Je lichaam na een miskraam?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door G89, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Wie kan me helpen! Ervaring e.d.
    Op 29 juli heb ik een miskraam gehad met 5,5 week!
    Enkele dagen er na heb een bloedtest gehad en m'n HCG waarde stond al op 10.
    Na 32 dagen na mijn miskraam werd ik weer ongesteld.

Normaal gesproken ( voor de miskraam ) had ik altijd vrijwel paar dagen na mijn eisprong last van mijn borsten.
    Nu na 2 maand na mijn miskraam heb ik daar geen last meer van gehad!

Zou het kunnen dat mijn lichaam nog beetje van slag is of dat m'n lichaam nu anders reageerd? Of maakt mijn lichaam geen eisprong aan?
    Ik snap er niets van en 't maakt me wel een beetje onzeker!

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hai hai,

Er is niets aan de hand met je lichaam. Ik zal even vertellen hoe bij mij alles veranderde.

Ik ben voor mijn eerste nooit aan de pil geweest. Toen voelde ik bijv altijd mijn eisprong, maar had nooit last van gevoelige borsten etc na de eisprong.

Daarna beviel ik van Ryan en ging ik aan de pil. In januari dit jaar ben ik gestopt met de pil en merkte ik dat ik tijdens mijn cyclus ineens vruchtbaar slijm verloor gedurende de vruchtbare dagen, iets wat ik voor de zwangershap van Ryan niet had, en dat ik mijn ei niet voelde. Na mijn eisprong voelde ik helemaal niets, ook geen gevoelige borsten.

Daarna raakte ik zwanger, maar kwam er in de 10de week achter dat ik zwanger was van een windei. Ik kreeg daarom een curretage. Mijn cyclussen daarna waren weer heel anders. Ik verloor geen vruchtbaar slijm gedurende de vruchtbare dagen en voelde ook niet mijn eisprong. Ik ben toen dus ook met ovulatietesten begonnen. Na mijn ei voelde ik echter wel dat mijn borsten pijn deden. Iets wat ik eerder niet had.

Het kan dus wel dat je nu niets voelt, dat wil niet zeggen dat je geen eisprong heb. Maar het kan dus ook zo zijn dat je eisprong nu op een andere dag plaatsvindt. Voor de ma had ik mijn eisprong rond dag 12, na mijn ma had ik mijn eisprong op dag 16/17. Wellicht een idee om ovutesten te gebruiken?

Succes, mocht je nog vragen hebben dan kan je die natuurlijk altijd stellen/pb'en.

liefs,
    mamaT

3. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi hoi,

Allereerst vind ik het heel erg voor jullie dat je een MK heb meegemaakt. Sterkte meid.
    Je lichaam heeft even de tijd nodig om zich helemaal te herstellen. Je zal iedere maand een eisprong hebben alleen kan het zijn door wat je hebt meegemaakt dat het nu anders aanvoelt, niks voelt of wat dan ook.
    Ik denk dat na mijn MK (7 juli met 12wkn) deze maand pas echt normaal functioneer zeg maar qwa hormonen etc.

Mochten jullie weer voor een zwangerschap willen gaan heel veel geluk samen.
    Groetjes Lilly

4. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    heel herkenbaar!
    na mijn miskraam en curretage snap ik ook niets meer van mijn lichaam. 3 dgn voor ongi een positieve ovulatietest, regelmatig tussentijds bloedverlies, weken vruchtbaar slijm en idd ook geen gevoelige borsten meer na de eisprong (wat ik wel altijd had).
    Sinds mijn laatste ongi voelt het eindelijk weer een beetje "normaal".

5. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    na mijn miskramen was alles steeds na precies 3 maanden weer normaal. Dus die tijd had mijn lijf nodig om weer een beetje op de rit te komen.
    Voor jou....heel veel sterkte

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Oké, dat stelt me weer iets gerust! Bedankt meiden!
    Ik wacht het af!
    Volgens mijn banner moet ik nog een paar dagen wachten en dan zal ik de volgende rond eens ovu testen gebruiken!

Deel Deze Pagina