdekte met 9 weken dat het met 7 weken gestopt was.
    Enkele dagen later verloor ik alles.
    Ik wilde ook snel weer door, vooral met mijn dagelijks leven om het zo maar te zeggen.
    Me richten op het positieve, de toekomst, enzovoort.
    Achteraf heeft het op mij toch meer impact gehad dan ik toen dacht.
    Maak vooral ruimte voor eventueel verdriet en teleurstelling❤

Wat betreft mijn cyclus: ik geloof dat die na 6 weken weer normaal was.

Knuffel

Suzi98 vindt dit leuk.
  5. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je reactie, heftig geweest voor jou ook!
    Ik kan nog steeds na 3,5 uur niet stoppen met huilen. T blijft gewoon gaan. Maar gewoon het idee dat er al bijna een week een dood ‘kindje’ in m’n buik zit trek ik niet..

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ah nee toch,wat verdrietig zeg.

Ik heb in mei een ma gehad. Ik zou 8+6 moeten zijn en kindje meette dat ook, maar het hartje klopte niet meer.

Ik wilde een curettage en had de ochtend van de ingreep 2 cytotec tabletten ingebracht. Maar ik was zo stom om te eten, dus kon de ingreep niet doorgaan. 's Middags is het bloeden begonnen. Ik heb 2 weken gebloed en dacht na 4 weken weer zwanger te zijn (zat in hetzelfde nod groepje met jou). Maar ik werd ongesteld. Op cd16 had ik een positieve ovulatietest en op 8/9 dpo een duidelijk streepje op de sensitest, maar ook nu werd ik weer ongesteld. Dus mijn
    cyclus is wel weer in orde, alleen de eventuele bevruchte eicel wil nog niet blijven plakken.

Suzi98 vindt dit leuk.
  7. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja klopt ik herken je naam. Ik hoop dat het snel raak is voor je!
    Ik wil dus medicatie maar dit kan niet snel geregeld worden. Is geen spoedzorg zei vk dus nu moet ik afwachten (staat 6 dagen wachttijd in de verwijsbrief) voordat ze dat doen. Is toch niet oke

8. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik begrijp je zó :cry:
    En inderdaad dat...dat er iets in je buik zit wat eerst leefde en nu dood is gegaan.. zo intens verdrietig.
    Laat het er maar zijn, alles wat je voelt.
    Ik voelde het als rouw.
    En het enige wat dan nodig is, is het ruimte geven.
    Uiteindelijk wordt het lichter..❤

Suzi98 vindt dit leuk.
  9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Oh jeetje, dat is wel erg lang. Ik kon meteen de volgende dag al bij de gynaecoloog terecht en kreeg toen ook al meteen de 2 tabletten mee. Curettage zou binnen een week plaats vinden, was 6 dagen later gepland.

Suzi98 vindt dit leuk.
  10. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat het dan in ieder geval wel snel geregeld was. Ik hoop dat zkh me morgen gewoon belt en ik snel de tabletten kan krijgen

11. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Inlegkruisje zat net vol bloed.. gewisseld naar maandverband en nu maar hopen dat het zo doorgaat. Geen buikkrampen of iets

12. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Geen bloedverlies meer. Dit is slopend. Nu al. Ik hoop dat ziekenhuis me snel medicatie geeft morgen

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik lees net in een ander topic dat je een ma hebt bij een coronainfectie. Ik heb in dec/jan exact hetzelfde meegemaakt. Met 7 wk corona gehad. De zwangerschapsverschijnselen verdwenen acuut. Bij 8.4 weken een goede echo, met 11 weken bleek het kindje met +/- 9 wk te zijn overleden.
    Het heeft bij mij uiteindelijk 9 weken geduurd voordat ik aan de medicatie wilde. Ik zou komende week uitgerekend zijn. Dat doet best wel weer pijn. Ik hoop voor je dat het vanzelf op gang komt en zo niet dat je snel de medicatie krijgt.
    Heel veel sterkte gewenst.

14. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Thx voor je reactie. Ja, ben best bang dat het misschien wel daardoor komt. Ook koorts gehad. Maarja, zal nooit weten of het daardoor kwam, moet zeggen dat ik vanaf begin af aan al een naar gevoel had over deze zwangerschap (nog voor de corona infectie). Jij toch ook nog sterkte meis, ik denk dat het voor altijd een pijnlijk stukje in je hart blijft wat je meedraagt. Knuffel

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Thanks.

Suzi98 vindt dit leuk.
  16. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Pfff het zet nog niet door. Af en aan licht bloedverlies maar verder gebeurt er gewoon helemaal niks. Wat klote.
    Bitch van n vrouw aan de tel bij zkh, top, en kan daar ‘pas’ woensdag terecht voor medicatie… wil het gewoon achter de rug hebben.

Daarnaast lijkt het een fout in de aanleg van de placenta geweest te zijn. Extra zuur; pure pech. Pijnlijk..

17. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig, sterkte!

hoe lang het duurt tot je cyclus weer normaal is zal afhangen van hoe snel je lijf alles heeft afgestoten. Ik heb zelf nog maanden gerommeld omdat er nog placentaweefsel achter was gebleven, dit is met omgerekend een Zwangerschapsduur van 21 weken operatief verwijderd. Mijn lijf was toen al bezig met een volgende cyclus, paar dagen na de ingreep had ik een eisprong. Maand erna weer een normale cyclus en meteen weer zwanger (helaas een vroege miskraam), als ik start bloedverlies van de tweede miskraam reken als eerste dag menstruatie was ook daarna mijn cyclus direct weer normaal.

Suzi98 vindt dit leuk.
  18. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Thanks voor je reactie. Wat naar zeg dat je dat mee hebt gemaakt. Ik hoop dat mijn lichaam het gewoon snel afstoot zodat de echte hcg afbraak begint en we door kunnen

19. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ja was rot, was er qua miskraam zelf al wel klaar mee, had er vrede mee, maar dan werkt je lichaam niet mee en kun je alsnog niet verder.

ik hoop met je mee dat je lichaam het snel afstoot en je verder kunt zodra jullie er aan toe zijn. Succes!

Suzi98 vindt dit leuk.
  20. boterbloempje93

18 apr 2022
    28
    25
    13
    Vrouw
    Hoi lieve Suzi,

Wat verdrietig om te horen... Ik heb op hemelvaartsdag te horen gekregen dat met 7 weken ons kindje een heel traag kloppend hartje had. De dag daarna bij een second opinion (uit ongeloof :() was het gestopt met kloppen... De laatste slagen dus mogen zien. Ik heb na 2 weken besloten medicatie te gebruiken en dat is vrij voorspoedig gegaan. Ik begrijp je gevoel enorm, het is vreselijk om een dood kindje te dragen.

Als antwoord op je vragen: ik kreeg die MK-cyclus een stuk later mijn eisprong, maar alsnog vrij netjes op dag 28, mijn testen bleven namelijk nog 10 dagen positief. Nu de tweede ronde liep mijn eisprong al wat meer terug, maar mijn lichaam is echt nog wat in de war merk ik. Na ruim 2 maanden, ben ik mentaal nog steeds erg van slag.

Ik ben begonnen in het boek 'als je je kindje verliest in de zwangerschap' en ik kan dit iedereen aanraden! Het voelt enorm fijn om er op die manier mee bezig te mogen zijn en als een tastbaar iets voor het kindje wat je verloren bent...

Ik wens je enorm veel sterkte toe! <3

Suzi98 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina