te erg voor woorden.

Discussion in 'Miskraam' started by Liz0104, Jan 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    gisterenavond naar gyneacoloog geweest men hcg was gedaald naar iets in de 400. en de vruchtzak sterk verkleind hij sprak dus van een miskraam... het enige probleem is dat ik niet bloed en nog niet gebloed heb. hij zei da dat ni lang op zich zou laten wachten. nu gisterenmiddag was er wel iets op mijn inlegkruisje...

zou het dus kunnen dat het een tweeling was waar er eentje van is gestorven want heb wel niet echt gebloed, wel een klein slijmerig dingetje met een heel klein beetje rood rond. en dat daarom de vruchtzak er nog altijd is maar met nog maar eentje erin en een kleintje dan.

Vind het allemaal maar raar want als je een miskraam hebt moet je toch ni terug naar de gyneacoloog voor bloed te laten trekken na enkele dagen en nog is te zien of er nog iets inzit.
    Ik denk nu dat de gyneacoloog me geen valse hoop wou geven maar toch mijn "tweeling"theorie ook denkt.

Bang afwachten is nu het enige dat ik kan doen maar dat doet wat met een mens hoor :confused: :cry:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als het al heel vroeg misgaat dan kan het soms zo zijn dat je er nauwelijks iets van terugvind. Dat komt omdat veel blijft zitten voor het andere kindje.
    Het kindje dat het niet gehaald heeft wordt als het ware door je lichaam opgenomen (dan gaat het ook echt heel vroeg mis hoor).
    Je placenta etc. blijft zitten..vandaar dag je er praktisch niks van ziet.
    Ik hoop dat je nog zwanger bent!
    Elmo

3. havefun

havefun Bekend lid

Dec 19, 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Hallo,

wat een vervelend nieuws. Ik hoop voor je dat je 'tweelingtheorie" klopt, maar wil je niet te veel hoop geven.
    Elke miskraam loopt anders en er niet een bepaalde standaard voor te zeggen .Elke vrouw en elk lichaam is anders.
    zelf heb ik 6 miskramen gehad ( allemaal tussen de 6 - 8 weken) en allemaal zijn ze anders verlopen.
    Bij eentje heb ik bijv. bijna niet gevloeid, ook helemaal geen buikpijn of rugpijn gehad. bij de ander heb ik anderhalve week met nachtverband rondgelopen en bleek in na deze hevige bloedingen nog steeds zwanger te zijn. Bij weer een andere heb ik drie dagen over de grond gekropen van de buikkramp ( bleken achteraf weeën te zijn) en heb ik duidelijk het
    vruchtje gezien. Omdat ik al anderhalf jaar onder controle sta bij een fertiliteitsarts en bezig ben met hormoonspuiten etc moest ik sowieso na een week terugkomen voor een controle-echo. In eerste instantie om te kijken of ik "leeg"was en om te kijken of er een nieuw eitje aan het rijpen was ivm met de vruchtbaarheidsbehandelingen. Je kunt na een miskraam zo`n twee weken blijven vloeien, hoeft niet veel te zijn en je kunt je vruchtje verliezen zonder dat je er erg in hebt. Als je na twee weken nog veel vloeit dan zou je eens contact op kunnen nemen met je gyn, maar het is niet perse noodzakelijk. Maar, je kunt hun natuurlijk altijd bellen, ook voor je vragen en onzekerheid, want het is niet niks om een miskraam mee te moeten maken.
    Ik wens je veel sterkte.

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Meid, wat een onzekerheid. Ik hoop voor je dat de tweelingtheorie klopt en dat je nog steeds zwanger bent.
    Wanneer moet je terug komen?

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen

Ik moet vrijdag terugkomen... ik hoop het ook maar misschien is het niet zo in elk geval ga ik blijven proberen. Mijn vruchtzak zit er nog dat zei men gyne bij men vorige bezoek... ik laat het hier zeker op weten
    bedankt voor de steun xx

6. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    Liz ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk toch dat je ervan uit moet gaan dat het misgegaan is. Ik heb echt ongeveer 7 weken met een dood vruchtje rondgelopen. Niet gebloed geen buikpijn niets. tweede keer wel wat bloedverlies gehad, maar ook bijna niets en heeft mijn lichaam het terug opgenomen.
    En als ze dacht dat het een tweeling was dan had de vk dat wel gezegd. Ik denk dat ze nog een keer bloed wil prikken om te kijken of het hcggehalte weer gedaald is.
    Ik ben heel benieuwd, maar ik zie het somber in, helaas.

Heel veel sterkte.

xxx Joyce

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen

oei mjah ik heb langs ene kant hoop en langs de andere kant niet, ik ben wel realistisch ik weet ook goed genoeg dat het bloede nog lang op zich kan laten wachten. het is gewoon omdat er op mijn echo twee vruchtjes te zien ware... ik heb hem al aan vele mensen laten zien zonder iets te zeggen en die zeiden het zelf... misschien zien ze wel sterretjes ik weet het ook niet maar ik hou er ook rekening mee dat men fantasie gewoon op hol is geslagen... in elk geval ofwel loopt het goed af ofwel slecht ik ga blijven proberen.
    dank je voor de reactie
    xxxx

8. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    ow sorry Liz ik had niet begrepen dat er 2 vruchtzakjes op de echo tezien waren, dat heeft de vk dan toch wel gezegd. Nou ja ik wacht in spanning af. Sterkte

xxx joyce

9. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    nee één vruchtzakje hoor maar er zaten twee vruchtjes in gescheiden door zo'n vlies precies maar het was maar één zakje normaal gezien voor zover ik het heb begrepen... maar van die tweelingtheorie was nog niemand echt zeker, al zag iedereen het wel

10. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    Dan zou het betekenen dat het een eeneiige tweeling was en dan weet ik niet hoe het verder zit, maar als het vruchtzakje kleiner aan het worden is lijkt me dat geen goed teken. Sterkte.

xxx Joyce

11. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    alle vandaag een bloeding gekregen dus jah MK,
    mijn fantasie zal wel weer op hol geslagen zijn... maar alle hoop deed leven en misschien daardoor... na de bloeding en menstruatie gewoon terug proberen he...

12. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    Heel veel sterkte liz ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven.

xxx Joyce

13. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Heel veel sterkte, Liz!

Share This Page