Hoi meiden, Ik heb het nu tegen een paar mensen gezegd waarvan 2 vriendinnen. De 1 vroeg of ik wel zeker wist dat ik zwanger ben of ik wel genoeg getest heb De ander vroeg of me man wel blij was Ik weet het niet misschien zijn dit normale vragen maar op dit moment erger ik me er dood aan. En owja mijn schoonmoeder zei dat het nu wel tijd was geworden voor een baby, toen we het nieuws vertelden.
de laatste opmerking vind ik niet zo heel raar of igg niet kwetsend ofzo..die eerste 2 vind ik wel rare opmerkingen..
Ja he dat vond ik ook. Maar me man zei dat het door me hormonen kwam dat ik me zo aangevallen voel ofzo. Maar ben nu al benieuw wat voor stomme opmerkingen ik nog meer krijg naarmate me buik groeit. Hebben jullie ook zulke opmerkingen gekregen?
ook zo'n stomme opmerking..zullen je hormonen wel zijn als je het ergens niet mee eens bent of je aangevallen voelt..wordt het meteen op je hormonen gegooid...lekker makkelijk haha..
haha Liz ja he hahah maar dat vind ik niet zo erg, kan ik lekker bitchy doen zonder erop te worden aangesproken hahaha
Yep... Genoeg van die opmerkingen naar mijn hoofd gekregen. Op een gegeven moment heb je echt zo iets van, ene oor in, andere oor uit.
@ sweetchocolate ja precies zo moet ik dat ook doen maar ja nu ben ik heel emotioneel geloof ik trek het me erg aan
Ohja, heerlijk die domme opmerkingen. Je moest eens weten hoe vaak ik "was het wel gepland???" heb gehoord van mensen... ook zo'n leuke... En inderdaad ook "en is je vriend er wel blij mee dan?" of "ben jij er blij mee / is het gewenst" ?????? Naja zeg, ik snap dat mensen soms niet weten wat ze moeten zeggen, maar simpel "gefeliciteerd" is toch niet zo moeilijk??? @TS: ene oor in, andere oor uit! De hormoontjes maken het waarschijnlijk ook nog net even iets erger...
Moppie ja precies die ene vriendin feliciteerde me niet eens, ik kan het niet helpen om te denken dat ze jaloers is misschien.?
' Was het wel gepland ' ? Vreemd hoor. Op onze trouwdag vroeg iedereen, nee iedereen smeekte bijna of we het wilde gaan ' proberen '.. Nou het proberen is gelukt en dan krijg je dit soort onzin vragen. En mijn tante zei: Straks is je buik zo groot dat je je poesje niet meer kan zien! Maar ik moest me geen zorgen maken, want na de bevalling wel weer. NOU EN! Pfff
Jammer genoeg zijn er veel mensen die menen dat ze alles tegen je mogen zeggen als je zwanger bent. En daar kunnen ook opmerkingen tussen zitten die heel grof zijn; 'Jeetje, wat ben jij DIK geworden zeg!/ OMG Wat zie jij eruit..' Heb ik vaak gehoord tijdens mijn 1e zw. Ja pfff, net of ik dat zelf niet zag.. Ik had echt geen str*nt in mijn ogen..:x 't Is niet leuk en mensen bedoelen het mss ook niet zo, maar het komt -mede door de hormonsters- des te harder aan.. Probeer het je maar niet teveel aan te trekken. JIJ hebt straks een lief kindje en daar gaat 't om! x Roosje
Vreemde reacties heb ik wel op mijn werk gehad,waar ze waarschijnijk dachten dat ik altijd kinderloos zou blijven. Er waren er veel bij die het eerst niet wouden geloven en dit kon ik ze niet kwalijk nemen want ik zei wel vaker wat uit een geintje. Het waren vooral de jongeren van rond de 20 die me vroegen of het gepland was. En 1 collegaatje die reageerde met "jij ook al?" ik vond dit zo'n stomme opmerking,dit had ze zelf ook wel door de volgende dag kwam ze naar me toe om te vragen of het echt waar was en feliciteerde ze me. En natuurlijk de opmerking als je wat verder in de zwangerschap bent "weet je zeker dat het er 1 is?". Maar van je vriendinnen die je het als eerste vertelt verwacht je toch wel positieve reacties.
