buitenbaarmoederlijke zwangerschap oorzaak?

Discussie in 'Miskraam' gestart door vruchtje24, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen,

Ik vraag me af of een bbz altijd een oorzaak heeft of dat het ook een foutje van de natuur kan zijn. Ik heb namelijk bbz gehad en het breekt godzijdank nu vanzelf af hcg daalt. Maar mijn vraag is zou alles goed kunnen zijn bij mij van binnen qua eierstokken, eileiders, baarmoeder etc.maar dat het pure pech is geweest. Heb namelijk nooit te horen gekregen van gyn dat er iets mankeerde of zo. Zal me waarschijnlijk wel weer om niets zorgen maken.

alvast bedankt voor je eventuele reacties.

groetjes vruchtje

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hey vruchtje ik heb een site voor je waar veel te vinden is over bbz : http://www.freya.nl/web_folders/folder19.php hier staan een aantal oorzaken maar het kan ook domme pech zijn als je een bbz krijgt. bij mij was het echt domme pech.
    hoe gaat het nu met je? kan je het een plekje geven? als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de gyn bellen voor een afspraak misschien dat hij je gerust kan stellen.

3. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Hoi,
    Ik heb 3 jaar terug een bbz (EUG) gehad. Daar ben ik aan geopereerd middels een eileidersparende operatie. De arts noemde het toen 'een gevalletje pech'. Er was dus geen oorzaak, want in principe werk(t)en mijn eileiders gewoon.
    Inmiddels is na een kijk-operatie duidelijk geworden dat mijn rechter eileider toch 'dicht' zit door die operatie. Ze kunnen ook niet garanderen dat het goed gaat zo'n eileidersparende operatie.
    Wat een 'geluk' dat jij niet geopereerd hoeft te worden.
    Als je twijfelt of er wel iets aan de hand is, kun je misschien aan je gyn vragen of hij met contractvloeistof je eileiders kan bekijken of ze goed doorgangkelijk zijn?

Sterkte!
    Hellen

4. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Hoi,
    Ik heb 3 jaar terug een bbz (EUG) gehad. Daar ben ik aan geopereerd middels een eileidersparende operatie. De arts noemde het toen 'een gevalletje pech'. Er was dus geen oorzaak, want in principe werk(t)en mijn eileiders gewoon.
    Inmiddels is na een kijk-operatie duidelijk geworden dat mijn rechter eileider toch 'dicht' zit door die operatie. Ze kunnen ook niet garanderen dat het goed gaat zo'n eileidersparende operatie.
    Wat een 'geluk' dat jij niet geopereerd hoeft te worden.
    Als je twijfelt of er wel iets aan de hand is, kun je misschien aan je gyn vragen of hij met contractvloeistof je eileiders kan bekijken of ze goed doorgangkelijk zijn?

Sterkte!
    Hellen

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het wel een plekje kunnen geven. Ik heb ook maar heel kort geweten dat ik uberhaupt zwanger was dus dat scheelt qua pijn misschien ook een beetje.

Nou volgens mijn gyn kan het iedereen gebeuren, maar misschien kan ik dat van dat contrastvloeistof eens navragen. Ik wil sowieso even afspraak met gyn maken heb nog een aantal vraagjes.

Nog een prettig weekend

gr vruchtje

6. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik heb op 26 april ook een bbz gehad in mijn eierstok (een zeldzame). Ik ben toen op dokters advies naar de ziekenhuis gegaan voor onderzoek. Toen ik in het ziekenhuis aan kwam was ik eral slecht aan toe. Toen de gynacoloog mij had onderzocht bleekt het een bbz te zijn. Hij gaf aan dat ik die middag al geopereerd zal worden. Ik werd meteen in een rolstoel naar boven gebracht en in bed gelegd. Eenmaal in bed hebben ze besloten om mij meteen te opereren. Ik was er heel slecht aan toe. Ze hebben mijn rechter eierstok moeten verwijderen, die was uit elkaar geknapt. Ik heb toen ong. 3 liter bloed verloren. Mijn hd was 3,2 wat normaal 7,5 gemiddeld is. Hd= ijzer gehalte. Mijn bloed druk was 40/80. Ik was behoorlijk geschrokken wat er allemaal was gebeurd. Gynacoloog gaf aan dat ik eigenlijk per ambulance had moeten komen en als ik iets later was dan had het mijn leven gekost. Het begon bij mij als een buikpijn alsof het je darmen zijn vervolgens blijkt het een heel ander verhaal te zijn. Ben nu op moment aan het herstellen. Begin nu langzaam te beseffen wat er is gebeurt en vind het heel moeilijk. Ik was 7 weken en 1 dag zwanger. Die maand ervoor had ik een MK gehad. Mijn zwangerschaptest was die week voor de operatie dik positief en zelf had ik toen eindelijk ook een positief gevoel. Maar helaas het had niet mogen wezen.

