Hoi! Vorige maand ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, mijn rechter eileider is toen verwijderd. Ik ben inmiddels alweer ongesteld geweest en vandaag of morgen verwacht ik mijn eisprong. Nu heb ik steeds rechts steekjes, maar dit is ook de kant waar mijn eileider vorige maand is weggehaald. Bij nader inzien voel ik die steken eigenlijk altijd rechts! zou het kunnen dat mijn eisprong altijd rechts is, dat mag ik toch niet hopen want dan zal zwanger worden niet gemakkelijk zijn? Voelt nu alsof mijn kans alweer verkeken is deze maand. Rijpt er iedere maand maar 1 eitje, of links of rechts? Als de eisprong altijd alleen maar rechts is, zou de linker eileider dit dan al reeds doorhebben? Die krijgen toch een seintje vanuit de hersenen?
hoi, je eisprong wisselt meestal netjes, de ene maand rechts en de andere links. Je hebt dus wel minder kans op zwangerschap als je een eileider mist maar nog altijd genoeg kans. De hersenen geven inderdaad een seintje. Het feit dat je rechts steekjes voelt hoeft zeker niet te zeggen dat je nooit een eisprong links hebt. Soms heb je een gevoelige eierstok die je elke maand voelt. Ook als springt er dan aan die kant geen eitje, het is toch een hormonaal gevoelige periode rond de eisprong. Mirjam