Buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskraam of toch nog zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sookie90, 29 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Ik zit erg in de onzekerheid nu en ben benieuwd of andere hier misschien ervaring mee hebben.

    Op donderdag 4 maart heb ik een positieve ovulatietest gehad. Mijn cyclus is 25/26 dagen, dus had op zondag 17 maart ongesteld moeten worden. Ik ben toen niet ongesteld geworden, maar had wel last van spotting. Dit heeft tot en met woensdag aangehouden. Ik heb in die tijd ook een testje gedaan (ook hier op het forum gezet) die heel licht positief was, het was echt een tuurstreepje. Donderdag tot en met zaterdag heb ik veel gebloed. Het bloed was rood en er zaten kleine stolsels in. Ook had ik buikkrampen op de donderdag, vrijdag en zaterdag heb ik misschien 3x buikkrampen gehad. Ik ging er vanuit dat het een hele vroege miskraam was geweest. Die zondag heb ik voor de zekerheid getest en tot mijn verbazing stond er een donkerder streepje dan voorheen. Ik ben in de dagen erna blijven testen en ze lopen heel langzaam op. Zie foto, de onderste is van zondag en de bovenste afgelopen woensdag. Ik heb vanochtend een Clearblue digital test gedaan en die gaf 1 a 2 weken zwanger aan. Terwijl de bevruchting ruim 3 weken geleden was.

    Ik heb afgelopen woensdag de dokter gebeld en die gooide het op een innestelingsbloeding en dat ik er gewoon vanuit moest gaan dat ik zwanger was. Bloedprikken had ook geen zin zeiden ze..

    Vandaag een verloskundige gebeld en ik mag donderdag langskomen voor een vroege echo.

    Ik denk zelf dat het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, want met een miskraam op dat termijn lopen de testen niet zo op, toch? En ik hoop natuurlijk dat het toch wel goed zit..

    Wat denken jullie?

    Collage_2024-03-27_20_40_38.jpg
     
  2. LittleStarfish

    LittleStarfish Actief lid

    2 feb 2024
    208
    156
    43
    Vrouw
    Hi hi,

    Een innestelingsbloeding is mogelijk maar het kunnen ook twee vruchtjes zijn geweest. Vaak zie je dan ook dat de ander in het begin iets kleiner blijft. Wat dan je CB test verklaard dat die iets lager inschat. En ik hoor vaak bij die testen dat die er vaak wel een week naast kunnen zitten dus daar zou ik me niet te druk om maken.:rolleyes: En je hebt dus ook vrij vroeg al positief getest en vaak bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zie je pas later een licht streepje en loopt het langzamer op… Gelukkig krijg je donderdag zekerheid :) Heel veel succes en ik hoop voor je dat het gewoon goed zit!
     
  3. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Ik vind het vreemd dat ze niet opvolgen met hcg te prikken. Je zou nu 5,5 week zwanger zijn, afgaande op je positieve ovulatietest.
    Met het vele bloedverlies maakt het het ook onzeker. Als het een miskraam was kan het zijn dat er restweefsel zit waardoor de hcg niet daalt. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan ook, daarom zou ik juist hcg opvolging verwachten.
     
  4. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Dat zou ook nog kunnen, inderdaad! Ik hoop dat dat het is..
    Dat wist ik niet dat je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap pas later positief testen. Ik zou zo balen als dat het blijkt te zijn. Ik merk sowieso dat ik het wel lastig vind dat het zo lang duurt allemaal. Blijf dan toch de hele tijd hoop houden. Thanks!
     
  5. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Gek hè, ik lees overal dat bloedprikken het eerste is wat ze doen in zo'n situatie. Als ik de echo heb gehad en het blijkt niet goed te zijn, dan ga ik dit ook zeker teruggeven aan de huisarts.
    Het kan nog alle kanten op ben ik bang. Maar afwachten tot donderdag. Lijkt wel een eeuwigheid haha.
     