Groetjes,
    Meid22

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lieve meid22,

Wat verschrikkelijk zeg dat je dit hebt moeten meemaken. Helemaal omdat je er vanuit ging dat dit keer wel alles goed was. Ik ben wel blij dat jij het overleeft hebt en hoop dat je dit allemaal kan gaan verwerken en proberen een plekje te geven.

En hoe is het voor de toekomst? Mag/kan je nog zwanger raken? Hoop met heel mijn hart dat je snel een gezond kindje in je armen mag vasthouden.

liefs vruchtje24

8. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor je bericht. Ik weet nog niet hoe het in de toekomst zal verlopen. 5 Juni ga ik voor controle naar de gynacoloog. Ga hem allerlei vragen stellen en dan krijg ik wel meer te weten wat me te wachten staat, hoop ik. Ik laat het in ieder geval aan je weten. Het is nog allemaal moeilijk te bevatten wat er is gebeurd, je weet het wel. Maar ja, je hebt ook iets ben blij dat ik er ben wel jammer dat het op zo'n manier moet gebeuren. De angst zal denk ik wel naar boven komen als je opnieuw zwanger bent of als zwanger worden niet lukt. Ik zorg dat ik veel afleiding krijg, merk wel als je alleen bent dat je er meer over nadenkt dan is het emoitioneel wel moeilijk. Gelukkig heb ik veel mensen waarmee ik kan praten. Mijn vriend gerusteld me continue, hij is zo lief en zorgzaam voor mij dat maakt het al een stuk makkelijker om het te verwerken. Vind ook fijn dat je op deze site je verhaal kwijt kunt, je kunt alles van je afschrijven. Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
    Meid22

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    hoi,

Ik ga a.s. vrijdag naar de gyneacoloog en heb al een aantal vragen op mijn briefje staan. Vandaag weer bloedgeprikt en het was nog maar 2.5 helaas moet ik volgende week terug want het moet onder de 1 zijn.

Heb je je vragen ook opgeschreven? Of ga je dat doen? Anders kom je thuis en denk je zo van oh had ik dat ook nog maar ff gevraagd.

We houden elkaar op de hoogte.

groetjes vruchtje

p.s. fijn dat je vriend je zo geruststeld en dat je veel familie/vrienden hebt waarmee je kunt praten. Sterkte!

10. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik had veel vragen voor de gynacoloog maar niet opgeschreven, raad het wel aan. Zie verhaal: Ik ben afgelopen dinsdag voor controle geweest bij de gynacoloog maar die man leek wel haast te hebben. Er werd gedag gezegd en er werd gevraagd hoe is het met je wond. Ik gaf aan dat het na mijn idee wel goed is genezen (werd niet naar gekeken). En de gynacoloog vroeg als er nog vragen waren. Heb gevraagd als ik mocht werken en wanneer ik weer zwanger mocht worden. Het antwoord was als je goed voelt mag je weer werken dus je mag morgen weer werken, want je hebt bloed gekregen. En ja je mag zwanger worden. Had meerdere vragen maar die man was zo gehaast dat je niet op een prettige manier erbij zat en dat de vragen was vergeten.. Hebben jullie dezelfde ervaring als mij bij de gynacoloog bezoek? Het leek wel als een gynacoloog per consult betaald word (zo van: snel afhandelen en ik heb weer geld)

Groetjes,
    Meid22

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meid22

Ik heb dat ook wel eens gehad dat ze niet echt de tijd nemen voor je terwijl je er wel gewoon recht op hebt of de wachtkamer nu vol zit of niet dat is niet jouw probleem. Maak anders nog een afspraak en schrijf je vragen op en neem ze mee. Die vrijdag die ik ben geweest hadden ze gelukkig wel tijd voor me heel veel zelfs dus ligt misschien wel aan de gyn.

Veel succes.

gr vruchtje

Deel Deze Pagina