23 nov ben ik schoon verklaard bij de gyn, zelfs mijn eisprong kwam er aan. Precies een week geleden doe ik dan toch een test gewoon voor de " leuk want wie weet". Die gaf posief aan gek genoeg. Maar de dag erna kreeg ik buikpijn dus vertrouwde het niet. Na het weekend toch de poli gebeld die gaven aan nee je was schoon dus het is iets nieuws enbuikpijn hoort er bij. Geloofde er nog geen barst van, voelde mij anders. Afgelopen dinsdag kreeg ik extreme buikpijn. Zweten, braken, kortom naar de huisarts. Die verwees mij door naar het ziekenhuis. Onderzoeken gehad daar een lichte bloeding en een stolsel op mijn eierstokken. Mijn hcg was 18 dus gelukkig laag en er hoefde niks te gebeuren. Ik moet het mijn lichaam laten opruimen. De dag erna niks gedaan en rond etenstijd weer extreme buikpijn, dit keer trok het weg na een uurtje gelukkig. Gisteren wederom niks gedaan en rond 21.00 werd het weer pijnlijk ik trok het niet meer, ook bloedverlies daarbij. Het trok niet weg na 400 mg ibu en pcm dus om middernacht de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik gelukkig morfine want het was zo pijnlijk. Op naar het ziekenhuis weer. Op de echo zag het er goed uit, geen bloeding wel mog dat stolsel opmijn eierstok maar wel kleiner ( is hoogstwaarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Hcg was ook gezakt naar 10. Alleen was mijn hb dinsdag 7 en nu 6 dus toen moest ik blijven en lig nu opgenomen . Vanochtend weer hb bloed geprikt hij is weer iets gezakt. Zo om 14.00 weer en dan besluiten ze weer verder. Ze vinden het te spannend om mij weer naar huis te sturen omdat ze niet weten wat het nu is, een bloeding ergens anders of toch mijn menstruatiecyclus maar dan extreem pijnlijk en gevoelig door alles. Kortom flink balen ik lig ook nog eens op de afdeling waar mijn dochter is geboren dus dat is geen prettig gevoel tussen alle bevallende vrouwen.
Wat vervelend hè zo'n lange nasleep. Hopelijk komt er snel duidelijkheid, mag je lekker naar huis, verdwijnen de klachten en komt je cyclus gewoon weer op gang.
Wat een verdrietig verhaal zeg, betekent dat dan dat het een nieuwe zwangerschap was? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik herken helaas de lange nasleep van een miskraam (toen het eindelijk was ‘afgerond’ had ik eigenlijk 20 weken zwanger moeten zijn, ik realiseerde mij vandaag ook ineens weer hoe blij ik afgelopen zomer was met de positieve test en wat een teleurstelling dit is. Ik hoop dat je lichaam dit spoedig kan afsluiten en dat je naar huis mag (geestelijk is het helaas anders). Sterkte voor nu op de afdeling, probeer aan het mooie moment te denken dat je dochter was geboren. Laten we hopen dat 2019 ons jaar wordt!
Nee geen nieuwe zwangerschap helaas. Ik ben inmiddels weer thuis, met pijnstilling. Op de extreem pijnlijke momenten had ik bloedingen in mijn buik, wat mijn buikvlies zo prikkelde dat het enorm pijn gaf. Omdat mijn hcg zo laag is hoefde ze niet te opereren en het stolsel weg te halen omdat anders je eileider er waarschijnlijk uit gaat. Dus mijn lichaam moet het zelf doen. Het kan nu nog terug komen de bloedingen en dan moet ik direct weer naar het ziekenhuis.
Och wat een nasleep meis. Fijn dat je weer naar huis mocht. En nu maar heel hard hopen dat een ritje zieke huis niet weer nodig zal zijn. Sterkte en beterschap! Hopelijk ga je je snel wat beterder voelen. ♥⚘
Bedankt momenteel moet ik genezeb van de pijn en het geestelijke komt straks. Had enorm de behoefte om het even op te schrijven. Mischien voor een ander die het ook heeft meegemaakt. Ik hoop zo niet die pijn meer te hebben, dat is mijn grote angst nu.
