Hallo meiden, Ik zit in de knoop met mijn cyclus... ik ben in juli met de pil gestopt en ben intussen pas aan mijn vierde cyclus bezig. De eerste was 35 dagen, daarna een van 40 en een van 38. In mijn huidige cyclus ben ik vandaag op dag 48! Op dag 24 dacht ik een positieve ovulatietest te hebben: de streepjes waren gelijk van kleur (maar het was geen knaltest, dat het ene streepje overduidelijk donkerder was dan het andere). Dus rondom die dag goed geklust en verder geen ovulatietesten meer gedaan. Maar, tot op heden heb ik geen menstruatie gehad en zwangerschapstesten op dag 38 en dag 45 waren beiden negatief. Ik vind het maar vreemd dat deze cyclus zo lang duurt. Ik zou eerder verwachten dat de eerste cyclus na het stoppen met de pil langer is en dat de cyclus zich stabiliseert naarmate meer tijd verstrijkt . Hebben jullie soortgelijke ervaringen? Groetjes, bonita
Hey ik heb sinds het stoppen met de pil ook een lange cyclus. Ik heb ik augustus ook ovulatietesten gebruikt en dacht ook op een gegeven moment een positieve ovulatietest te hebben maar bleek dat me eisprong anderhalve week later was omdat ik pas na 44 dagen ongesteld werd. Ik weet nu dat ik een luteale fase (dagen van eisprong tot menstruatie) van 13 dagen heb omdat ik nu twee maanden na 14 dagen na me eisprong netjes ongesteld ben geworden. Dit weet ik door me temperatuur bij te houden. Ik was bang dat ik helemaal geen eisprong had en ben daarom begonnen met tempen en haal daar een duidelijke eisprong uit. Alleen is hij heel laat. Afgelopen keer was hij pas om dag 31 en ben ik vorige week ongesteld geworden en had ik een cyclus van 44 dagen. Die maand daarvoor zelfs pas eisprong op dag 52 en cyclus van 65 dagen!! Maar heb gelukkig wel een eisprong. Vorige maand ben ik na 25 dagen met monnikspeper (2 capsules per dag) begonnen en had ik meteen die week een eisprong. Dit wilde ik proberen om te kijken of ik een kortere cyclus zal hebben. Had dus wel meteen een eisprong maar weet niet of ik die eerder ook die dag zou hebben gehad omdat me andere cyclussen ook rond de 44 dagen lag. Maar ben deze maand vanaf dag 1 begonnen met monnikspeper om te kijken of ik hier echt een regelmatige en kortere cyclus van krijg. Ik lees wel tegenstrijdige verhalen over het gebruik hiervan omdat het misschien ook de kans om zwanger te worden tegen gaat maar andere verhalen zeggen weer dat het de vruchtbaarheid bevordert. Ik wilde het eerst deze maand niet doen maar toch wel weer aan begonnen omdat ik wil kijken of ik een kortere cyclus krijg. Ik ben gestopt met ovulatietesten omdat mijn cyclus daar te lang voor is. Door me temperatuur bij te houden op FF kan ik precies zien wanneer me eisprong is geweest en weet ik dus ook wanneer ik ongesteld ga worden of niet
Ik sluit me helemaal aan bij Fleurtje: door te tempen krijg je goed inzicht in je cyclus!! Bij mij begon het na het stoppen van de pil heel regelmatig, maar werd ik steeds onregelmatiger Dankzij het tempen weet ik wel dat ik een eisprong heb...
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie trouwens net dat er een uitgebreid ander topic is over lange cyclus, dus ik ga daar maar eens even lezen!