positieve test, net miskraam gehad.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fashonista, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 30 dec verloor ik na een week bloedverlies ons sterretje.
    Ik was ongeveer 6 weken zwanger.

De dag dat ik bloed verloor deed ik eerst een test. Die was positief.

Nu bijna 2 weken later heb ik 1 x onbeschermd gemeenschap gehad, en nu erge krampen in mijn buik.

vandaag een test gedaan en gelijk positief.
    Is het normaal zo kort na een mk dat de testen nog positief zijn, want ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben ;)

En waar zouden die krampen vandaan kunnen komen.

2. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Allereerst heel veel sterkte met het verliezen van je sterretje!

HCG kan een aantal weken in je lichaam blijven, het is maar net hoelang jou lichaam er over doet om het hcg uit te drijven. Het ene lichaam heeft er binnen een aantal dagen geen hcg hormoon meer maar de ander is het pas 3.5 week later kwijt.

Ik heb zelf 16 okt een miskraam gehad en de eerste week van november testte ik positief, ik dacht restant miskraam, maar ik deed 2 dagen later weer een test en zo verder, en de streep werd echt donkerder. Nu inmiddels 13 weken.

Je zou kunnen blijven testen en kijken wat het streepje doet, word het lichter of juist donkerder?

3. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus eigenlijk zou het kunnen. Maar dan moet ik een hele kleine cyclus hebben gehad.
    We hebben het een keer zonder gedaan en die dag had ik wel ergr buikpijn.

Maar ja... voor nu ga ik gewoon uit van hcg. Dat lijkt me logischer en fijner.

4. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd by the way :)

5. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    De streep is trouwens net zo donker als de controle streep. Voor mijn miskraam was de streep niet eens zo donker.

Ook de klachten blijven. Misselijk van melk, steekjes in baarmoeder en krampen.

6. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Gefeliciteerd!
    Ik was bij de eerste ook na een miskraam, meteen zwanger.
    Ik zou de vk bellen en even overleggen. Zonde van het geld om een hoop testen te gaan doen..

Wij mochten toen al heel snel komen om een echo te maken.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#7 XmoonlightX, 10 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2015
    Sterkte meid!
    Bij mij duurde het 26 dg tot de witte test

Dan zou je trouwens wel heel snel een eisprong hebben gehad en ingenesteld zijn?? Het is nog maar tien jan??

Heb je een controle echo gehad? Misschien dat er wel nog eentje zit? Omdat je test nu zo positief is?
    Een nieuwe zwangerschap lijkt me niet omdat het nog maar 11 dg geleden is

8. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang duurde het bij jouw? Werd je nog ongesteld?

9. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er ook niet vanuit, maar als iets in mijn gevoel zegt, dat het wel kan.

De vk zei al dat je cyclus niet helemaal normaal hoeft te lopen, en ik heb een afwijking, dus het kan altijd.

Maar de echo wees uit dat het leeg was, maar ik vond het nogal wat vaag.

En nu de klachten en de donkere test (voorheen alleen maar lichte gehad), doet mij wel oppassen.

10. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 24 dec had ik ontzettende pijn. Die avond is mijn kindje gestopt.
    Op 25 dec verloor ik het eerste bloed, op 30 dec verloor ik het kindje.

Dus het is iets langer dan 11 dagen. Maar nog... vrij kort inderdaad. ;)

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#11 XmoonlightX, 10 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2015
    De 30e verloor je het vruchtje dus 12 dagen dan, een zwangerschap lijkt me tecnisch onmogelijk..omdat een eisprong en een innestelling niet in 12dg zal zijn.
    En als je vanaf de 25e telt zou je op 17 dg zitten..
    Dan zou je gelijk een eisprong gehad hebben??

Ik zou nog een nieuwe echo eisen, om te laten controleren of er echt niet nog iets is achtergebleven..

En anders te controleren of er een nieuw vruchtzakje zit,maar nogmaals dit lijkt me bijna niet mogelijk. Maarja wie ben ik ;)

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Na het verliezen van je kindje moet je hCG eerst laag genoeg worden voor een eisprong en na die eisprong moet een volgend bevrucht eitje zich innestelen. Dat gebeurt rond 6dpo-10dpo. Dus een volgende zwangerschap lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.
    Ben je na de miskraam gecontroleerd dat je echt 'schoon' was? Want misschien was de miskraam niet compleet of was het toch geen miskraam?

13. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gecontroleerd en het was schoon zei ze. Maar ze had moeite met de baarmoeder te vinden (ivm mijn afwijking).

Sannie92 had het ook, weet alleen niet hoelang het van haar duurde voor alles schoon was.
    Maar ook binnen een paar weken (zoals ik lees).

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou even bellen want dan willen ze denk ik nogmaals controleren en hcg prikken om zeker te zijn dat het niet om een mola gaat. Ik hoop het natuurlijk niet, maar ik zou wel even bellen!

15. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Nuage, ik ga maandag eerst nog een test doen, en dan bellen.
    Wat is een mola?

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dan gaat weefsel woekeren en dit kan na mk achterblijven. Maakt zelf hcg aan dus dan blijft het hoog. Niet op gaan googelen dan word je gek en het is dat waarschijnlijk toch niet. Maar wel belangrijk om uit te sluiten.

17. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie Nuage.
    Ga ik dan ook maar niet doen ;)

Heb net even de vruchtbaarheidscalculator gedaan hier op de site, en ik hoef maar mijn van 28 naar 25 dagen te gaan om op 4 januari mijn eisprong te hebben.

Positieve testen had ik altijd al heel snel.

Ik blijf gewoon rustig afwachten, maandag nog een keer testen. En als ik dan nog 'gek' word van mezelf dan bel ik wel de ha of vk :D

En anders na een paar weken... dan weten ze het zeker ;) en ik ook!

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je hebt pas een eisprong als je hCG laag genoeg is. En stel dat dat op 4 januari was, dan ben je vandaag 6dpo. Dan begint dus nu net de innesteling. Dan test je dus nog niet positief. De meesten testen positief vanaf 12dpo (over 6 dagen dus!) en knal na NOD (14dpo).

19. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik net zwanger was van mijn zoontje testte ik op 3 weken en 2 dagen positief. Wel heel licht, maar toch... een streepje. Deze werd steeds donkerder.
    Ook bij deze zwangerschap was ik weer erg vroeg.

Het hoeft dus niet altijd zo te gaan ;)

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Alleen bij TS is het streepje net zo dik als de controlestreep. Daarom echt hcg gaan prikken en niet nog weken wachten.

Deel Deze Pagina