Hoi iedereen! dinsdag bloed laten nemen en HCG stond op 340... normaal gezien moest ik maar 27/11 voor de eerste echo gaan. Vandaag had ik wat bruin bij het afvegen en direct mocht ik naar de gynaecoloog gaan. Ik zou nu ongeveer net 5 weken zijn, op de echo was niets te zien. Had wel vocht, maar geen vruchtzakje. Gynaecoloog gaf 3 opties: 1. Miskraam 2. buitenbaarmoederlijke zwangerschap 3. nog te vroeg heb terug bloed moeten laten nemen en HCG stond nu op 740 De gynaecoloog zei dat het mooi verdubbeld was, maar dat hij toch op iets meer had gehoopt (rond de 1000). Alles moet heel erg goed opgevolgd worden en maandag moet ik terug bloed laten nemen en dan 's avonds terug een echo... wat denken jullie? komt dit nog goed??
Probeer je niet te druk te maken. Het is ook erg vroeg om met 5 weken iets te zien, heb hier al meerdere verhalen gelezen dat de gyn het al als een slechte zw schap bestempelde maar dat na een week of anderhalf toch alles goed bleek te zijn. Misschien ben je iets minder ver dan je dacht. Ik ga voor je duimen! Wanneer heb je je volgende echo?
Oh gelukkig hoef je niet heeeeel lang te wachten (al snap ik dat het voor jou een eeuw duurt) Kop op meid! Ik ga hard duimen! Laat je het weten?
Ik ga zeker iets laten weten en ja mijn gynaecoloog wil het allemaal in detail opvolgen, dat is wel een geruststelling...
Hoe onmogelijk ook, stress nog niet. Dit kan absoluut nog alle kanten op, dus ook de ggoede. Ik weet waar ik t over heb.. Sterkte meid!!
Dit had ik precies het zelfde bij mijn zoontje. Veel vocht niks te zien en een hcg van rond de 300. Nu een gezonde knul van bijna 3 laat je niet gek maken! 5 weken is nog erg pril.
Bij mij waren er ook verdenkingen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap icm heftige buikpijn, dat heeft best lang geduurd (2-3 weken, met de nodige stress en heel veel echo's + bloedprikken). De operatie stond zelfs al gepland, en toen gaf de laatste controle echo toch een positieve uitslag. Achteraf bleek ik "gewoon" minder ver dan volgens de standaard berekening. Inmiddels ben ik op de helft van mijn zwangerschap en loopt alles voorspoedig. 5 weken is heel erg vroeg. Het kan zomaar zijn dat jouw cyclus toch anders liep dan volgens de standaard berekening en dat je pas over een paar weken echt iets op de echo ziet.
Goh, wat is het fijn om te lezen dat er meiden zijn die ook zo iets hebben meegemaakt en dat het toch is goed gekomen! Ik heb op 25 oktober s avonds de pregnyl gekregen dus hoe ver zou ik nu moeten zijn? Want ik kom telkens een andere berekening uit !
Hier een week lang om de dag terug moeten komen. HCG verdubbelde mooi maar elke keer niks te zien. Icm erge buikpijn/krampaanvallen dacht de gynaecoloog aan en buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Uiteindelijk pas met 6.4 een mini vruchtje met knipperlichtje te zien. Heeeeelemaal aan de rand van de baarmoeder, vandaar zo lang niet te zien. Nu 13 weken en 3 dagen en alles is helemaal gezond
Moet dadelijk bloed laten nemen en deze avond terug naar de gynaecoloog! Ik laat zeker iets weten....
Fijn! Nu op naar een mooie echo. Ws ben je gewoon priller zwanger dan gedacht. Je testte ook best laat goed positief toch? Gewoon een late innnesteling moet je maar denken
ik ben zo gelukkig alles zit mooi waar het moet zitten en heb de eerste echo meegekregen!! Gynaecoloog was heel positief!! Ik ben net 5 weken! IK BEN ZO GELUKKIG!!!