ik sluit me erbij aan dat je echt je gevoel moet volgen. Ik raakte in maart 2007 zwanger. Helaas begon ik met 5 weken bloed te verliezen. Ik heb toen de vk gebeld en verteld dat ik er geen goed gevoel bij had, ik wilde een echo of dat ze iets van leven konden laten zien of horen. Ik moest me niet druk maken en veel vrouwen verliezen bloed tijdens de zw. Toen ik 7,5 week zwanger was gingen mijn man en ik een weekendje weg naar duitsland. Helaas veranderde dat weekend in een hel voor mij. Ik kreeg op een moment een hele erge steek in mijn buik. Vanaf dat moment ging het allemaal erg snel, werd duizelig, begon te zweten als een gek, zag alles niet meer helder, en toen ik uit de auto wilde stappen storte ik inelkaar. De ziekenauto is er met spoed bijgekomen. Snel naar het ziekenhuis. Daar aangekomen een echo gekregen en gelijk de o.k in. Ik had 2,5 liter bloed in mijn buikholte! Mijn eileider was geknapt omdat mijn kindje daar zat! Dan lig je daar in het buitenland (terwijl je de taal niet goed spreekt), helemaal alleen, je bent niet alleen je kindje kwijt maar ook een eileider! En waarom....omdat de vk geen echo wilde maken!!! Dus ga altijd op je eigen gevoel af en neem er geen genoegen mee als ze je wegsturen!! (om even op de schouderpijn terug te komen, ik kreeg dit idd pas nadat mijn eileider geknapt was)
wat een verhaal pluys , ik zie dat je na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap een mooie dochter hebt gekregen ........heb je je vk er nog op aan gesproken ...
hee pluys, tja dat verhaal komt mij ook bekend voor!! Alleen bij mij is hij niet gesprongen maar alleen is in een gezwel ontstaan van 23 cm. Ook ik ben mijn eierstok verloren. Maar jou verloop van het verhaal is bijna exact het zelfde als bij mij. Uiteindelijk allemaal goed gekomen en ben nu zwanger bijna 28 weken dus kan mijn geluk niet op. Zie dat jij ook een kleine hebt. Ik ben altijd na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap onzeker geweest of ik nog wel kinderen kon krijgen. Maar gelukkig was het vrij snel raak en word ik moeder in september... (kan het af en toe nog niet geloven). gr.rensje
Ik herken die onzekerheid wel na buitenbaarmoederlijke zwangerschap, mijn eileider is gespaard dus dan wel veel en veel meer kans op herhaling ..Ik weet dat ik wel zwanger kan worden maardie zwangerschap dus helaas ook mis gegaan en nu dus weer zwanger zien te raken en dan te voldragen , dat in op dit moment het grootste probleem
Pluys: wat erg! waarom melden zich er steeds meer meiden met deze afschuwelijke gebeurtenissen :S is niet normaal... Maar ik heb nu me test in me fotoalbum gezet en k heb net een afsp. gemaakt bij de HA kan 10 over 11 terecht dus ben benieuwd...maar ik weet nu wel dat ik op me strepen moet gaan staan
meid neem je test mee naar de dokter en vraag om een bloedtest mijn advies ivm het penstreepje wat eigelijk een lichter breed streepje zou moeten zijn .. dus laat je lekker testen bij de arts bel gewoon op zeg ik wil een bloedtest ivm mogelijke zwangerschap ik trek al die stress niet meer en als ik wel zwanger ben dan heb ik weer risico door deze stress ik wil een bloedtest!! zo heb ik hem de vorige keer ook losgekregen .. pijn en moeite hoor dus succes
ja ik zie wel duidelijk een streepje, maar zo hoort hij niet te zijn. Ik zou hem ook meenemen een meteen een echo eisen.
Ik zou ook echt voor die bloedtest gaamn , want streepje is idd niet zoals hij moet zijn volgens mij , doen hoor !!!
Hey dames sorry dat ik nu pas reageer had het een beetje druk, maar bedankt voor jullie adviezen... Ik ben vrijdag bij de HA geweest en nu moet ik maandag ochtend langs komen met ochtendurine en dan gaan zij het testen...maar na deze uitslag ga ik toch gewoon vragen om een bloedtest maakt niet uit wat de uitslag is Mijn HA zei namelijk van ga er maar vanuit dat je zwanger bent want een streep is een streep...
maar lieverd, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is ook een zwangerschap. Maar jij bent nu al bijna 2 weken d8 ik aan het testen, en het is nog niet een volle dikke streep. Ik weet ook zeker dat je zwanger bent maar je hcg stijgt dan zo langzaam dat er een kans is dat het niet goed zit. En een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het grootste struikelblok van alle artsen! Eis dat je de uitslag van het bloed dezelfde dag krijgt. Voor het weet (ik hoop t niet) ben je te laat en lig je net als ik met een inwendige bloeding in het ziekenhuis en heb je 10 min de tijd om afscheid van iedereen te nemen omdat je de operatie misschien niet overleefd. Ik wil je niet bang maken, en ik wil je niet dwingen om iets te doen, maar jou verhaal haalt gewoon nare herinneringen bij mij naar boven en een gewaarschuwd mens telt voor 2!
dat het een struikelblok bij elke huisarts is heb ik genoeg gelezen inderdaad wat ik echt niet vind kunnen, maar stel ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (waar ik niet vanuit ga, want ik heb niet zo een last meer) worden dan de testen niet donkerder?
mijn testen waren dus pas bij 9,5 week donker. de eerste 5/6 weken wist ik zeker dat ik zwanger was, maar alles was negatief, zelfs me bloed. na 6 weken dacht ik dat ik niet zwanger was, en toen dit. Een streep komt er niet zomaar, en natuurlijk kan je gewoon traag hcg aanmaken, maar ik vertrouw dat niet. En vergeet nooit: jij bent de baas over je eigen lichaam, als jij iets wilt, sta er dan voor!
Oh jezus nu wordt ik toch wel een beetje bang moet ik zeggen en ben ik dus gewoon dom geweest dat ik akkoord ben gegaan met die urinetest maandag ochtend bij de HA...als daar posi uitkomt of niet ik eis gelijk dat ze me bloed gaan prikken :S
ik wil je echt niet bang maken schat, maar je testen zijn wel positief, maar ze worden niet zo snel donkerder als dat ze horen te worden! Bel anders nu gewoon een verloskundige bij jou in de buurt op, en fake desnoods pijn maar eis een echo meteen. Zeg dat je last hebt van duizilgheid en pijn in je schouder. Dan heb je vandaag je nog je antwoord!
uuhmmm...dit is voor mij helemaal nieuw...ik heb geen idee naar welke verloskundige ik dan desnoods zou moeten gaan en of die wel aanwezig zijn vandaag (omdat het zondag is)... Hoe en wat moet ik doen dan?
maar iedere buitenbaarmoederlijke zwangerschap is anders maar mijn temperatuur was wel continu mega hoog echt tussen de 38 en de 38,9. normaal 36,8
tik op google gewoon verloskundige in met je woonplaats. en bel er gewoon 1. Ook op zondag zijn hun bereikbaar en zeker voor dit soort dingen als je ha je dus laat barsten wat er nu gebeurd.
oke en wat moet ik zeggen dan? want ik heb geen last meer van me schouders ik heb nu gewoon last van de zwangerschapssymptonen
nou dan vertel je gewoon het hele verhaal. hoever zou je nu zijn? en heb je vandaag nog een test gedaan?