Wat ontzettend heftig meid Hoop dat de pijn snel minder wordt en je lichaam goed hersteld. Heel veel sterkte en beterschap!
Wat ontzettend rot dat het zo lang duurt en je zo veel pijn hebt gehad! Mijn laatste miskraam, een jaar geleden, heeft ook een hele lange nasleep gehad en daardoor vond ik het een van de ergste. Je wilt zo graag verder en dan kan het niet. Heel veel sterkte en ik hoop dat je lichaam het snel oplost! En dat je natuurlijk heel snel weer zwanger bent en het goed mag gaan
Jeetje wat heftig! Wil je heel veel sterkte wensen. Hopelijk vertrek de pijn nu snel en kan je aan het afsluiten beginnen. Ik herken je verhaal helaas ook. Ik heb 2 maanden ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ook de heftige pijn in me buik waarbij ik dacht er knapt iets kapot van binnen. Heb nog Nooit zo'n pijn ervaren. Ook aan de morfine vanwege een bloeding bij me eierstok. Verder heeft het ziekenhuis niet veel gedaan of gezegt. Blijf het goed in de gaten houden! Ook als je pijn blijft houden. Nogmaals heel veel sterkte
Hoi @Brinsa Wat naar dat jij het zelfde hebt meegemaakt, Weten ze bij jou de oorzaak enzo? Hoe lang duurde het voordat jij hersteld was? Aan je onderschrijft te zien zitten jullie nog niet in de MMM zie ik, is daar een reden voor als ik dat vragen mag?
@Deedee91 de oorzaak weten ze niet. Het werdt bij mij maar snel afgedaan als een ovulatiebloeding. Ik gaf aan dat dit het niet kon zijn. Wat het dan was konden ze niet zeggen en ik moest het maar loslaten. De morfine die ik meekreeg hielp dan ook niet veel tegen de pijn. Ik heb een week echt veel pijn gehad. 3 weken na het spoedbezoekje aan het ziekenhuis ben ik voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gegaan omdat het gevoelig blijft. Hier was niks meer op de echo te zien. Wel zei de gyn dat ze het erg slordig vond hoe het ziekenhuis met me om is gegaan. Tot de dag van vandaag blijft het een gevoelig punt. Vooral na me eisprong heb ik er erg veel last van. Maar ze kunnen niks vinden dus moet er maar mee leven. Wij zitten niet in de mmm omdat na dik 2 jaar proberen mijn vriend zijn zaad verbeterd is en we het dus toch op de natuurlijke manier willen laten gaan. Helaas sindsdien wel 2 miskramen gehad. Het enige waarvoor we eventueel de stap naar de mmm zullen zetten is als ik in de toekomst weer een miskraam krijg. Hoe voel jij je nu? En bij jou is het 100% een bbz geweest? Ik dacht zelf misschien dat het een cyste is geweest die geknapt is. Maar zoals ik al zei ik zal helaas nooit weten wat het geweest is. Hoop het nooit mee mee te maken want de pijn was niet normaal!
@Brinsa, nou daar ben je dan klaar mee. En leuk als ze zeggen laat het los. Hoe wil je dat doen als je pijn hebt en je wil weten wat het is. Er is bij jou dus geen stolsel gezien op de echo. Dat was namelijk bij mij wel, er zit een vrij grote stolsel op de rechtereistok en dat is dus de bbz . De pijn was inderdaad niet normaal. Ik heb nu nog steeds pijn, slik 3 keer per dag diclofenac en 4 x daags 1000 mg paracetamol en het blijft pijnlijk de hele dag. Voel mij gewoon belabberd. Helemaal niks doen op een dag kan ik niet dus ik doe wel een wasje vouwen enzo maar dat is eigenlijk al te veel. Voel mij ook enorm schuldig naar het werk, werk in de zorg. Er was al personeels tekort en een langdurig zieke en nu ik dus ook. Ik snap dat jullie het zelf willen proberen, het lukt uiteindelijk wel. Ik hoop voor jullie dat het in de toekomst wel gaat lukken. Jij hebt al wel onderzoeken gehad na de miskramen of dat ook niet?