  6. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Elke dag wachten in zo'n situatie duurt veel te lang. Gelukkig is donderdag niet heel erg ver weg meer. Sterkte net de onzekerheid. Hopenlijk valt het allemaal mee.
     
    Sookie90 vindt dit leuk.
  7. LittleStarfish

    LittleStarfish Actief lid

    2 feb 2024
    208
    156
    43
    Vrouw
    Bij mijn laatste zwangerschap wat op dit moment een miskraam is. Hadden ze ook een verdenking op buitenbaarmoederlijke zwangerschap en zou er ook HCG geprikt moeten worden. (Kleine uitleg, ik had per toeval een echo bij 5 weken en het was dus 4x te klein waardoor het beeld bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap paste) Maar mijn zwangerschapstesten waren echt knaltesten waardoor de Huisarts met het argument kwam dat een zwangerschapstest dan veel meer zegt. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan je niet vroeg al positief testen en krijg je ook geen knaltesten +/- een week rond NOD. Hij had uiteindelijk wel gelijk dat het dan dus geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Dus er toen voor gekozen om geen HCG te doen. Ik ging ook 4 dagen naar het buitenland en was hier dan ook akkoord mee om onnodig nog meer onrust te zaaien.
     
  8. LittleStarfish

    LittleStarfish Actief lid

    2 feb 2024
    208
    156
    43
    Vrouw
    Side note, sensitesten hebben bij mij nog nooit knaltesten gegeven. En de ultra gevoelige werken nog minder dan de gevoelige(mijn ervaring)

    Op een bepaald moment, na Nod, schakel ik over naar de normale testen van de action. werkt voor mij echt top.
     
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    #9 Krv, 1 apr 2024
    Laatst bewerkt: 1 apr 2024
    Dit klopt helaas niet altijd. Ik had bij mijn tweede buitenbaarmoederlijke zwangerschap prachtige knaltesten rond nod, vanwege een verleden met buitenbaarmoederlijke zwangerschap moest ik voor een vroege echo. Niks te zien bij de eerste echo maar ook geen klachten, hcg was normaal voor de termijn (5 weken). 3 dagen later kreeg ik enorme buikpijn tijdens de nieuwe echo, hcg was goed doorgestegen maar mijn eileider was aan het scheuren dus ik kon meteen door naar de OK. Vaak is het hcg lager bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dat is niet altijd zo. Ook jou wens ik veel sterkte, erg verdrietig dat je een miskraam hebt.

    Hier 3 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, 3 keer was het verloop anders. Ook eentje met hetzelfde verloop als bij TO nu. Heel veel sterkte en ik hoop dat je goed wordt opgevolgd en dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Heb je deze informatie al doorgenomen? https://www.thuisarts.nl/buitenbaarmoederlijke-zwangerschap
     
  10. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Sterkte met je miskraam, wat verdrietig :( Snap ik, die onrust is niet fijn.
    Ik kwam net langs de kruidvat en heb de 2v5 testen gekocht en die gaf ook geen donker streepje. Ik zou vandaag dan 6 weken moeten zijn en heb ook vrij weinig symptomen, ben alleen wat meer moe. Bij mijn vorige zwangerschappen was ik nu al misselijk en ontzettend moe. Dus zegt misschien ook wel genoeg.
     
  11. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    3 keer, wat heftig zeg. Hoe is het met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, die gelijkenissen met mijn zwangerschap toont, verlopen? Of was dat de keer dat je naar de OK moest? Ja, die site heb ik doorgenomen, ik heb gelukkig geen pijn. Hopelijk blijft dat zo. Dankjewel!
     
  12. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Gelukkig heb je geen pijn! Bij mij is het destijds opgevolgd met elke paar dagen bloedprikken en een echo, uiteindelijk is het toen vanzelf weggegaan en heb ik geen operatie nodig gehad. Het duurde wel een paar weken voordat het helemaal weg was en ik bleef ook steeds last houden van bloedingen. De keren daarna was het hcg hoger en heb ik 2 keer een spoedoperatie gehad waarbij mijn eileiders verwijderd zijn. Als je het niet vertrouwt dan kan je altijd opnieuw contact opnemen met het ziekenhuis. Sterkte.
     
