Wat is dit geweest?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Love47, Aug 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Love47

Love47 Actief lid

Sep 24, 2009
    422
    0
    0
    Ha verloskundige(n),

Ik ben nog maar net zwanger van een 2e wondertje, maar heb even een vraag.

In mijn vorige zwangerschap, rond de 27/28 weken heb ik iets engs meegemaakt.
    Mijn man en ik waren 's middags in de stad geweest en liepen met de trap omhoog in de parkeergarage. We reden weg, en toen begon ik sterretjes te zien. Het werd steeds erger, op den duur had ik aan de linker kant geen zicht meer. Ik vond het heel eng. Toen ik uit de auto stapte voelde ik heel goed dat ik niet duizelig en draaierig was, het was puur alleen mn zicht wat steeds slechter werd. Ik ben thuis op de bank gaan liggen en na een half uur werd het beter en later op de avond was het helemaal over. Mijn bloeddruk en ijzer was overigens allemaal goed.

Mijn eigen verloskundigen wisten niet wat dit was. Ik heb het later niet meer gehad, en mijn zoontje is gezond en wel met 40w2d geboren.

Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Of enig idee wat het geweest kan zijn? Voelde me de rest van de zwagerschap een stuk onbezorgder!

Bedankt voor het lezen en hoop op een geruststellend antwoord.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi.

Zo acuut ken ik het niet. Wat ik wel regelmatig hoor is dat bij zwangere vrouwen het zicht minder word ws door dat er vocht word vast gehouden achter het oog en daardoor het zich verminderd.
    Ik kan je er helaas geen antwoord opgeven. Gelukkig waren al je controles goed! Ik denk niet dat het iets is waarvoor je bang m oet zijn dat het zich deze zwangerschap zal herhalen.

Imke

3. Love47

Love47 Actief lid

Sep 24, 2009
    422
    0
    0
    Bedankt voor het antwoord.

Ik kreeg al een pb'tje van iemand die hetzelfde heeft gehad en daarvoor is doorgestuurd. Het bleek dat er dan tijdelijk een zenuw bekneld is door baby.

Vind het toch vreemd dat mijn verloskundige en u dat nooit meegemaakt hebben. Dan komt het zelden voor lijkt me.

Ik hoop ook dat ik deze zwangerschap dat niet krijg! Je zou alleen in de auto zitten of alleen in de stad/supermarkt zijn! Ik zag bijna niets meer!

Fijna avond verder!

Share This Page