toxoplasmose

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door talia, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben al een paar dagen een beetje griepachtig, hoofdpijn, moe, lusteloos.
    nu heb ik er sinds vandaag toch wat hevige keelpijn bij.
    omdat ik deze week de kattebak heb ververst omdat mijn man middagpost heeft heb ik toch wel wat bang dat het misschien toxopasmose kan zijn omdat ik ongeveer dezelfde symptomen heb.
    mss ben ik echt wat te voorbarig maar ben dan ook een enorme angsthaas.
    is er iemand die toxoplosmosa gehad heeft en weet hoe het voelt?

2. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Nou ik denk niet dat je dat zo snel krijgt hoor. Voor de zekerheid zou ik toch even de VK bellen en die zal je zeggen dat je even bloed moet prikken, maar het kan ook nog wel meevallen. Je moet wel nagaan dat nu de tijd voor griep er ook weer is he, ik begin nu ook erg grieperig te worden. Als je alles moet lezen op internet dan ben je er (lullig gezegd) morgen misschien niet meer.. bel gewoon ff je VK op dan weet je het zeker...

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    de kans is groot dat als je vroeger de kattenbak deed je allang toxoplasmose hebt gehad. weet niet of je kat ooit buiten komt? zo niet dan is de kans op toxoplasmose zo ie zo erg klein. ik zou even bloed laten prikken.

tip: ik verschoon de bakken soms ook, gewoon rubberen poetshandschoenen aandoen en een schepje gebruiken, dan is er niets aan de hand

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij het bloedprikken bij de HA hebben ze getest op toxoplasmose en ik had nog geen antistoffen dus kan het wel nog krijgen.
    vrijdag moet ik naar de gyn dan vraag ik het haar ook eens ben ook zo snel in paniek he.

idd een goed idee om handschoenen aan te doen daar had ik nog niet eens aan gedacht.
    de katten komen trouwens niet buiten.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Toen ik net zwanger was kregen we een jong katje erbij, en die zijn altijd (99%) besmet en besmettelijk. Ik wilde het risico niet nemen en heb me laten prikken. Ze kunnen dan aan de uitslag zien of je een recente of oude besmetting hebt. Ik was al eerder besmet geraakt, hoef me dus geen zorgen te maken voor de kattenbak.

Misschien een tip voor alle andere zwangeren met katten! Laat je prikken op toxoplasmose. Scheelt een hoop stress!

6. Samama

Samama Niet meer actief

Zo doe ik het ook gewoon iedere dag!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik denk dat je gewoon de (buik)griep te pakken hebt die enorm rond gaat hoor. voor de zekerheid kun je even langs de ha, de vk kan hier ook weinig mee doen. en inderdaad wel verstandig om handschoenen aan te trekken bij het verschonen. ik heb latex handschoentjes, die kan ik weer weg gooien na gebruik. de huishoudhandschoenen werden ook vies, moesten die ook weer schoon en dat moest mijn man dan weer doen. werd het niet praktischer van haha

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik denk dat je gewoon de (buik)griep te pakken hebt die enorm rond gaat hoor. voor de zekerheid kun je even langs de ha, de vk kan hier ook weinig mee doen. en inderdaad wel verstandig om handschoenen aan te trekken bij het verschonen. ik heb latex handschoentjes, die kan ik weer weg gooien na gebruik. de huishoudhandschoenen werden ook vies, moesten die ook weer schoon en dat moest mijn man dan weer doen. werd het niet praktischer van haha

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ga me toch opnieuw laten prikken dan bij de HA of kunnen ze het ook in de urine terug vinden?

Deel Deze Pagina