  13. LittleStarfish

    LittleStarfish Actief lid

    2 feb 2024
    208
    156
    43
    Vrouw
    Dankje het is de 3e keer alweer. Deze zit wel zeker in de baarmoeder. De vorige twee keer zijn ze zelf afgekomen en deze komt na medicijnen nog niet af helaas… dus afwachten wat ze woensdag gaan zeggen.

    @Sookie90 misselijk hoeft niet altijd zo te zijn. In een ander topic maakte iemand zich daar ook zorgen over en dacht dat het niet goed zat omdat ze niet misselijk was. Bleken er uiteindelijk zelfs twee te zitten. Dus zoals hier de ervaringen ook al wisselend zijn. Je hebt pas zekerheid na donderdag. Het kan nog alle kanten opgaan zoals je ziet. Ik hoop voor jou het beste ❤️
     
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag! Hoe laat mag je langskomen?
     
  15. LittleStarfish

    LittleStarfish Actief lid

    2 feb 2024
    208
    156
    43
    Vrouw
    Hoe was het gegaan vandaag? :)
     
  16. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Ah sorry, ik had helemaal geen melding gekregen van jullie reacties.

    Ik ben gisteren dus geweest en de echoscopist van de vk zag helaas niets in m'n baarmoeder. Ze zag wel iets daarbuiten, wat mogelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn, dus ze heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Daar opnieuw een echo gehad en de gynaecoloog zag niets afwijkends. Hcg is geprikt en die was al heel laag (380), dus dat is in deze situatie wel heel positief. Morgen moet ik weer terugkomen en krijg ik weer een echo + bloedprikken. Ik hoop dat het dan verder gedaald is.

    Ik vond het toch wel een heftig dagje, want ik bleef toch een beetje hoop houden. Dus was/ben toch wel een beetje verdrietig. Vanwege mijn schildklier heb ik 1,5 jaar niet zwanger mogen worden en nu hadden we groen licht en dan krijg je zoiets. Maar ik vind het aan de andere kant wel positief dat ik wel meteen zwanger was. Dus ik hoop dat m'n hcg gewoon snel daalt en dan door :) heel erg bedankt voor jullie reacties, heb ik echt wat aan gehad ❤️
     
    LittleStarfish en Krv vinden dit leuk.
  17. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een pittige dag! Zo slopend is het dan. ‘Gelukkig’ is je hcg laag (al had ik voor je gehoopt dat het hoog was en er een zwangerschap zichtbaar was in je baarmoeder). Dit is voor nu de meest geruststellende uitkomst denk ik. En heel herkenbaar hoor, als je al zo lang wacht en het is zo dichtbij, dan doet het extra veel pijn als het weer uit je vingers glipt. Heel veel sterkte en hopelijk ben je gauw succesvol zwanger.
     
  18. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Helaas was m'n hcg gestegen, maar er was nog steeds niets zichtbaar op een echo. Dus moet nu om de dag langskomen. Bleh. Nja, we zien het allemaal wel weer.
     
  19. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Vanaf een hcg van 1000 zou je iets kunnen zien en bij 2000 zou je iets moeten zien. Echt niet fijn om zo vaak naar het ziekenhuis te moeten. Maar gelukkig hebben ze wel het juiste beleid ingezet nu. Hoe was het vandaag? Sterkte nogmaals.
     
    Sookie90 vindt dit leuk.
  20. Sookie90

    Sookie90 Lid

    21 dec 2022
    44
    33
    18
    Vrouw
    Ah dat wist ik niet, m'n hcg was nu 480. Dus dan nog te laag om iets te kunnen waarnemen. Jaa, inderdaad niet fijn maar wel fijn dat ze het serieus nemen. Dankjewel!
     
    Krv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina