buitenbaarmoederlijke zwangerschap... Wie ook?

Discussie in 'Miskraam' gestart door AzA, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AzA

AzA Niet meer actief

En koekies hoeveel waarden had je in je bloed?

Ik ben vandaag dus weer naar gynaecoloog geweest. Mn waarden zijn het hetzelfde gebleven. De buitenbaarmoederlijke zwangerschap is een feit nu. Ik moet ook aan de methotrexaat. gyn adviseert me om 4 injecties te nemen dit omdat mijn waardes boven de 1000 zitten. Vind het echt heeeel erg naaaar en verrot. gyn zei tegen mij dat ik daarna als waarden op 0 zitten ik nog een halfjaar lang niet zwanger mag raken.. :(:(:( Niet een leuk vooruitzicht

2. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Ow AzA, wat erg voor je! :( Ik leef enorm met je mee, heel veel sterkte de komende tijd! Hele dikke knuffel meis!

3. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ellende zeg! Bij mij is vorige week een eileider weggehaald ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het ene moment ben je dolgelukkig met je zwangerschap en 2 weken later wordt je geopereerd. Echt een enorme teleurstelling! Heel veel sterkte! Heb je enig idee wanneer dat middel gaat werken?

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Aza wat ontzettend rotnieuws zeg! Wat is dat spul wat je nu moet spuiten?

Ik denk aan je!

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Kan het niet met een operatie worden weggehaald?

6. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    Aza, heel veel sterkte meid!

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Aza, enorm veel sterkte meid..
    Dit is een vreselijke nachtmerrie.

8. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Verschrikkelijk..:(
    Heel veel sterkte meis! <3

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk :(

10. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Aza, wat vreselijk rot meid :( Dat het al fout loopt is een, maar dat het dan nog zo een lange nasleep gaat krijgen, bah bah bah!

Dikke knuffel! En hopelijk staat je hcg snel op 0 en gaat het half jaar dan rap om! Duim voor je!

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat ellendig meissie.. Heel veel sterkte :(

12. Bibi24

Bibi24 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.244
    4
    38
    Wat verschrikkelijk!! Dikke knuffel!!

13. AzA

AzA Niet meer actief

Dat spul heet methotrexaat. En nee ze konden het niet weghalen bij operatie, was een kans dat ze me baarmoeder zouden beschadigen en dat was sowieso geen optie zei de gyn.

Superlief van jullie reacties! waardeer het zeer... Ik hoop echt dat deze bladzijde snel omgeslagen is naar een nieuwe bladzijde :(:(

14. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil je ook hele veel sterkte wensen, AzA! Heftig verhaal hoor, leef met je mee!

15. AzA

AzA Niet meer actief

Vanmiddag langs oncoloog geweest. Zei gaf aan dat er 2 dingen kunnen zijn. Of de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is een embryo of het is een mola. Mola houdt in snel delende cellen wat niets wordt. (Het had de placenta moeten worden, vandaar het zwangerschapshormoon). Die cellen kunnen zich uitzaaien naar de rest van mn lichaam. Ze gaf wel aan dat het erger klinkt dan dat het is. Ze zei je moet er niet vanuit gaan maar om zekerheid te hebben gaan we ct-scan van je maken. Dus maandag onder de ct scan. Ook die dag nogmaals bloedprikken om de waardes weer vast te stellen. Na aanleiding daarvan wordt er dinsdag bepaald wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk die injecties om die cellen te verwijderen. Pff zit zo echt nog een naar staartje aaan ook... en erg lang ook nog! :( wie heeft hier vaker van gehoord? Ik nog nooit eigenlijk...

16. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    Hey Aza, veel succes vandaag! Heb ik nog nooit van gehoord.

17. AzA

AzA Niet meer actief

Dankjewel! Vind het nu toch wel spannend worden... nee ben eigenlijk best wel benieuwd of iemand dit ook is overkomen of dat ze iemand kennen... heb echt het gevoel dat er meer aan de hand is. Ik weet niet
    Ze doen ook zo geheimzinnig/vaag. Mja mss ligt het aan mij...

18. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zien ze dat niet als de een inwendige echo maken? Want bij mij zag de gynaecoloog een verdikking in de eileider. Er is toen bloed geprikt en moest 2 dagen later weer bloedprikken in de hoop dat het hcg hormoon was gedaald. Ze zei toen dat ze na die 2e keer bloedprikken 100% zeker was van een bbz. Bevind een mola zich ook in een eileider??

19. AzA

AzA Niet meer actief

Nee tijdens inwendige echo's is niets gezien. Nog wel door 4 verschillende gyn uitgevoerd. Pas na de kijkoperatie ging de 5e ging gericht zoeken naar die verdikking en toen zag ze wel "wat".

Ja nou blijkbaar... Oncoloog zei wel dat het niet een klassiek geval ben want een mola bevind zich altijd in de baarmoeder. Maarja, ze zei ook dat het allemaal maar vaag zou blijven zolang ze niet kunnen zien wat daar nou zit.

20. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg! Maar je hebt dus ook al een kijkoperatie gehad? En daarna konden ze nog geen diagnose stellen? Wat frustrerend! Al moet ik zeggen, het verwijderen van een eileider is ook echt geen feest, dus als dat voorkomen kan worden is dat natuurlijk beter! Hoe lang ben je zwanger? En wanneer krijg je uitslag van de scan en het bloedprikken?

Deel Deze Pagina