@Deedee91 nee er was alleen bloed rondom mijn eierstok te zien. Ik had 4 weken daarvoor een echo gehad waarop te zien was dat is nog restweefsel had in mijn baarmoeder van de miskraam. Na de cytotec is hier ook nooit meer een controle echo van geweest. Wat het andere ziekenhuis ook vreemd vond. Maar het is nu de bedoeling dat je lichaam het zelf oplost? De pijn helpt inderdaad niet veel tegen. Maar ik raad je aan om wel gewoon je rust en vooral de tijd te nemen. Dit is zowel lichamelijk als geestelijk natuurlijk behoorlijk ingrijpend. Wanneer heb je weer een echo? En hebben ze dit niet gezien bij de echo na je miskraam? We hebben na het miskraam ook nog geen 9ndezoeken gehad. Gaan jullie zodra je er weer klaar voor bent wel de mmm in?
Nou dat is zeker raar, je moet toch zeker weten dat alles weg is na de cytotec. Echt rot hoe dat gegaan is bij jullie. Je gaat er van uit dat het wel weg gaat maar het hoeft dus niet. Ik had bij mijn miskraam veel stolsels en bloedverlies voor 3 weken lang maar dat was dus lang niet alles. Vrijdag heb ik weer controle, bloed en echo. Nee ik was schoon verklaard bij de gyn 23 nov ( ander ziekenhuis was dat) Nu werd ik opgenomen in het zh in de buurt want die had in april geen plek voor een half jaar bij de gynaecoloog. Dus nu blijf ik daar en ga ik niet meer terug naar het zh verderop. Nou het is zo dubbel nu, ik kan dus wel weer zwanger worden op de normale manier. Maar het is geestelijk zo zwaar. Maar ik ben bang dat de MMM ook heel zwaar word. Dus dat is iets om over te praten. Ik was bij dochter in een keer zwanger, dat is het rare. En nu weer na 20 maanden. Maar zolang kan ik niet weer wachten.
@Deedee91 ik heb ook heel lang en heftig gebloed. Onwijs veel stolsels. Me lichaam heeft ook echt 3 rondes moeten herstellen. Wat ontzettend slecht he hoe ziekenhuizen fouten maken. Gelukkig heb je nu wel een goed ziekenhuis. Hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt. Ik snap je gevoel heel goed over de mmm. Geestelijk lijkt me dat ook ontzettend zwaar. Maar zo doorgaan is ook killing. Vind dat altijd zo raar dat het eerst makkelijk gaat en dan opeens niet meer. Neem gewoon goed de tijd om te herstellen. En dan kan je er ook rustig over denken wat je wil qua mmm. Je kan je ook altijd nog terug trekken mocht de mmm je te zwaar vallen. Liefs brinsa
Inmiddels heb ik weer controle gehad gisteren. Mijn ontsteking waarden zijn erg hoog, 170 ipv van onder de 5. Stolsels zijn niet weg en eigenlijk het zelfde beeld. Ik moet na het weekend weer terug komen. Ik blijf buikpijn houden, voel mij gewoon niet goed. Veel handelingen doen zeer, gaan zitten, lopen, rugpijn, plassen ( niet in de zin van een blaas ontsteking). Vooralsnog willen ze niet opereren omdat alles enorm geïrriteerd is binnen in en aan een Ok risico's zitten. De gynaecoloog gaf aan het een moeilijke casus te vinden. Mijn Hcg is wel mooi gezakt naar 7 dus dat is positief. Mijn hele kerst is naar de maan zo
Wat heftig.. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik snap niet zo goed waarom ze je niet opnemen? Heb je geen antibiotica kuur gehad?