Wahaha, wel leuk weer die rot opmerkingen te lezen. Ik heb ook 80% van de opmerkingen voorbij horen komen bij mezelf. Maar ze komen altijd van mensen die van me houden dus ze bedoelen het ni slecht denk ik dan maar, haha.. Sommige mensen denken ook gelijk hele brutale vragen te kunnen gaan stellen terwijl je ze niet kent! Ik kocht laast een Lodger slaapzakje en die vrouw vroeg: "is het een kado?" Dus ik zo "nee, dankjewel" zegt ze "is het voor jou? ik zie helemaal niet dat je zwanger bent?" NAAAAAHHHH.. sorry hoor haha, ik vond dat echt brutaal. Het was -5 en ik had mezelf ingepakt dus er was ook niks te zien dus ik doe me sjaal opzij en wrijf zo over me buik en zeg "Jawel hoor, ben al 20 weken" . Daarna wel leuk een beetje gebabbelt, maar tochhhhhh.... Waar halen sommige toch de brutaliteit vandaan? LOL..
Heb het 1x meegemaakt dat een collega ronduit riep (6mnd) "jemig wat ben jij dik geworden!" waarop er bij mij nogal chagerijnig uit floepte "mijn buik is tenminste weg over 3 maanden!" Mn andere collega's kwamen niet meer bij van het lachen, en het duurde even voordat ik ook besefte wat ik had gezegd. Naja, had ie verdiend hoor! Daarna als ik hem in de gang tegen kwam, ging hij stijf tegen de muur aan staan en dan vragen of ik er nog wel voorbij kon ??? Pfffttt, nogmaals, hij is dikker dan ik! Ik snap het echt niet. Inderdaad, als je zwanger bent mag iedereen zomaar alles tegen je zeggen zeker?
Me vader zegt ook elke keer dat hij me ziet, "wat is je buik dik geworden!" Hij zei laast zelfs dat hij het zielig vond voor me, wahahhaa.. Ik moest er wel om lachen, hij denkt dat ik af moet zien met me dikke buikje en bedoelt het goed. Mannen noemen het sowieso vaak een "dikke buik" ik denk dan altijd, zeg dan grote buik ofzo, ik ben niet dik!! haha
Helemaal mee eens, wat een brutaliteit! Ze vraagt of het voor jou is, en jij zegt ja, vervolgens gelijk zo'n rot opmerking. Beetje jammer!
Haha ' leuk' om te lezen dat ik niet de enige ben. En zonet ook weer gingen we met die ene vriendin naar het centrum. Ik vroeg haar of we lopend gingen want ik vond het een beetje gevaarlijk vanwege ijs om te fietsen. Ze vond het goed , nou toen liep ik voorzichtig niet op het ijs maar waar het droog is, zegt ze: nou je hoeft ook niet te voorzichtig zijn he , want dan pas krijg je wat. En ze vroeg of ik al kwaaltjes had , ik zei nou ik hoef nog niet over te geven maar heb wel erg last van soort van menstruatie krampjes. Zegt ze ja maar je hebt nu geeneens een baby tis meer een celletje logisch dat je nog nergens last van hebt. Nou ik vond het erg vreemd , ze is zelf nog niet getrouwd en heeft ook nog geen kindjes gebaard, en nog zo betweterig doen. Ik zei ja tis nog wel klein misschien maar me baarmoeder is zichzelf al aan het voorbereiden en aan het uitrekken logisch dat ik krampjes heb. En ow ja ik wou frisdrank zegt ze is niet goed voor je baby.
heb dat gelukkig niet gehad integendeel zelfs! Zou als een van mijn vrienden zoiets zou zeggen echt flink pissed worden. wat heb ik dan aan hen...? Nee alleen maar leuke en positieve opmerkingen zover ik weet van mensen in de buurt maar ook van de mensen die iets verder weg staan geloof ik maar daar zou ik het me wel minder van aantrekken...